Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-12-11, 21:25   #16
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Följande bolag har problem i Stockholmsområdet:

Connex, RB och tunnelbanan.
Citypendeln, pendeltrafiken.
SJ AB Stockholm - Uppsala.

- Alla dessa bolag har olika problem. När ett tåg står still pga personalbrist skall man skälla på dessa bolag.
- När vagnarna är trasiga skall man skylla på verkstaden.
- När spåren är trasiga så skall man skylla på de som underhåller/sköter spåren.

- Vilkens fel var det att man körde lite trafik på gröna linjen på tunnelbanan i stockholm under hösten när det var lövhalka?????
- Vilkens fel var det att man fann stora sprickor i boggiekonstruktionen på X1 vilket gjorde att det blev akut brist på vagnar för Citypendeln?
Vilkens fel var det att någon saboterat en växel så att man inte kom fram i kalles fall på denna tråd?



Jag hävdar att man gör det lätt för sig och bara skyller på Connex, Citypendeln och SJ AB när man borde skylla på t ex Banverket som sköter banorna eller Trainmaint som sköter underhåll på lok och vagnar...

/Pursche



Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på
Svenska Virtuella Tågledningen
Pursche besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-11, 21:34   #17
Kalle Lj
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 123
Standard

ok, men vet Du Pursche eller någon annan vem som har ansvaret på Saltsjöbanan? Om jag vet det så kan jag skicka ett brev till dem istället

KAlle
arg på de som sköter spåren


Kalle Lj besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-12, 07:45   #18
Jocke
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 385
Standard

Citat:
quote:
ok, men vet Du Pursche eller någon annan vem som har ansvaret på Saltsjöbanan? Om jag vet det så kan jag skicka ett brev till dem istället
KAlle
arg på de som sköter spåren
Om felet låg i spåret, så är det BV (Banverket) Produktion som ska sköta underhållet, men bör man verkligen höra av sig direkt till dom?
Har man problem i SL-trafiken så ska man nog höra av sig till SL, eftersom det är dom som har ansvaret mot dig som kund.

För egentligen är det väl så i fallet Saltsjöbanan, att Connex skall köra trafiken åt SL, men för att göra det måste SL hålla med fungerande spår och vagnar. Fungerande spår ordnar SL genom att låta BV Produktion sköta det underhållet, och vagnunderhållet har man alitat Tågia för. Men som resenär har du egentligen aldrig anlitat vare sig Connex, BV Produktion eller Tågia, den enda du har nåt avtal med är SL, genom biljetten.

/Jocke

C16 2919, 1987-2001

http://www.saltsjobanan.tk
Jocke besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-12, 13:54   #19
Richard
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 549
Skicka ett meddelande via MSN till Richard
Standard

En liten fråga bara hur i helvete kom Tågia med i bilden?
sen undrar jag hur Connex utbildar sin personal som varken verkar kunna optiska som akustiska singnaler?
Var tvungen att dra i NÖDBROMSEN för att föraren på T-banan inte förstog vad föran på det mötande tåget ville när han tutade och blinkade med strålkastarna oavbrute.(singnalen betyder omedelbart stop hinder på spåret)

RB har problem med sabotage och att Connex inte vill ställa upp på personalens krav(dom gamla SL/SJ avtalen)men nu blir det bättre.

Sen kalle om du vill ha svar på vad det var som hände så ring verkstan i Neglinge.

Richard besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-12, 14:06   #20
Jocke
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 385
Standard

Citat:
quote:
En liten fråga bara hur i helvete kom Tågia med i bilden?
Jag tog bara upp Tågia eftersom de är en av SL:s entreprenörer på SB. Har inte sagt att strulet som Kalle råkade ut för skulle vara deras fel.

/Jocke

C16 2919, 1987-2001

http://www.saltsjobanan.tk
Jocke besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-12, 14:10   #21
Richard
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 549
Skicka ett meddelande via MSN till Richard
Standard

Ok bara undrade för vad jag vet så har vi inte jort något änu som har skapat kaose i trafiken.

Richard besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-12, 16:52   #22
Kalle Lj
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 123
Standard

Vem ska man lita på nu då, Connex som sa att det var ett sabotage eller lokföraren och det som de sa på stationen att en vexel hade fryst fast eller något?

Och vad gör tågia egenteligen?

Idag när jag skulle åka med SB till skolan så sa en högtalar röst att tågen var 20 min sent. Jag satte mig för att vänta. Men då kom tåget direkt istället. Men en kompis som jag brukar åka med var ej med. Jag ringde till honom efter några minuter och då va han med att annat tåg i samma riktning bakom mig, trots att tågen gåt en gång i halvtimmen. Märkliga saker som händer nuförtiden.

Kalle
arg på alla som håller på med SB (utom en)


Kalle Lj besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-12, 17:47   #23
Jonte
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 324
Skicka ett meddelande via ICQ till Jonte
Standard

Jag åker tunnelbanan varje dag, både röda och gröna linjen och sett till hur mcyket jag åker så är det ytterst sällan några problem och om det är något trassel så är det oftast sabotage eller vagnsfel, inte mycket Connex kan göra..

De gånger det har varit förseningar har jag tagit taxi, sedan skickat in kvittona och alltid fått pengarna tillbaka, snabbt och utan strul.

Connex/SL renoverar och rustar upp en drös med stationer och det finns alltid personal i form av tågvärdar att fråga, så allt gnäll är bara gnäll, det finns många som gnäller för gnällandets skull tyvärr...


Jonte
Jonte besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
2 färska bilder på Connex 7074. Dson Off-topic 2 2004-09-05 11:18
Tänk om Connex hade sån service... Byggare Bob Lokaltrafik 0 2004-06-19 18:08
Connex Nattåg [Bild] Pson Off-topic 3 2004-04-23 19:02
CONNEX Avslutat konto 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 1 2003-09-29 10:35
Är det nån som har en bild på en Connex vagn? sjonas Off-topic 4 2003-06-23 16:32



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009