![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#211 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]() |
#213 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Några av bilderna hade 3-4 kommentarer... det är alltid viktigt att det blir många kommentarer för att du ska bli nöjd? Eller att alla får lika många?
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]() Citat:
Majoriteten av bilderna hade inga kommentarer. Några hade högst 4 men då har fotografen själv också kommenterat.. |
|
![]() |
![]() |
#215 |
Tidigare ssg
|
![]()
Nu försöker du Julian vinkla det hela. Men faktum är att flertalet bildtrådar härstammar från tidpunkter då typ 15 olika bildtrådar behandlar samma sak, typ Rapider under jubileum och dylikt. Samma motiv på 15 bilder är ganska tröttsamt redan efter 4-5 bilder dvs utjatat vilket åtminstonde får mig att sluta kommentera dessa bilder ganska fort. Sen visar du de bildtrådar som fick få eller inga kommentarer, av kanske 5-6 st från samma användare där de andra trådarna fick mängder med kommentarer. Tänker tillexempel på vissa av Hemulens bilder. Vill minnas att under en period slängde Hemulen upp hur många, toppenbilder som helst och en stor majoritet av dessa fick mängder av kommentarer och du sållar ut de få där inga kommentarer gavs. Sen vill jag inte vara elak men vissa bilder du bidrar till är verkligen inga bra bilder sett ur kvalitetssynpunkt, typ av motiv mm, att förvänta sig kommentarer som "bra bild" är ganska svårt med sådana bilder. Nej ditt argument hållar verkligen inte.
http://puggen.deviantart.com/ Senast redigerad av Eric B den 2008-09-09 klockan 17:10. |
![]() |
![]() |
#216 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Även om jag inte får några kommentarer på forumet så kommer det alltid några trevliga ord via MSN (ibland även som PM eller t.o.m. som e-post någon enstaka gång), vilket är precis lika roligt som att få läsa dem här. Mina okommenterade trådar hör således inte hemma i Julians lista.
|
![]() |
![]() |
#217 | |
Tidigare ssg
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
#218 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Håller med dig till viss del. Hemulen fick massa kommentarer i andra bildtrådar som han hade startat. Så där har du rätt. Men sen sa du också att det var många bilder från samma tidpunkt. Då kollade jag lite och från Ängelholm var det mycket kommentarer på endels bilder ( stoffe, götborg osv) Men Robert hade en fin som inte fick nån kommentar. Är det då så att eftersom det är många bilder från samma tillfälle så kommenterar man "experternas" bilder? |
|
![]() |
![]() |
#219 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ibland händer det att jag också får kommentarer över msn. Men aldrig här.. Tycker folk att det känns pinsamt att kommentera nybörjares bilder eller tycker man helt enkelt att dom är för dåliga för att kommenteras?? För det är ju ungefär alltid samma personer som inte får kommentarer och samma personer som får det. |
|
![]() |
![]() |
#220 | |
Tidigare ssg
|
![]() Citat:
Det gäller och tajma tidpunkten för publiceringen av en bild. Likaså gäller det, ifall man är ett gäng som är ute och fotar, att välja ut de bra bilder som skiljer sig från de andra man fota med för att få variation. Det ökar chanserna till kommentarer. Julian, du är blott 13 år, du har väldigt mycket kvar att lära. Om några år kanske det är dina bilder som "ligger i centrum" vem vet. Men detta vill jag inte alls påstå att jag skulle vara fullärd, jag har även jag väldigt mycket kvar att lära. Tillexempel behärska HDR tekniken eller sno åt mig lite av Hemulens krativitet...
http://puggen.deviantart.com/ Senast redigerad av Eric B den 2008-09-09 klockan 17:23. |
|
![]() |
![]() |
#221 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Dessutom kan jag säga för min egen del att jag både kommenterar via forumet men även msn, till de jag har kontakt med, enklare och man kan kommentera lite mer brett än att bara skriva något om bilden. P.s. Menar inte att peka ut folk eller så här men det blev stor fokus på dig nu, hoppas du inte tar illa upp Robert! D.s Senast redigerad av Olaf Lindström den 2008-09-09 klockan 17:32. |
|
![]() |
![]() |
#222 | |
Tidigare ssg
|
![]() Citat:
Sen får du tänka på att flertalet, faktiskt ganska många bilder får konstruktiv kritik. Lägger sedan en annan person upp en snarlik bild ur både motiv och perspektivsynpunkt, känns det onödigt att kommentera dennes bild, då hänvisar jag till den andra bildtråden även om den inte behandlar just dennes bild. Ger sedan nån konstruktiv kritik som tillexempel att bilden är under/överexponerad, suddig, brusig osv och sedan förslag på olika inställningar att använda tills nästa gång, är det ganska stor chans att majoriteten håller med den konstruktiva kritiken och således inte har speciellt mycket att bidra med utöver det som redan är skrivet. Känns ju dumt att upprepa samma sak, 17 gånger i en och samma tråd fast från olika användare. Annat är det med beröm, det kan man ge hur mycket som helst av även om det redan finns 25 kommentarer som "bra bild" mm. Jag kanske inte tycker att en nybörjares bild är tillräckligt bra för att själv kunna ge berömm, utan då vill jag hellre ge konstruktiv kritik. Men finns det risk för att fotografen då skulle ta illa upp av dem, då låter jag bli att kommentera. Jag skriver aldrig "bra bild" till någon om jag inte menar det, således kan jag heller inte ljuga även om kanske det skulle göra fotografen gladare... Men du verkar mer vara fokuserad på antalet kommentarer mer än vad som skrivs i kommentarerna. Ifall jag postar 25 "kiss och bajs" kommentarer som tillsynes inte gör någon som helst nytta och absolut inte går att relatera till bilden, känner du dig glad då? Du fick ju många kommentarer...
http://puggen.deviantart.com/ Senast redigerad av Eric B den 2008-09-09 klockan 17:33. |
|
![]() |
![]() |
#223 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Alla bilder är ju unika på sitt sätt så egentligen borde man ju isåfall inte tröttna direkt. Ingen bild hade ju direkt samma vinkel som Roberts bild hade. Här tror jag aldrig att mina bilder kommer "ligga i centrum". Det skulle ju logiskt sett vara omöjligt att dom skulle göra det när inte tänker visa mer bilder här. Jag har checkat ut. På andra forum eller bildvisningssidor får man oftast någon kommentar. Där blomstrar det av konstruktiv kritik. Här måste man uppfylla många krav för att få en kommentar. |
|
![]() |
![]() |
#224 | |
Medlem
|
![]() Citat:
"Kiss och bajs" kommentarer har ingenting med en bild att göra. Det var ett ganska dåligt exempel. |
|
![]() |
![]() |
#225 | |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]() Citat:
|
|
![]() |