![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
grymt snyggt! fattar inte hur du får ihop det så snabbt, det ända jag har att anmärka på är att fönsterna kanske är en aning för blåa men inget man tänker på alldeles för mycket! bra jobbat!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
fantastiskt snyggt!!!
Har inte sett den här tråden förrän nu och det är väl så dags nu då att säga att jag har ett 60-tal detaljbilder och helhetsbilder på SKÅJs Mg. ![]() ![]() ![]() ![]() Edit: Kollade dina bilder igen... Din modell tål verkligen granskning jämfört med förebilden, du har sannerligen fått till en vacker modell! Passar på att lägga till några bilder på SKÅJ-loket. Senast redigerad av Mazz den 2010-01-22 klockan 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kan bara hålla med resten...otroligt snyggt och otroligt snabbt jobbat! Bra jobbat!!!!
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
OTROLIGT snyggt alltså!!!!
![]() Bra jobbat ![]()
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
redan?! Du har ju inte än släpt x5! Snacka om snabb! och underbart!
![]()
![]() |
#36 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag tycker Mg är såpass klar att den kan gå till Betatest hos alla er som gillar "världens vackraste godstågslok". POSTA SYNPUNKTER I DENNA TRÅD!!!!! Det är värdefullt för mig med "feedback"!
Allt som behövs finns i Download. Förarhytten är än så länge X5s i väntan på bra underlag för att göra en bra inredning. Motorljudet är X7s tillsvidare (filar lite på det då och då). Fräck som jag är skickar jag med allt som behövs även "emges swe horn brite" och "coseys corona rot". Hör av er HÄR!!!!
![]() |
#37 |
Tidigare v10
|
![]()
väldigt trevlig modell! jag postar ett par bilder med det jag har hittat hittills när jag kört loket.
![]() inget golv ![]() ![]() Lite dragit runt dörren kanske ![]() ja lite snett kanske. ![]() Annars är det en väldigt trevlig modell av det jag har sett hittills! bra jobbat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Veteran
|
![]()
A propå!
Försökte sätta några Om-vagnar efter Mg, men det såg inte så bra ut. Vad kan vi göra? Dessa förträffliga modeller skulle behöva en uppfräschning - vem orkar och vem kan släppa till orginalfiler?
![]() |
#39 |
Tidigare v10
|
![]()
dom där är väll inbyggda ? då sitter ju auran på filen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Vagnen/vagnarna finns för nedladdning hos Banbyggarna.
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Oj, beta! Och jag som inte gjort någon engineconfig ännu!
En O-vagn är inte svårt att bygga. Personligen tror jag att det går snabbare att bygga en ny av någon variant än att modifiera den gamla.
![]() |
#42 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Jo exakt, det är ganska enkelt att bygga godsvagnarna. Jag har funderat på att plocka ihop ett antal när jag får tid[TM]. Ritningar finns ju i särtrycken som jag har länkat i underlagstråden och Ulf har en hel del bilder här: http://nitton.fotopic.net/ Jag har även funderingar på att bygga dessa vagnar upplastade på överföringsvagnar, det är inte så mycket extrajobb när man ändå arbetar med modellerna.
Men just nu såg går i stort sett all tid jag har över till Trainz åt för att testa det svenska signalsystemet. Jag kan ju tillägga att ingen blir gladare än jag om någon bygger snygga svenska godsvagnar. Låt alltså inte mina funderingar verka avskräckande. Dessutom finns det nog med vagntyper för att hålla oss alla sysselsatta.
Senast redigerad av bear den 2010-01-23 klockan 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Snygg! har inte testat en, men varför kommer denna tidigare än x5:an? Båda är minst lika snygga!
![]() |
#44 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Hej Lennart
Snyggt Lok, och snabbt du jobbar nu. Jättekul att se. Vad jag försår så kommer inredningen senare innan du är klar med loket, det kommer nog att bli jättesnyggt. Du bör nog också kolla bufferthöjden, de verkar ligga lite lågt, och bufferternas fästplattor sticker ned från buffertplankorna. Annars var det himla läckert..
![]() |
![]() |
#45 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Enl. Auran skall bufferhöjd = koppelhöjd vara 890 mm från räls överkant, men det verkar inte stämma med "verkligheten". Plogarna är för stora och buffertbalken går för långt ned - det skall jag kolla. Jag noterar alla synpunkter från alla! Funderar över LOD till mina detaljrika modeller, i 3 nivåer (det hackar på min gamla dator när jag har mycket grejer på banan). Hör av er med synpunkter - det är värdefullt!
![]() |