Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-12, 23:19   #16
Johnny
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm/Tullinge
Inlägg: 3
Skicka ett meddelande via ICQ till Johnny Skicka ett meddelande via MSN till Johnny
Standard

[quote=@Johnny: Mitt enda tips är att leka med reglagen som du redan leker med.. Jag har inga problem med värmen :/[/QUOTE]

okej, jag fick svar från ett annat håll om att egentligen ska man aktivera klima vorn men den har nån bugg som orsakar så att värmen stiger istället, fick tipset att man låter alla knappar vara och bara drar på fullt på kallt och max fläkt för att försöka dämpa det lite, btw nån som vet hur man öppnar sidorutorna?, vet bara hur man öppnad rutan hos chaffisen och öppnar/stänger tackluckorna...
Johnny besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 09:13   #17
pizzakungen
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: goteborg
Inlägg: 9
Standard hej

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
@pizzakungen: Har ingen aning om hur man löser ditt problem, tyvärr!

@Johnny: Mitt enda tips är att leka med reglagen som du redan leker med.. Jag har inga problem med värmen :/




då vet jag men men gör den samma sak på din bussimulator 2012
pizzakungen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 08:28   #18
pizzakungen
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: goteborg
Inlägg: 9
Standard hej Johnny

@Johnny: Mitt enda tips är att leka med reglagen som du redan leker med.. Jag har inga problem med värmen :/[/quote]

då vet jag hehe men det värkar konstigt ändå jag har redan kontakt tml men har inte fått nån svar än men jag kom på ett sätt hur man vrider tillbaka värmen om man vill ha normal tempratur håll i knappen till höger om musen å sen så googlade jag upp en grej nånting på tyska det står vänster om dig så står det beschleunigen på svenska blir det accelerera sen på höger sida verspätung 425 eller hur å svenska blir det försening 425 men jag undra en sak kan man inte se hur mkt klockan e på själva hytten så vet man e där om det finns nån knapp Mvh Pizzakungen
pizzakungen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 08:51   #19
pizzakungen
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: goteborg
Inlägg: 9
Talking tjena

jag har kommit på lösningen om passagerarna att dem snurrar förut men jag har kommit på kollade på youtube igårkväll sökte nånting på bussimulator 2012 eng skitsamma men den kortet ni har fått sån här personalkort om ni trycker på ALT ovan på ser ut som en tvskärm sen så ser du ut som en liten radio där för ni in kortet som ni har fått kommer och stå fahrerkarte 1 här kommer videoklippet som jag såg igår ikväll så får ni se vad jag menar jag har lite svårt å förklara ibland.....

fahrerkarte 1 det betyder förarkort 1

http://www.youtube.com/watch?v=N89AG...e_gdata_player



Mvh pizzakungen

Senast redigerad av pizzakungen den 2012-03-15 klockan 09:02.
pizzakungen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 22:36   #20
pizzakungen
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: goteborg
Inlägg: 9
Wink hej

jag har kommit på lösningen i simulatorn gällade passagerarna för dem brukar ju snurra runt vet ej om ni har sammma problem sen så kliver dem på men så här e det när du skriver ditt namn så får du ett ett kort vid sidan av så står det fahrerkarte 1 nånting men ovan på den stora tv skärmen det ser ut som en liten radio typ där för ni in koretdå kommer erat namn upp då kliver dem på å här videoklippet ifrån youtube så kan ni se själva


http://www.youtube.com/watch?v=N89AG...e_gdata_player



kolla hela den så ser ni den hehehe Mvh Pizzakungen
pizzakungen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-17, 11:42   #21
pizzakungen
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: goteborg
Inlägg: 9
Wink hej Johnny

Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Visa inlägg
okej, jag fick svar från ett annat håll om att egentligen ska man aktivera klima vorn men den har nån bugg som orsakar så att värmen stiger istället, fick tipset att man låter alla knappar vara och bara drar på fullt på kallt och max fläkt för att försöka dämpa det lite, btw nån som vet hur man öppnar sidorutorna?, vet bara hur man öppnad rutan hos chaffisen och öppnar/stänger tackluckorna...

hej jag har en fråga min backspeglar blir gråa när jag tittar bakåt jag kan inte se om passagerare kliver på där bak dem blir typ gråa vet du hur man stänger ner takluckorna jag har tryck på varenda knapp på bussen inget händer... kollade du in you tube kippet som jag la in här på 3d tåg forumet
pizzakungen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-17, 13:40   #22
Johnny
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm/Tullinge
Inlägg: 3
Skicka ett meddelande via ICQ till Johnny Skicka ett meddelande via MSN till Johnny
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pizzakungen Visa inlägg
hej jag har en fråga min backspeglar blir gråa när jag tittar bakåt jag kan inte se om passagerare kliver på där bak dem blir typ gråa vet du hur man stänger ner takluckorna jag har tryck på varenda knapp på bussen inget händer... kollade du in you tube kippet som jag la in här på 3d tåg forumet

backspeglarna låter som du antingen får ställa in dem, enklaste är och trycka på speglarna med musen och dra så kommer du ställa in dem efter önskat behov, eller så får du kolla dina inställningar i grafiken, misstänker att speglarna vill ha anti aliasing för att funka, har maxat mina inställningar så inte tänkt på det där.
Tackluckorna stänger och öppnar man med D, dem stängs automatiskt när det börjar regna osv
Johnny besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-18, 09:18   #23
pizzakungen
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: goteborg
Inlägg: 9
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Visa inlägg
backspeglarna låter som du antingen får ställa in dem, enklaste är och trycka på speglarna med musen och dra så kommer du ställa in dem efter önskat behov, eller så får du kolla dina inställningar i grafiken, misstänker att speglarna vill ha anti aliasing för att funka, har maxat mina inställningar så inte tänkt på det där.
Tackluckorna stänger och öppnar man med D, dem stängs automatiskt när det börjar regna osv



då vet jag det men det finns bara ett problem det står på tyska hmm ??
pizzakungen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-18, 11:53   #24
Johnny
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm/Tullinge
Inlägg: 3
Skicka ett meddelande via ICQ till Johnny Skicka ett meddelande via MSN till Johnny
Standard

ser att man ska bocka i spegel i menyn, tog screen shoot så kan du se:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg grab0004.jpg (73.7 KB, 111 visningar)
Filtyp: jpg grab0003.jpg (53.4 KB, 111 visningar)
Filtyp: jpg grab0002.jpg (85.0 KB, 111 visningar)
Johnny besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-18, 21:48   #25
pizzakungen
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: goteborg
Inlägg: 9
Standard Johnny

tack johnny
pizzakungen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 07:54   #26
pizzakungen
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: goteborg
Inlägg: 9
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Visa inlägg
backspeglarna låter som du antingen får ställa in dem, enklaste är och trycka på speglarna med musen och dra så kommer du ställa in dem efter önskat behov, eller så får du kolla dina inställningar i grafiken, misstänker att speglarna vill ha anti aliasing för att funka, har maxat mina inställningar så inte tänkt på det där.
Tackluckorna stänger och öppnar man med D, dem stängs automatiskt när det börjar regna osv


Tjena johnny har en fråga jag vill inte tjöta och så tml har ju släppt ut engelskt version men jag kan inte tyvärr inte få in det i spelet står fortfarande på tyska men ej på engelska hmm???? och nu snurrar mina passagerare igen innan dem kliver på bussen fan vad konstigt alltså kan det vad en bugg éller kuid som fattas man blir ju arg på sånt...
pizzakungen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 12:50   #27
Johnny
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm/Tullinge
Inlägg: 3
Skicka ett meddelande via ICQ till Johnny Skicka ett meddelande via MSN till Johnny
Standard

tror du måste installera den engelska versionen, alltså typ ta bort tyska versionen och sen installera den engelska versionen sen, har inte skaffat mig den engelska versionen ännu själv så kan inte svara exakt på det, angående passagerarna så vet jag inte riktigt, mina snurrar lite ibland också innan dem skall kliva på osv, lägg in senaste patchen och kolla om det blir bättre...
Johnny besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 15:23   #28
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Hur skaffade du den engelska versionen?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 23:00   #29
pizzakungen
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: goteborg
Inlägg: 9
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Visa inlägg
tror du måste installera den engelska versionen, alltså typ ta bort tyska versionen och sen installera den engelska versionen sen, har inte skaffat mig den engelska versionen ännu själv så kan inte svara exakt på det, angående passagerarna så vet jag inte riktigt, mina snurrar lite ibland också innan dem skall kliva på osv, lägg in senaste patchen och kolla om det blir bättre...
hur jag gör jag det då ?? inte så data expert hmm
pizzakungen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 23:59   #30
Johnny
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm/Tullinge
Inlägg: 3
Skicka ett meddelande via ICQ till Johnny Skicka ett meddelande via MSN till Johnny
Standard

kontroll panelen/program och funktioner leta reda på bussimulator och avinstallera, kolla sen i utforskaren att alla mappar tillhörande spelet är borta, om inte så ta bort, installera engelska versionen och ladda ner senaste patchen och kör den...
Johnny besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:10.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009