![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
Tag det jag berättar för dig som sanning - jag har varit mönstrad på ubåt längre tid än du har levat [ ![]() ![]() ![]() - fundera ett tag på mitt 'Nick' och mina visdomsord i slutet på brevet. [8D] Om din kompis är Fänrik - må så vara - om nu detta skall diskuteras så har jag högre grad... [8D] De sista båtarna i Svenska flottan som hade kombinerad luft- och avgasmast blev ubåt typ Näcken. [:X] [8)] [8)] [8)] [8)] [8)] [8)] [8)] [8)] [8)] Ubåtarna typ Sjöormen blev under tidigt 80-tal ombyggda till Enkel luftmast och avgasutsläpp i sida (ytläge) och i tornkam i undervattensläge. Ubåtarna typ Västergötland, Södermanland, Gotland och alldeles säkert typ Viking är utrustade på likartat vis; [8)] En Snorkelluftmast för luftintag till dieselmotorerna då dessa är i drift i undervattensläge med därtill hörande avgasutsläpp i tornkammen (De nyare har detta i Akterkant av tornet). [^] Avgasutblåset för drift i ytläge sitter placerat i akterskeppet, oftast om BB (Vgd, Söd & Gtd) [^] ![]() ![]() Moving Steel on Land and Under Water |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Ska höta med han plus en ubåtskapten jag träffar på lördag och se vad dom har att säga då..
Får man lov att fråga var du är mönstrad just nu? Och vilken grad du har? //MVH John http://prymi.net Skåning för fan |
![]() |
![]() |
#18 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Sorry, sådana uppgifter kan man inte lämna ut över nätet... ...och min grad är tämligen irrelevant, eftersom det inte tillhör detta forum att diskutera sådant - Det var du som försökte sätta dig på höga hästar - inte jag. Antingen accepterar och respekterar du det jag berättat för dig eller så struntar du i det och förser ditt annars så bra projekt med felaktiga detaljer. ![]() Moving Steel on Land and Under Water |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Ok SubTrain jag tror dej nu du har nog en heldel mer kunskaper än vad jag har
![]() Tror dock att röken rycker dock om jag släpper fler versioner då det inte blir något bra att släppa ut den i aktern. //MVH John http://prymi.net Skåning för fan |
![]() |
![]() |
#20 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Tänk vad lätt det blir när man kan prata mera med varandra. Jag hade mina aningar om att det skulle kunna bli bekymmer med den rökriktningen, men det kanske finns kunskaper ute hos övriga forumet som vet hur man kan lura 'systemet' ![]() Annars får väl ubåtarna antingen gå för eldrift eller med sitt luftoberoende maskineri [ ![]() Moving Steel on Land and Under Water |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Swedish Train upphör | andreasrosen | Virtuella Tågbolag | 2 | 2005-01-10 15:57 |
Swedish CARGO | andreasrosen | Virtuella Tågbolag | 3 | 2004-06-09 09:00 |
? | andreasrosen | Virtuella Tågbolag | 7 | 2004-05-14 20:57 |
Swedish objects and trains for TRS | Marc Liljeqvist | 3D-design - Trainz | 1 | 2003-12-17 16:00 |
Swedish Add'on Makers | Swedish Addon Maker | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2003-05-18 21:30 |