![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
"Jag undrar var du har fått tag på dom grå boggiena?" Förstår inte riktigt vad du menar????? Jag har ju målat om loket och boggiena följer med loket...
Så här såg loket ut innan jag började måla:
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
hej, jag förstår, hoppades på att du had hitta gråa boggies som passade. Jag var inne på ommålning menkominte riktigt på vilken väg jag skulle gå, så att du har gråa boggies beror i huvudsak på att du kan myckt mera än jag. Om du kollar på bilden på min så ser du att det är samma boogies men ej ommålade.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hittade igen din tråd ( http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=9663 ) andelind och förstår nu vad du menar. Du gjorde ju en ommålning till Trainz! Till MSTS följer boggiena med loket och du kan måla om allt på loket...fast det beror också på hur loket är mappat.
När det gäller kunskap, så har jag inte målat om nått till Trainz, så där kan du mycket mer än jag!
![]() |
#19 |
Hedersmedlem
|
![]()
A2:an snart klar. Vagnen är en beta och har inte inredning än, så man kan spara om den i TGATool2 utan alpha (om man vill slippa se in i en tom vagn!?).
![]() |
#20 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nu är det bara A2K som ska målas innan släpp. Loken (1013 och 1016), A2 och SV1 (tågvärmevagn) är klara. Vill ge ett stort tack till alla som hjälpt Micke och mig!
Några screens (med dålig kvalité)...
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Dom ser kalas fina ut
![]() Bra jobbat båda två ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Nybörjare
Reg.datum: Jul 2004
|
![]()
Jag har haft problem med inlandsbanan, när jag ska köra programmet i början så väljer jag att filen ska vara under
Train simulator/routes mapen men när jag ska kolla mapen så finns inte inlandsbanan där. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Hedersmedlem
|
![]()
Där har du felet! Den ska inte installeras i ROUTES-mappen, utan i Train Simulator mappen.
Om man inte har ändrat när man installera MSTS, så ska det vara: C:/Program/Microsoft Games/Train Simulator Jag har MSTS på D: i en spel-mapp, så för mig blir det: D:/spel/Microsoft Games/Train Simulator Hoppas det ordnar sig nu...
![]() |
#24 |
Nybörjare
|
![]()
Det funkar inte, jag hittar den inte nånstans under Train simulator mappen eller routes mappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej igen Marcus!
Vi tar det från början... Zippa du upp filen på skrivbordet? Om du gjort det, så fick du en exe-fil där och dubbelklickar du på den, så börjar ruttens installationsprogram. Nu vill den installera rutten på: C:/Program Files/Microsoft Games/Train Simulator Men man kan ändra själv till där man har MSTS installerat och det ska man. Efter installationen ska du ha rutten i ROUTES mappen i MSTS! Du säger att rutten inte finns varken i Train simulator mappen eller routes mappen och det var till Train simulator/ROUTES du installera den. Nått borde hamnat i ROUTES!? Har du bara orginal rutterna där? Det ska vara 7 mappar i ROUTES mappen, om man inte har fler rutter installerade! Kan du säga mer exakt vart du installera? T.ex.: C:/Program/Microsoft Games/Train Simulator/ROUTES Stod det så? Hittar du inte ruttmappen nånstans, så blev den väl inte installerad och då får du försöka igen. Lycka till!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2006-01-06 klockan 00:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Nybörjare
|
![]()
Är det enkelt att sätta dom röda dioderna på 60-talsvagnar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Hedersmedlem
|
![]()
Du menar på en vagn som inte har det?
Om du har dom som ett eget objekt, så kan man sätta dit dom med freight-anim. Kolla denna tråd: http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=10618 Annars får man bygga hela vagnen eller måla dit dom!
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Nu när jag provkört Grand Nordic tåget så får jag upp följande felmedelande: failed to find sms file. File: ../../common.snd/DSB/MXeng.sms
------------------"----------------------- DSB/Personvogn/ulc_type y.sms. Detta resultera i inget ljud och ingen cabview. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tråkigt!
Jag har själv inte testat tåget sen det blev klart. Efter jag målat om det, så ville danskarna att en annan modell skulle användas, så då fixa dom det och packade tåget. Någonting måste gått fel då, för innan så funka allt! Men du kan ju själv byta ljud och hytt till nått som passar...
![]() |
#30 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av Sparkfot den 2006-02-09 klockan 19:10. |
|
![]() |
![]() |