![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#226 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Det här leder ingen vart. Vet inte hur man kan avsluta det. Om jag inte skriver på 60 minuter så skriver någon "nu blev det tyst". Jag orkar inte sitta framför datorn hela tiden för att försvara det jag tycker. Jag har hört det ni tycker och ni har hört vad jag och endel andra också tycker. Jag tänker inte ändra mig och ni kommer ju inte heller göra det så varför bråkar vi vidare?
Är det kanske dags att låsa tråden? Tro nu inte att jag på något sätt vill "fly" undan. Så är det inte. Har hört vad ni tycker men jag tycker fortfarande som jag gör så det känns rätt jobbigt att bara sitta och tjafsa. Något mer ni vill säga? |
![]() |
![]() |
#227 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Julian: Utav de trådar du länkat till finns det flera bilder som är bra.
Att en bild får en kommentar (från mig iaf) är inte relativt till om bilden är bra eller inte. Hur bra bilden är påverkar alltså inte om jag kommenterar eller inte. Vilket gör att även fast bilderna är bra så behöver de inte generera en kommentar. Det finns undantag från detta, och det är när bilden faktiskt är väldigt bra! Dock så är det sälsynt med de bilderna. De bilder jag kommenterar är bilder som jag på ett eller annat sätt finner intressanta. Det kan t.ex vara att bilden fotografiskt är bra, att det är på ett tåg som är intressant, bilden kan vara tagen på en plats som jag har speciella minnen från. Det kan också helt enkelt vara så att jag råkar veta vem personen som har tagit bilden är (ex. genom msn). MEN, och här kommer distinktionen där jag tycker att du drar felaktiga slutsatser. MEN... ... att jag kommenterar en bild har ingenting att göra med att personen som har tagit bilden jobbar som lokförare eller att personen har en systemkamera. För det är två saker som inte gör att jag finner bilden mer intressant. Och det är mitt intresse för det bilden visar, som gör att jag kommenterar. Att du får uppfattningen att det är bara är lokförare som får kommentarer tror jag helt enkelt beror på att lokförarna känner varandra. De kan t.ex har gått utbildningen tillsammans eller rent av jobbar ihop. Men det har inget att göra med deras yrke. Hade det funnit ett gäng fastighetsmäklare på detta forum hade de säkerligen kommenterat varandras bilder. Men nu är detta ett forum med tåganknytning, och därför är det helt natruligt att det just är lokförare som besöker detta forum. MEN, som sagt, att de kommenterar varandras bilder har inget att göra med att de just har lokföraryrket som yrke. De känner varandra helt enkelt. Och angående de trådar du länkat till. Jag kan självklart bara svara för mig själv. Hälften av tådarna har jag aldrig sett innan, kanske inte haft nöjlighet att logga in på en eller två veckor och då är det massor av bilder man inte ser. Därför inga kommentarer. Eller så är inte bilderna intressanta för mig personligen och därför kommenterar jag inte. Notera nu att det två ovanstående skälen till att jag inte kommenterar inte har något att göra med huruvida bilderna är bra eller inte. Bara för att en bild är bra, behöver den inte väcka mitt intresse. P.S. Jag skriver inte detta för att försvara mig själv, för det har jag ingen anledning att göra. Utan jag försöker ge exempel på vad det du är upprörd över, kan bero på. D.S. |
![]() |
![]() |
#228 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Alexanders ord får bli bland det sista.
Jag kan bara tillägga Vem som helst får visa sina tågbilder här oavsett kamera som används! Vem som helst får kommentera den eller de bilder han eller hon känner för eller gillar. |
![]() |