![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
|
![]()
Nej, X2000 är inte skabbigt. Men som både du och jag vet har de missköts under 7-8 års tid. Vilket man nu ser resultatet av.
Men, det blir bättre och på sista tiden tycker i alla fall jag att X2000-tågen ser renare ut. Så populärt som X2000 varit bland resenärerna med körning nästan non-stop syns ju på inredningen som kanske skulle behöva gås igenom. Men nu har ju tågen varit inne på verkstad här under våren och en del småfel har åtgärdats! ![]() Sätt dig däremot i ett Linx-tåg så kan man inte kalla det misskött. Det känns ju precis som nytt, kanske vad som behövs till SJ X2000. Jag tycker att dessa beredskapslok ser ganska skabbiga ut. Varför skulle de annars till skroten? Ut och gör någon nytta om de nu fungerar! Kvarne sover tydligen med regelboken under kudden och är forumets polis som anmärker på minsta fel! Nej, jag kanske provocerade dig nu? ![]() - Avstägning nästa! ![]() ![]() ![]() ![]() Med vänlig hälsning Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Man kanske skulle skrota hela JV-museum oxå när man ändå håller på... jägarns... ser inte snyggt ut med alla dessa gamla skabbiga plåtschabrak. Smittar säkert, farligt farlig!!!
Tänk vad fint det vore om allt var lika modernt och bra som dagens fina kvalitets-tåg är!!! Linx lär nog inte bli skabbigt om 30-40 år... färgen sitter säkert kvar... [:0][:0][:0] |
![]() |
![]() |
#18 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Enda som händer när du tar fram polis-legget är att det blir en massa turbulens som inte har ett dugg om den egentliga tråden att göra. Inte första gången jag ser att DU har åsikter eller kommentarer som fullkomligt retar gallfebern på folk, hela tiden DU som gör rätt, och du har alltid rätt. Polishögskolan nästa ? Nån som har nåt att invända mot det jag nyss sagt, gör det via mail då slipper andra se sk-tsnacket. h.persson@whoxhosting.net . För att komma till det jag egentligen skulle säga om denna tråd... Äldre lok har alltid, och kommer alltid ha en speciell tjusning, idag byggs allt, oavsett om det är en klocka eller ett lok på helt annat sätt. Förr i tiden va väl tillverkning av lok ungefär som en konstnär när han målade sin tavla. Mer tid nerlagd och mycket personer bakom det gör nästan loken levande på sitt sätt. Jag personligen tycker det är synd att skrota dom, men så länge några bevaras så är det väl acceptabelt med några förluster... Respect // Håkan I can see clearly now, the brain is gone... |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Som tur är så har ju många lok sparats
[:X]till dom som gjort det //Json ![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Mvh Mikael R / http://marc.fateback.com ![]() |
||
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
T66 i Rötslamståget till Jordbro idag. | Bengan | Off-topic | 11 | 2004-11-10 15:54 |
Några bilder från igår och idag. | bombardier (avregistrerad) | Off-topic | 5 | 2004-05-31 21:49 |
Tre bilder från idag | Dson | Off-topic | 2 | 2004-02-14 10:31 |
Några bilder från idag i Nässjö | vfp420b | Off-topic | 4 | 2004-02-13 23:30 |
Idag var det en sorglig dag i Ängelholm | Chessie System | Off-topic | 3 | 2002-12-22 00:34 |