![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Nu har min stöldturné börjat, jag plockar in delar från ett antal olika lok som jag byggt, stukar till och formar efter ritningen. Just nu bryr jag mig inte om texturerna, dom följer med och skall ändras sedan. Så här kan det se ut en bit in i projektet!
![]() |
#17 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
![]() Snyggt Lan!
![]() |
![]() |
#18 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() Ser ut att bli en till pärla ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Läckert Lennart!
Man bara önskar att man skulle bli pensionär snart så man kunde sitta och modellera på heltid ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Försöker bygga med B-loksstandard, som du brukar lovorda i bild och text. Till bear: Att vara pensionär har egentligen bara en nackdel, man känner sig gammal ibland! Men man hinner bygga en del och det är kul än så länge!
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
B-loksstandard låter väldigt bra eftersom Sb-loket ju använde delar just från B-loket.
Om jag minns rätt så är både panna och boggie plockade direkt från B-loket. Snyggt bygge förresten men något annat förväntar man sig inte från ditt håll! /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jag måste hålla humöret uppe genom att skämta lite, hoppas ni förstår!? Det SKALL bli en Sven-Bertil vad det lider, har jag gett mig FN på!
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Det ser väldigt bra ut Lan!
![]() Jag tror att detta lok kommer att bli en större succé än Sb loken blev i verkligheten (hade de inte lite dåliga gångegenskaper?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Ser bra ut!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Veteran
|
![]()
Har plockat in det mesta och visar några bilder från verkstan.
![]() |
#26 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Vilket suveränt lok du har gjort!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Det där ser helt otroligt snyggt ut LAn!
![]() |
#28 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Som sagt, en till pärla blev de'
![]()
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Ja bättre än nånsin!!
MVH / BjörnL ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Veteran
|
![]()
1a bild. Detta kan inträffa om glömmer kvar en b.r.main i lokmeshen, i detta fall var det vattenluckorna på framtankarna. Men det kan vara bra att göra så med flit om man vill okulärbesiktiga boggiernas animeringar.
2a bild. När man lägger på reflection-texturen och glömmer dra ned från 100% till 2-7 % så får man plötsligt en guldklimp ;-) De övriga bilderna visar Sb ur några olika vinklar