Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-05-29, 15:12   #16
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Ursäkten mottagen och gladeligen accepterad. Men jag ber dig att inte läsa in något i vad jag skriver som inte står där. Vill jag ha något sagt säger jag det väldigt tydligt och du kommer knappast att missa det! Och nej, återigen, jag har aldrig framhållit någon simulator före någon annan - och kommer aldrig att göra det heller.

Debatter om Volvo är bättre än SAAB hör till sandlådan och där slutade jag leka när jag var ca tre år. Nu leker jag med tåg i stället.


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-31, 17:03   #17
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Saab är ju bättre än volvo![}]

Nä, jag tycker att ni borde sluta debattera nu och rekommendera Putte + och - med varje simulator. Sen så kan han utifrån det bedömma vilket som låter bäst! Annars kan han ju köpa båda om intresset och pengarna finns för det![8D]

ÖDIT: Putte skriver för övrigt att det ska vara den senaste versionen!

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-31, 17:29   #18
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre

Kan också vara värt att påpeka att den kommande simulatorn, TrainMaster Train Simulator (TMTS), kommer bli kompatibel med MSTS.

Så rutter och tåg gjorda i MSTS, kommer fungera i TMTS! Och MSTS kan man nu få till ett bra pris....

Första Trainz kan man också få för ett bra pris. Har sett för 99:- och 69:- Men var uppmärksam, det finns affärer som försöker luras!

Helst borde du vänta tills dom nya simulatorerna (TMTS och TA´s) kommer ut. Då dom verkar komma att bli mycket bättre/snyggare än dom som finns nu (enligt screenshotsen och filmerna!)!? TA´s verkar också inte behöva så mycket dator för att fungera heller, vilket är mycket bra.

Vad jag skulle gjort:

Jag skulle inte köpa senaste Trainz (det kan bli att kasta pengarna i sjön!), nu när vi vet vad som är på gång! Jag skulle köpt MSTS eller första Trainz, om jag bara måste ha en sim just nu!? Dom är prisvärda!

Eller så skulle jag använda BVE (gratis!) tills dom nya simulatorerna kommer....






http://pirpen.cjb.net/
Hej!

I början av forumets Trainzdel finns det nånn tråd där du uttrycker dig om att Trainz 1.0 är en modelljärnvägssimulator och att du int kan förstå hur folk kan köpa den! Nu däremot så är det viktigt att säga att det är det smartaste att köpa det äldsta! Konstigt eller ej?[}]

Sedan så är TRS 2004 en simulator som ser bra ut, dvs, om det nu skulle komma nya versioner om nått år, ja då funkar ju TRS lika bra även då!!![}]



Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-31, 20:17   #19
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

JSON: Första Trainz är en modelljärnvägssimulator och att den är inte mycket att ha, tycker jag fortfarande! Trainz har ju utvecklats ruskigt....

Men med tanke på vad som komma skall (TMTS och TA´s sim), så skulle jag köpt den tills dom nya släpps (om jag nu bara var tvungen att köpa en tåg-sim nu!?). Och varför jag skulle köpt den? Man kan få den eller MSTS till verkligt lågpris nu!

Fast smartast är att köra BVE tills dom nya kommer....

Om TRS2004 ser bra ut eller inte, det kan ju diskuteras. Men det tar vi inte upp här och alla har ju sin uppfattning om det.

Och visst kommer TRS2004 fungera lika bra när dom nya simulatorerna kommer. Det kommer MSTS, BVE, Trainz 1.0 och UTC också göra! Men frågan är, kommer man vilja köra dom då???????






http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Var hittar jag X-2000 i night versionen smajlet MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2005-02-12 21:42
Nackdelar med Engelska Versionen av TRS2004? Dson Trainz - Allmänt om Trainz 4 2004-09-28 20:35



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:19.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009