Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-05-20, 18:48   #16
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Nej, X2000 är inte skabbigt. Men som både du och jag vet har de missköts under 7-8 års tid. Vilket man nu ser resultatet av.

Men, det blir bättre och på sista tiden tycker i alla fall jag att X2000-tågen ser renare ut. Så populärt som X2000 varit bland resenärerna med körning nästan non-stop syns ju på inredningen som kanske skulle behöva gås igenom. Men nu har ju tågen varit inne på verkstad här under våren och en del småfel har åtgärdats!

Sätt dig däremot i ett Linx-tåg så kan man inte kalla det misskött.
Det känns ju precis som nytt, kanske vad som behövs till SJ X2000.

Jag tycker att dessa beredskapslok ser ganska skabbiga ut.
Varför skulle de annars till skroten? Ut och gör någon nytta om de nu fungerar!

Kvarne sover tydligen med regelboken under kudden och är forumets polis som anmärker på minsta fel! Nej, jag kanske provocerade dig nu?

- Avstägning nästa! [8D] []

Med vänlig hälsning Pson

Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-20, 18:58   #17
tufftuff
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Man kanske skulle skrota hela JV-museum oxå när man ändå håller på... jägarns... ser inte snyggt ut med alla dessa gamla skabbiga plåtschabrak. Smittar säkert, farligt farlig!!!

Tänk vad fint det vore om allt var lika modernt och bra som dagens fina kvalitets-tåg är!!! Linx lär nog inte bli skabbigt om 30-40 år... färgen sitter säkert kvar...

[:0][:0][:0]
tufftuff besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-20, 19:06   #18
Decibel
Senior Member

Skicka ett meddelande via ICQ till Decibel
Standard

Citat:
quote:Originally posted by Kvarne

Ursäkta mig herr Pson!

Sånna där postningar är bara onödiga! Jag fattar inte hur du kan posta sånt där! Förstår du inte att det bara leder till irritationer och bråk?

Saxat från reglerna
Flaming - Direkta förolämpningar av medlemmar, forumledare eller administratörer kommer inte att tolereras. Även flaming av tågsimulatorerna kommer inte att tolereras. Det är en sak att ge kritik om man kan bevisa det, men att endast skriva t.ex. "detta suger" anses vara flaming, men att argumentera en sådan kommentar är accepterat.
Vad kommer att hända om detta inte följs?
Se "Åtgärder vid regelbrott""

Så snälla! Inte en gång till med sånt där onödigt!
Väx upp och argumentera istället för att bara säga
"Det där suger" "Skabbtåg"

Självklart får man tycka som man vill, men att skriva så där är direkt onödigt och provocerande! [B)]

Mvh: Kvarne
Inte för att jag bryr mig så hårt, men om nu nånting anses som provocerande, ANMÄL DET DÅ FÖR H-VETE TILL EN MODERATOR istället för att leka allan ballan-polis
Enda som händer när du tar fram polis-legget är att det blir en massa turbulens som inte har ett dugg om den egentliga tråden att göra.
Inte första gången jag ser att DU har åsikter eller kommentarer som fullkomligt retar gallfebern på folk, hela tiden DU som gör rätt, och du har alltid rätt.

Polishögskolan nästa ?

Nån som har nåt att invända mot det jag nyss sagt, gör det via mail då slipper andra se sk-tsnacket. h.persson@whoxhosting.net .

För att komma till det jag egentligen skulle säga om denna tråd...

Äldre lok har alltid, och kommer alltid ha en speciell tjusning, idag byggs allt, oavsett om det är en klocka eller ett lok på helt annat sätt.
Förr i tiden va väl tillverkning av lok ungefär som en konstnär när han målade sin tavla. Mer tid nerlagd och mycket personer bakom det gör nästan loken levande på sitt sätt.
Jag personligen tycker det är synd att skrota dom, men så länge några bevaras så är det väl acceptabelt med några förluster...

Respect

// Håkan

I can see clearly now, the brain is gone...
Decibel besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-20, 19:57   #19
Json
Medlem

Standard

Som tur är så har ju många lok sparats

[:X]till dom som gjort det

//Json
Json besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-20, 20:06   #20
Mikael
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
quote:Originally posted by Decibel

Citat:
quote:Originally posted by Kvarne

Ursäkta mig herr Pson!

Sånna där postningar är bara onödiga! Jag fattar inte hur du kan posta sånt där! Förstår du inte att det bara leder till irritationer och bråk?

Saxat från reglerna
Flaming - Direkta förolämpningar av medlemmar, forumledare eller administratörer kommer inte att tolereras. Även flaming av tågsimulatorerna kommer inte att tolereras. Det är en sak att ge kritik om man kan bevisa det, men att endast skriva t.ex. "detta suger" anses vara flaming, men att argumentera en sådan kommentar är accepterat.
Vad kommer att hända om detta inte följs?
Se "Åtgärder vid regelbrott""

Så snälla! Inte en gång till med sånt där onödigt!
Väx upp och argumentera istället för att bara säga
"Det där suger" "Skabbtåg"

Självklart får man tycka som man vill, men att skriva så där är direkt onödigt och provocerande! [B)]

Mvh: Kvarne
Inte för att jag bryr mig så hårt, men om nu nånting anses som provocerande, ANMÄL DET DÅ FÖR H-VETE TILL EN MODERATOR istället för att leka allan ballan-polis
Enda som händer när du tar fram polis-legget är att det blir en massa turbulens som inte har ett dugg om den egentliga tråden att göra.
Inte första gången jag ser att DU har åsikter eller kommentarer som fullkomligt retar gallfebern på folk, hela tiden DU som gör rätt, och du har alltid rätt.

Polishögskolan nästa ?

Nån som har nåt att invända mot det jag nyss sagt, gör det via mail då slipper andra se sk-tsnacket. h.persson@whoxhosting.net .

För att komma till det jag egentligen skulle säga om denna tråd...

Äldre lok har alltid, och kommer alltid ha en speciell tjusning, idag byggs allt, oavsett om det är en klocka eller ett lok på helt annat sätt.
Förr i tiden va väl tillverkning av lok ungefär som en konstnär när han målade sin tavla. Mer tid nerlagd och mycket personer bakom det gör nästan loken levande på sitt sätt.
Jag personligen tycker det är synd att skrota dom, men så länge några bevaras så är det väl acceptabelt med några förluster...

Respect

// Håkan

I can see clearly now, the brain is gone...
Men snälla människa, nu tog du väl i lite. Det där tar jag som ett personangrepp. Det är väl bra om någon vill följa reglerna, det är ju det de är till för! Nu tycker jag vi lägger ner detta och återgår till diskussionen. [)]

Mvh Mikael R / http://marc.fateback.com

Mikael besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
T66 i Rötslamståget till Jordbro idag. Bengan Off-topic 11 2004-11-10 15:54
Några bilder från igår och idag. bombardier (avregistrerad) Off-topic 5 2004-05-31 21:49
Tre bilder från idag Dson Off-topic 2 2004-02-14 10:31
Några bilder från idag i Nässjö vfp420b Off-topic 4 2004-02-13 23:30
Idag var det en sorglig dag i Ängelholm Chessie System Off-topic 3 2002-12-22 00:34

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:07.