![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hoppas att JLT kan tänka sig att köpa in sådana till linje 1 i Jönköping.
Det vore en bra lösning med tanke på att det alltid är fullt på vardagar. Jag tycker själv det är ganska fränt med treledad buss.
![]() |
#17 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Fast det lär inte vara något vi får se i staden där ett dubbelspår ska motarbetas in i det sista! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
![]() ![]() Det vore klart bättre med spårvagnar med tanke på miljön och för att göra stan trevligare. ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Med inte tanke på miljön så är bussarna bättre... Tänk om du har bråttom och så finns det en liten sak i spårvagnen som har gått isönder och då stoppas hela trafiken... En buss kan ju köra förbi men det kan inte en spårvagn... Jag åker spårvagn varje dag och jag skulle hellre ta bussen
(Ngt man drömmer om)... Plus så är en buss miljövänligare än 20 bilar... Tycker jag!! ![]() För att göra stan trevligare är en helt annan sak ... Jag tycker att om man inför sådana spårvagnar med luftledningar mitt i stan skulle förstöra hela utseandet på staden ex. Jönköping ...
Senast redigerad av Affe den 2007-05-02 klockan 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
Ungefär som att säga att tågen som går på diesel (t. ex T44 och Y2 för att ta exempel) är miljövänligare än X2 och Rc.. Så fattar jag det som.. Buss som går på biogas/entanol är väl dock miljövänligare kan jag tänka mig (inte insatt i just det)..
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ Senast redigerad av vfp420b den 2007-05-02 klockan 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
"Med inte tanke" skrev jag!
Men jag borde har skrivit "Med ingen tanke"
![]() |
#22 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Spårvagnen kontra bussen i framkomlighet beror på ett flertal saker, om du har växlar kommer du runt och dessutom har jag ett flertal ggr stått och väntat på en buss som står still framför, man kan ju inte bara köra genom väggar och gräsmattor utan måste hålla sig till en vanligtvis smal vägbana. Arvid: Är det uttalat ifrågan om dubbelspåret eller är det jag som missförstår dig? Att det skjuts på framtiden som allt annat är inget nytt men det är inte något utfärdat nej väl? Ett flertal argument där var totalt idiotska, tillexempel att det blir farligt gods på järnvägen, det är redan gods av sådan sort och jag ser hellre den på järnvägen än att den körs runt på asfalterade vägar i stan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
![]() |