![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Hur går det med bussarna???
![]() |
#17 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
jimsom: Inte gjort nått mer åt bussarna. Jag tror jag gör två paket bussar (regional och stad) och ett paket lastbilar!???? Fungerande turistbussar behövs väl inte?
Synd att man inte kan använda ledbussarna, för det skulle se dumt ut i kurvorna... Och synd att man inte kan använda lastbilar med släp (samma orsak!). Fast om släpen vore "vagnar" (och dragbilen, "loket"), så kanske det skulle funka!?
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har lekt lite med bussarna ikväll och fått till ljus och att avgaserna kommer ut där bak...
Tyvärr klarar jag inte av att få till blinkers (vilket hade varit tufft!). Men någon annan kanske kan göra det???? Jag har fått hjälp att vända modellerna rätt, då dom åkte baklänges vid första provturen. Nu ska jag bara maila och fråga byggherrarna om jag får lägga upp några paket!? Jag tänkte mig 1 paket Regional bussar, 1 paket Stads bussar och 1 paket lastbilar...
![]() |
#19 |
Senior Member
|
![]()
Ser strålande ut snyggt gjort Pierre!
Mvh Nicke! ![]() Senast redigerad av Nicke_123 den 2005-05-30 klockan 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har gjort en liten testrutt och några stadsbussar...
När man ska bygga en buss- eller lastbilsrutt, så bör man inte göra som jag gjorde. Jag la vägen precis ovanför spåren (för att dölja dom) och då ligger bussen på underedet på vägen. Bättre då att göra spåren osynliga (efter man lagt ut dom) i texturen!
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Ska du lägga ut rutten och bussarna?
Skulle gärna vilja köra lite buss i MSTS.
![]() |
#22 |
Hedersmedlem
|
![]()
2 Busspaket och 1 Lastbilspaket kommer läggas upp, när jag är klar med dom. Har inte fått ljuset på rätt ställe på dom än...
Testrutten jag gjorde blev inte bra och det är inte mer än en gatan att köra på. Bättre att (test)köra dom i Solberga rutten eller bygga en egen buss- eller/och lastbils-rutt!
![]() |
#23 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nu har jag fixat ljusen på busspaketen och även gett dom AI-ljus. Går säkert att få dom bättre, men det blev ganska bra...
Ska bara fixa till lastbilspaketet, så lägger jag upp dom!
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Snyggt!!!
Du kan väl lägga ut bussrutten med. Annars kan du väl skicka den till mig?
/ jimsom Senast redigerad av jimsom den 2005-06-05 klockan 10:12. Anledning: Glömde säga Snyggt |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Det här ser ju kanon ut...Men en fråga? Kan man använda de här bussarna i rutten med carspawer? Det hade verkligen sett tufft ut... MVH Kenneth
![]() |
#26 |
Hedersmedlem
|
![]()
jimsom: Lessen men rutten är skrotad. Tänkte dock försöka mig på en ny, men den blir kort...jag har ju Lidingöbanan att bygga!
knebert: Visst kan du använda bussarna i carspawnern! Stoppa s- och sd-filerna i shapes och ace-filerna i textures bara... Problemet med bussar i carspawner är att dom dyker upp överallt man satt ut carspawner. Min tanke med körbara bussar var att man skulle kunna ha bestämda linjer, kunna slå av/på ljuset och stanna på hållplatser!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2005-06-06 klockan 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Synd att du slängde den!
![]()
![]() |
#28 |
Hedersmedlem
|
![]()
Synd och synd... Fick ju en bättre idé!
Jag har tänkt ha stadsbussarna för sig och regional bussarna för sig i den nya. Vill också få in ett par lastbilslinjer (hur det nu ska gå till????) i den. Reginoalbussarna är tänkt att via motorväg lämna stan så fort som möjligt och hamn och flygplats ligger en bit utanför... Ett par smakprov:
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#30 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nu har jag två busspaket och 1 lastbilspaket klart. Lastbilarna blev grusbilen, Jet tankbilen, Fruktcentralen och Danzas och Danzas släpet.
Släpet fungerar som en godsvagn och har en wag-fil. Du kan koppla av och på det! Tyvärr är det ett stort avstånd mellan dragbil och släp och jag kan inte fixa det... Kanske nån annan kan fixa det och lägga upp en patch!? Att det blev Jet av tankbilarna beror på att Wase byggt en Jet mack och då skulle man kunna placera ut några sånna och sen åker man och fyller på tankarna! Och att det blev Fruktcentralen beror på att Olis byggt Konsum och Spar och Wase byggt Coop och då kan man göra samma sak där. Man bygger en linje (i rutten) där man får köra runt och fylla på grönt i affärerna... OBS! Missa inte dom bifogade filerna under bilderna, om ni vill köra buss och lastbil!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2005-06-06 klockan 18:33. |
![]() |
![]() |