![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Vilken härlig bild av Y med massa mässingknappsdekorerade potentater i förgrunden, märkligt att de verkliga hjältarna, lokföraren och eldaren, överhuvudtaget fick vara med på bilden! Det hade väl inte gått an idag?
Du har nog rätt med slidstyrningen, när denna "ynkliga" maskin inte orkade dra de allt längre lokaltågen så försökte väl SJ använda dom som växellok och då gav väl Gölsdorf upp andan kan tänka. Upptäckte just att Säröbanans ånglok 5'' var en typ litt Å med Walshaerts styrning!
![]() |
#17 |
Veteran
|
![]()
Har gjort en del saker idag och loket har gått till Korvtiger för vissa justeringar av enginespec och Html-fönstret. Men Yngve uppför sig exemplariskt i tågtjänst som dessa bilder kanske ger bevis för, vagnen är en CF4 för att testa att övergångsbryggor, gaveldörrar mm. fungerarar. Vid stationsangöring öppnas sidodörrar och vissa fönster valbart lång tid och stängs sedan och tåget får "Klart ut", detta är inte möjligt utan Svenolovs excellenta skript!!!
Just nu väldigt nöjd med detta lok, får se vad vad Korvtiger hittar att förbättra? Det blir väl lite refection åtminstone på vissa delar i slutändan!?
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Precis vad jag behöver till min rutt Södra Inlandsbanan då jag måste frakta en massa sl.... personal till gruvan i Persberg.......
![]() |
#19 |
Veteran
|
![]()
Mitt bland alla vackra normalpogar och Norrlandsplogar dök nu plötsligt upp en ny typ som fanns på Yngve - "kaninfösare" eller "Skåneplogar", men det var små åttakantiga gjutjärnsplattor som väl dög till skjuta en och annan "kanin te sluta skjuta" av spåret men inte mycket mer!
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Härligt fult litet lok. Du får väl döpa ett till Nimrod och skicka det till Gotland.
Stickanw