Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-11, 23:54   #16
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard Säger som Totte, kanske en KMJ till RW :-)

Hej
Eftersom jag skrotat Tranz, tyvärr, det var och är för mycket krångel och jag förstår mig inte på filstrukturen, det är inget kul att försöka lära sig.

Jag har planer framöver att om jag får tillstånd, så skall jag försöka bygga KMJ till RW

Rutten är privatbygd och freeware.
Det är inte fråga om att bygga om den kommersiella versionen.

Allt beror på tillstånd mm samt en otrolig arbetsinsats, som jag inte vet om jag klarar av.
Det kommer inte att bli någon KMJ, om jag inte får en massa hjälp av kunniga byggare.
Typ signaler spår hus stationer, listan blir lätt för lång.
Men rutten finns ju, så man får se om det kan bli något

Planerna finns i alla fall

Rutten jag tänker på är Settle & Carlisle v7

http://members.uktrainsim.com/fileli...m_fileid=28298

Med Svenska hus och mycket granar sjöar i stället för kargt Engelskt landskap, så kan det bli nått.
Kanske inte exakt som till MSTS, men det finns ju en grund att jobba på
Men, tillstånd och ännu ,mer tillstånd, kan bli kinkigt.....Får väl se om bygglusten kan infinna sig

Tiden får utvisa...

Edit, la till en bild med Mazz ursnygga vagnar


__________________


Senast redigerad av Hawk den 2012-10-12 klockan 00:16.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 09:31   #17
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 786
Standard

Hej Hawk!
Kul att du börjar kanske en KMJ till RW!
Ja, det behövs mycket hjälp av andra att få igång svenska objekten till ruttbyggen. Det tar förstås lång tid och tålamod. Abolut ingen trollspö och allting är klart. Hehe! Lycka till, Hawk!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 07:47   #18
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hoppas verkligen du får tillstånden Hawk! KMJ till msts var ju kanonbra och borde bli ännu bättre till ts2012...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 17:27   #19
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Hoppas verkligen du får tillstånden Hawk! KMJ till msts var ju kanonbra och borde bli ännu bättre till ts2012...

Hej
Tyvärr så gick det inte att få tillstånd, det är för många byggare inblandat.
Sedan hade ju jag tänkt mig att måla om alla hus mm, men det blev nobben.

Jag har inte kunskaper om att bygga en helt ny rutt och orkar inte heller.

__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-07-12, 12:13   #20
Henrik
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
Standard

Sitter och slösurfar lite på semestern och hittade denna tråd, vad har folket för något på gång till TS nu såhär i semestertider
Henrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-07-12, 14:03   #21
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Visa inlägg
Sitter och slösurfar lite på semestern och hittade denna tråd, vad har folket för något på gång till TS nu såhär i semestertider
En liten fantasirutt...
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-07-12, 22:34   #22
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

tre fantasirutter, Bergspasset (Bygger lite då o då...) En bana i snölandskap (Ska föreställa en järnvägsnät i nordpolen.) och någon T-bane-system i ett storstad, baserad på den brittiska järnvägen.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-07-13, 07:10   #23
Henrik
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
Standard

Det låter riktigt spännande!
Kan tipsa om att Steam har stor sommarrea på RSC tåg och rutter, vissa ända upp till 60% rabatt!
Henrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 09:00   #24
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard Läget 2014?

Drar upp denna tråd igen.

Något jag är lite bekymrad över är att aktiviteten är ganska låg här på RW-Fronten. Visst är alla upptagna med annat, men det skulle vara skoj att få en liten "update" på vad alla håller på med.

Själv så bygger jag...
-Dalabanan, tanken är att få hela rutten mellan Stockholm och Mora/Falun, samt västerdalsbanan och andra små bibanor som ansluter mora och falun. I framtiden funderar jag på om jag ska bygga ut det till en nät av järnvägar i Mälardalen och Bergslagen.
-Västkustbanan, Projektet blir en andrahandsprio då Dalabanan får full fart! Tanken är väl att den ska vara en enkel länk mellan Tottes Trollhättanrutt, i Göteborg, och McDOZ skåneprojekt, i Båstad. Västkustbanan lär nog vara klar ett bra tag senare än Dalabanan, trots det asevärt bättre underlaget i form av en hyttfilm.

-Långsiktiga tankar är att lära mig 3D-modellering. Bara att försöka göra repaints är tyvärr svårt. Har flera vagnar jag vill måla om: NSB B3 till Tågkompaniets färger, även RC-loket till detsamma. Y6 till olika ommåningar (Danska privatbanor samt Säröbanan). har även tankar på att modellera ett rapidlok, men det får nog vänta ett bra tag. Först repaints, sedan scenery-objekt. Därefter 3D-modellering.

-Har f.ö. Sealpowers AB4-personvagn. Den lär nog komma ut till simulatorn i framtiden någon gång.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 09:53   #25
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Tycker också aktiviteten vart låg länge nu, vilket är tråkigt. Har velat dra igång nått rutt-projekt, men har varit förkyld mer eller mindre hela vintern, så jag har inte haft nån ork. Har också mått piss psykiskt genom att jag är i Fas3 och fast i nån jäkla meningslös kurs, som inte ger mig ett smack. Sökt några jobb (sommarvikarie) och får bara till svar; Tack för att du sökt, men tyvärr..

Ra-loket skulle jag också hemskt gärna vilja se till RW och 60-tals vagnar. Vore inte fel med ommålningar till Rc-loket och 80-tals vagnarna också, finns ju många varianter på dom!

När det gäller rutter, så skulle jag gärna sett Fryksdalsbanan, Saltsjöbanan och gamla Eskilstunabanan (inkl. bibanan till Strängnäs). Vore heller inte fel med Stockholm-Uppsala (inkl. Arlandabanan)..
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 10:30   #26
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 786
Standard

Ja, det går trögt med ruttbyggen p.g.a. få svenska objekt. Är så tvungen ta utländska objekt för att bygga vidare.
Börjar bli tveksamt bygga Göteborg orsaken är stationsobjekten. Det känns att jag saknar samarbete med er.

Senast redigerad av Totte den 2014-02-27 klockan 10:39.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 16:04   #27
Jacmob01
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Helsingborg
Inlägg: 358
Standard

Jag håller på att snickra med en ny bana just nu (jag har bestämt att lägga Västerbanan åt sidan just nu, blev alldeles för krångligt med att byta ut kontaktledning osv), men har inte riktigt haft orken att skapa en tråd Dock har jag valt att inte göra det ännu beror också på att jag känner att det är lite väl tidigt att starta en nu, då jag bara har några kilometer räls, men inom ett tag så blir det väl något... Så länge jag inte tappar lusten.
__________________
Mina arbeten:
Västerbanan 1.2 Byggs ej längre

Fyrpunktsbanan Senaste versionen: 1.1

Karlsborgsbanan Landskapsbygge in progress
Jacmob01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:46.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009