![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Har gjort övergångbryggor och koppel som skall styras av ett skript som jag använde till GSJ:s vagnar (okopplad vagnsände = brygga upp och koppel ner, kopplad vagnsände = brygga ner och koppel upp). Har även modellerat diverse broms- och eldetaljer samt buffertar(obs. ej fjädrande, animerade bufferar - det får vara måtta på excesserna!). Jag sparar alla delar separat (save selected) och gör backup regelbundet - vis av skadan när min förra dator stals med alla GSJ:s vagnar och Lok1 - ingen backup den gången.
Börjat animera dörrarna (resgodsdörrarna öppnas utåt ca. 150 grader, passagerardörrarna är skjutdörrar) det blir alltså både "rotate" och "position" controllers. Än återstår mycket jobb men nu är det helg så jag ligger (kanske) lågt ett par dagar?
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Det ser otroligt bra ut!
![]()
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
mycket lovande fortsätt så
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!vad jag vill ha den nu!!! Jag bara måste har den!! Snälla!!!!!
![]() |
#20 |
Veteran
|
![]()
Självklart! Boggier och ritningar är inlagda i Gmax. Den kommer efter Xoa5, så ni får vänta ett tag.
![]() |
#21 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Kanonjobb ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Veteran
|
![]()
Tack för alla positiva reaktioner! Jag börjar komma in i svängen efter mycket övande med allehanda modeller. Håller på med fototexturer till inredningen - jag tror den kommer att bli bra som det ser ut.
Om nån har kontakt med emges, så har jag skickat ett forum-mejl till honom med fråga om lov att mixtra lite med hans Mk2-Hg-pantograf, men har ej fått något svar än. Om någon vet var emges är kan ni väl vidarebefordra min begäran! Tack!
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Annars kan du få en färdiganimerad strömavtagare som jag använt på min F2e i gMax format. Du får mixtra med den hur du vill, så den passar.
Vet ej vad det är för typ av pant på Xoa7:an, men de ser väl rätt lika ut. Emges (MatsS) är vad jag vet inte aktiv på forumet längre. Har försökt själv att komma i kontakt med honom via mail, men han har inte svarat. ![]()
![]() |
#24 |
Veteran
|
![]()
[quote=korvtiger;196181]Annars kan du få en färdiganimerad strömavtagare som jag använt på min F2e i gMax format. Du får mixtra med den hur du vill, så den passar.
Vet ej vad det är för typ av pant på Xoa7:an, men de ser väl rätt lika ut. Emges (MatsS) är vad jag vet inte aktiv på forumet längre. Har försökt själv att komma i kontakt med honom via mail, men han har inte svarat. /QUOTE] Frågan är om jag inte bygger en egen Panto trots allt, orginalet har en mer komplicerad uppbyggnad, med fler isolatorer m.m. Dessutom är den identisk med Xoa5:s panto (återanvändning!?). Tack iallafall Korvtiger! Bifogar bilder på orginal, emges och korvtigers - få se vad ni tycker? emges skulle duga med lite fix men konstruktören verkar avsomnad - finns det möjligen ett liv utanför Trainz?
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2009
|
![]()
Although I do not understand very well your language... I see that these jobs are very good.
![]() Mi Blog https://trainzportu.blogspot.com.es/# Mi canal YouTube https://www.youtube.com/channel/UCyo...view_as=public Senast redigerad av portu den 2009-11-07 klockan 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Veteran
|
![]()
Thank you portu, your constructions are of very high quality and has been an inspiration for me!
![]() |
#27 |
Veteran
|
![]()
Har börjat med inredningen, som sen skall ligga till grund för en "interior", Jag har blandat friskt i texturfilen, färg och svartvitt, stretch och drag! Får se hur det blir.
![]() |
#28 |
Veteran
|
![]()
Har slängt ut inredningen i terrängen för att se om allt funkar - det gör det, några små justeringar - sen börjar hopsättningen av modellen (det stora tidskrävande jobbet).'
![]() |
#29 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Suveränt, ser bara bättre å bättre ut.
Kommer man att kunna åka som passagerare också, typ som i Y1'orna (LokKalles)?
![]() |
#30 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Oj då.
Här går det undan och det ser ruskigt bra ut också.