![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#226 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
891-vagnarna var smalare och byggdes för 891-banor, hur det är med 1067-vagnar och andra vet jag inte, men det kan vara som du säger, det är väl banprofilen som avgör?
![]() |
#227 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
ombyggnads år 1964 och fick littra YBo5t Hälsningar Kenta978
![]() |
![]() |
#228 |
Veteran
|
![]()
Vi började detta vådliga projekt i mars 2011 och det pågick i stort sett till augusti med ett intensivt arbete av Lok-Kalle, Korvtiger, Ekan, Bengan och undertecknad. Resultatet blev till slut, enligt mitt tycke, mycket bra. Svenolov ville att vi skulle vänta med releasen tills han hann titta på hyttskripten.
Men nu börjar jag glömma vad jag gjorde för ett halvår sedan och dessutom verkar aktiviteten på vårt forum ha nått ett lågvattenmärke!? Så nu tänker jag släppa hela Y6 Generationen lite pö om pö !!! Detta är ett jättepaket och jag måste testa varje vagn innan släpp! Betatestarna har jag inte hört nåt från på månader så jag antar att dom inte har mer att tillföra!!!??? "Släppordningen" blir följande:
![]() |
#229 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Läste det och kan knappt tro att det är sant! Jag har väntat och suktat och väntat och äntligen kommer de! Tack Lan!
![]() ![]()
![]() |
#230 |
Veteran
|
![]()
Tack Henrik, kul att se att nån blir glad! Men det blir väl ett par vagnar per dag, jag måste ju kolla upp att det mesta fungerar efter så lång tid i träda!
![]() |
#231 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]() Citat:
![]() EDIT: Jo förresten, vad kräver vagnarna? Bara STL-koppel?
Henrik.V Senast redigerad av henrik645 den 2012-02-13 klockan 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
TACK!
så härligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Helt fantastiskt! Lysande härligt! Otroligt läckert!
Förra våren kunde jag knappt åka på en semesterresa när bygget av Y6 pågick. Nu blir det nog att hålla sig hemma resten av våren åtminstone! Varmt tack för denna gedigna välarbetade produkt. Har åkt smalspår de senaste månaderna. Nu går det att byta spårvidd igen. /Torpet |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#235 |
Veteran
|
![]()
Egentligen borde dom utrustas med Scharfenbergkopplen som ingår i STL Koppel, men jag har helt enkelt inte orkat med detta också! Men det kommer säkert när tiden är mogen!
![]() |
#236 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Jaadu Lennart, nog för att man har dom här "bussarna" redan, men jag har ju varit med under projektets gång, och vet vilket JÄTTEJOBB du har gjort, så du ska ha ett SUPERSTORT TACK
![]() Man kan inte tacka nog ofta för allt du gör (såvida man inte är en bortskämd Trainzare, som inte visar sin uppskattning för nånting alls, och aldrig tackar för någonting [undrar om dom gör samma sak när dom får presenter, eller blir bjudna på mat oxå?) ![]() OBS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IRONI med en hel massa sanning i ![]()
![]() |
#237 | |
Veteran
|
![]() Citat:
det värmer ett igenfruset Trainzhjärta!
![]() |
![]() |
#238 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Himla härlig rälsbuss du fått till.
![]() Gillar den skarpt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Även jag måste ge ett STORT tack till alla inblandade i detta projekt! Ni har verkligen lyckats bygga upp ett riktigt riktigt fint tåg! Själv måste jag erkänna att jag är värdelös på att kommentera... Men det beror på flera saker, jag tycker det känns för lite att bara skriva "Snyggt arbete!"... Och dels har intresset för Trainz minskat. Men jag fortsätter på min rutt, och hoppas, någon dag, kunna släppa den, och då ska den självklart finnas aktiviteter med denna fantastiska "buss"!!!!
![]() STOOOOORT TACK till alla inblandade i projektet!
![]() |
#240 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
TACK alla inblandade för dessa JÄTTEFINA vagnar. Sånt här gör att man fortsätter att engagera sig i Trainz och väcker dessutom upp många gamla minnen från den tid man åkte med dessa på Halmstad-Nässjö banan.
|
![]() |
![]() |