![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#331 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
http://forums.auran.com/trainz/showt...e-Announcement
![]() |
![]() |
#332 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Är det någon fler än jag som har problem med STL-kopplet efter att ha uppgraderat till SP1 (det som släpptes igår??) ?
Kan ju vara bra att veta innan man börjar rota alltför mycket efter ev. fel. Bifogar en bild på hur det ser ut hos mej, med spretande slangar på en okopplad vagn (ser ut som det skulle kunna vara något script-relaterat??).
![]() |
#333 |
Veteran
|
![]()
Nejdå Ekan,
slangarna står ut för alla. det har att göra med hur TANE hanterar skriptet. Jag minns att Svenolov och jag byggde animationen på ett visst sätt så att den stannade på vissa frames som tydligen ändrats. Jag skall se om jag hittar nåt sätt att justera animationen. Du får väl låtsas att det är -40 grader kallt och slangarna så stela att de inte går att böja ![]()
![]() |
#334 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Sådär, nu har jag äntligen fått arslet ur vagnen och uppdaterat Tane med Sp1.
Så nu är mitt Build: 80349. Nu över till min fråga. När ni andra uppdaterade. Försvann då material, som ni hade installerat tidigare? För mig, så har dessa försvunnit. Allt mitt material, som jag förde över från TS2010 och hade tänkt att uppdatera i Tane, är nu borta + diverse banor som jag hade plockat över från TS2010. Mitt Tane, ser ut som det gjorde. Som när jag installerade det från början, med den skillnaden att jag nu istället har Build: 80349. Sitter nu och försöker komma ihåg, vad man skulle kryssa förr, för att få fram diverse saker som kunde hamna i bakgrunden.
![]() |
#335 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#336 |
|
![]()
Har kört Rebuild database utan framgång.
![]() |
#337 |
Veteran
|
![]()
Det är väl inte så att du har ditt "gamla" TANE kvar på ett annat ställe och 80349 på ett nytt ???
Jag fick detta problem vid betatestningen en gång. Och jag kopierade allt i backup-mappen för den gamla installationen till backup-mappen i den nya. Sen körde jag ett Rebuild Database i den nya och det funkade. Men jag reserverar mig för om det funkar i ditt fall - men det kan kanske ge idéer? Se bilderna:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-01-30 klockan 16:51. Anledning: Åtgärd??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
|
![]()
Tane hamnade på två olika platser vid den första installationen.
Dels där jag först ville att det skulle hamna under program. Sen hamnade ju en del under användare som t.ex. Screenshotsen m.m. Så det är kanske anledningen till det hela. Tar och kollar igenom mapparna under användare, för att se om jag hittar något att föra över därifrån. Men nu kom barnbarnen, så det får bli senare.
![]() |
#339 |
Veteran
|
![]()
... i stora sjok. Jag har börjat köra en bokstav i taget för olika categorys från CM 3.3 till TANE Manage content och det är förvänansvärt lite att rätta till
![]() Tekniken är att öppna ett antal assets i CM 3.3 for edit (Ctrl-E) sen när alla är markerade klicka på "View Dependencies" och öppna de som inte är builtin för edit. Sen till "Open for Edit"-fliken och markera EN och "Shift-Ctrl-E", backa upp ett steg och markera alla och sen bara dra dom till TANE Manage content med Today valt. Ett par hundra per dag hinner man väl med! En bild på min hemstation i TANE:
![]() |
#340 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Har upptäckt att en del grejer blivit röda i SP1 som inte var det förut i TANE. Det är ett fåtal av mina passagerarvagnar samt bland annat tendrarna till B-loket. Det verkar vara attachments som saknas i meshen, men som refereras till i configen, vilket CM aldrig klagat på tidigare. Verkade lite konstigt då jag autogenererat alla mina attachmentnamn till vagnarna, och även genererat referenserna till dem i configen, vilket jag visat i någon post tidigare. Det borde inte kunna bli fel, men tydligen har det blivit det.
![]() |
#341 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#342 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Jag kan tyvärr inte använda TANE (datorn klarar ej av det), men tänkte försöka anpassa rutten jag bygger för att åtminstone kunna överföras till TANE. Frågan är bara, fungerar fortf trunda's och JVC gräs/blommor odyl?
Eller ska jag försöka använda annat gräs? (framförallt, ser det gräset bra ut i TANE om det väl fungerar? Har för mig det ser lite fult ut i TS12 då formatet väl inte riktigt stöds?) Just nu har jag prövat en som heter Grass 03 av drstrach, som är av Spline-typ. (Finns här). Det ser helt OK ut men känns riktigt pixligt i vissa vinklar. Skulle jag nämligen bygga hela rutten med JVC och G: Grass-växtlighet och det inte fungerar i TANE blir det ju en aning jobbigt att ta bort alla de tusentals grästuvor man placerar ut för att ersätta med spline-gräs så vore kul att höra vad som fungerar (eller om ni rekommenderar något annat för TRS10). Tack på förhand, //Jocke
![]() |
#343 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Greenery (G
![]() ![]()
![]() |
#344 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#345 | |
|
![]() Citat:
Nu är jag med på banan igen, med ett uppdaterat Tane. Fick avinstallera Tane helt och hållet, för att få fram mina grejer som jag redan hade installerat. Hade sparat Localmappen innan uppdateringen. Så jag behövde bara avinstallera Tane och installera henne på nytt. Därefter uppdatering. Repair på databas. Starta upp en bana och stänga ner. Därefter klistra in den sparade Localmappen i Tanemappen som ligger under användare. Sen reparera databasen på nytt. Då fick jag med allt inlagt material i Tane, som jag hade innan uppdateringen.
![]() |