Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-07, 17:51   #151
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alexfaldt
Ja, men om det nu är så patetiskt varför då inte bara förklara vilka personer som du stör dig så fruktansvärt på?

Jag tror inte en ena sekund på att någon kommenterar en bild bara för att vederbörande råkar vara lokförare! Är du avis på dom som är förare? Skulle du själv vilja ha en systemkamera? Var grundar sig problematiken? Kom ihåg att ingen föds med systemkamera eller föds som förare. Vi ha alla vandrat samma väG!
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Synd julian att du ger upp. En dag kommer du inse hur fel du har...

EDIT: Fel är just fel ord. Du kan inte ha fel. Menar snarare "en dag kommer du förstå varför vi som starkt dementerar att grupperingar finns, att systemkameror samt yrke inte har någon betydelse, tycker som vi tycker.

Senast redigerad av Eric B den 2008-09-07 klockan 17:53.
Eric B besöker inte forumet just nu  
Gammal 2008-09-07, 17:52   #152
Julian
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alexfaldt
Ja, men om det nu är så patetiskt varför då inte bara förklara vilka personer som du stör dig så fruktansvärt på?

Jag tror inte en ena sekund på att någon kommenterar en bild bara för att vederbörande råkar vara lokförare! Är du avis på dom som är förare? Skulle du själv vilja ha en systemkamera? Var grundar sig problematiken? Kom ihåg att ingen föds med systemkamera eller föds som förare. Vi ha alla vandrat samma väG!
För det första har jag en systemkamera. För det andra så vill jag satsa på annat som inte har med järnvägen att göra

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Synd julian att du ger upp. En dag kommer du inse hur fel du har...
Jag skulle kunna sluta den här diskussionen nu direkt. Men det går inte för ni säger bara att jag tycker fel. Jag tycker det jag tycker. Så är det! Men om ni fortsätter säga att jag emot det jag har sagt att JAG och några andra har märkt av så får det väl fortsätta. Vi kan likagärna sluta skriva här nu direkt. Jag kommer inte ändra uppfattning och ni verkar ju stå fast vid det ni tycker Vi kanske kan skiljas som vänner eller vad man kan kalla det

Citat:
Ursprungligen postat av HemuleN
Det är väl bara att kolla i den här tråden vilka fötter det är som känner sig trampade på...
Där har ni nog mitt svar

Senast redigerad av Joel den 2008-09-07 klockan 18:57.
Julian besöker inte forumet just nu  
Gammal 2008-09-07, 18:20   #153
alexfaldt
Exilskånsk lokförare

Reg.datum: Oct 2002
Thumbs down

Citat:
Ursprungligen postat av Julian
Jag skulle kunna sluta den här diskussionen nu direkt. Men det går inte för ni säger bara att jag tycker fel. Jag tycker det jag tycker. Så är det! Men om ni fortsätter säga att jag emot det jag har sagt att JAG och några andra har märkt av så får det väl fortsätta. Vi kan likagärna sluta skriva här nu direkt. Jag kommer inte ändra uppfattning och ni verkar ju stå fast vid det ni tycker Vi kanske kan skiljas som vänner eller vad man kan kalla det
Ingen här ger sig på dig, men däremot häver du ur dig en massa anklagelser och insinuerar saker hela tiden. Du ska se att din åsikt skulle bli mer accepterad och förstådd om du kunde förklara varför du tycker så!

Vad har du för "bevis" på att lokförare får fler kommentarer? Vad har du för bevis på att en systemkamera ger fler kommentarer?

Den här diskussionen är tyvärr ständigt återkommande och verkar bottna i att vissa känner sig "sämre" än andra eller inte har samma förutsättningar. Problemet är att många tror att det är mycket enklare än vad det är att bli en duktig fotograf (om det nu är det man vill?)! För egen del har jag fotograferat i över tio år för att nå dit jag är idag och jag tycker ändå inte jag är särskillt duktig. Skulle helt klart på Mickes lista kalla mig för "amatör".

Den gyllene regeln gäller lika mycket här på forumet som i verkliga livet!

Men, framförallt: vi är i olika skeenden allihopa! I livet, i fototekniken, i allt! Kan vi inte bara acceptera detta utan att behöva kasta skit på varandra? Det känns lite som att när man på detta forum känner sig "sämre" får ett behov av att klanka på de man anser "duktiga". Ett visst mått av avundsjuka är en tydlig röd tråd i dessa diskussioner!

Jag inser att jag är en måltavla för detta. Jag äger en systemkamera och jag jobbar som lokförare. Kan det bli värre? Jag måste vara hatobjektet nummer ett!
Gammal 2008-09-07, 18:35   #154
Eric B
Tidigare ssg

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Julian
Vet inte om du såg det jag la till senare på EDIT: EDIT: Fel är just fel ord. Du kan inte ha fel. Menar snarare "en dag kommer du förstå varför vi som starkt dementerar att grupperingar finns, att systemkameror samt yrke inte har någon betydelse, tycker som vi tycker.
Gammal 2008-09-07, 22:05   #155
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
:

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2008-09-07, 22:07   #156
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Men jag då? Jag är lastbilschaufför! Varför får jag inga kommentarer?

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2008-09-07, 22:45   #157
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Därför att det är ett tågforum förstås!
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu  
Gammal 2008-09-07, 22:58   #158
Robert
Medlem

Standard

Eller lokforum snarare!
Robert besöker inte forumet just nu  
Gammal 2008-09-07, 23:09   #159
Schulz
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Eller varför inte fordonsrörelseforum?
Gammal 2008-09-07, 23:34   #160
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Wink

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Hej

Och jag som är cyklist med en HP kompaktkamera, inköpt för en tusenlapp på rea?

MVH Kenneth
Gammal 2008-09-08, 00:37   #161
Stoffe Källström
Spårvagnsförare

Reg.datum: Feb 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Stoffe Källström Skicka ett meddelande via MSN till Stoffe Källström
Standard

Citat:
Vilken grupp tillhör jag av dessa två?

Låt mig gissa lite.

Den "grupp" som inte existerar men som alla så jättegärna vill vara med i består av följande eller? Det är blandannat utifrån denna tråd som jag fått fram min lista.

Jag själv.
Simon Bertilsson
Alexander Fäldt
Mulle
Wedell
Farbror Sallad
Erik H
Erik Göthborg
MartinO
Aleaxander Ödman
Fredrik
Olaf lindström
Schulz
Michael Erhardsson
Med flera.

Vad har vi gemensamt? Inte ett enda jävla skit ifall ni frågar mig. Vi jobbar inom allt möjligt från lokförare, ombordare till lastbilschaffisar och administratörer. Jag känner inte ens 10% av dessa. Har bara träffat Erik H samt Simon IRL. Har aldrig mött de andra personligen men jag brukar kommentera dessas bilder. Varför? Jo för att jag tycker att alla dessa fotografers bilder, märkväl bilder, ofta i mina ögon är mycket bra och intressanta och därmed ger jag en kommentar då och då. En ny bild från dessa ger ofta förhoppningar om nya bra bilder vilket jag finner fullkomligt naturligt. Såklart man skaffar sig förutfattade förhoppningar baserade på tidigare bilder. Men, märkväl men det betyder INTE att jag inte kommenterar andras bilder med. Jag kommenterar alla möjliga bilder. Ett exempel. Nu senast Wickes bild på ett TGOJ lok i Sala i dimma. En bild som enligt mig är väldigt bra. Förmodligen inte tagen med en systemkamera heller och inte fan är den dålig för det. Så sluta nu påstå att det skulle finnas grupperingar. Jag vet att det är dessa ovan nämna personer ni syftar på som klubben för "inbördes beundran" men inse att den inte finns.

En sak till. Jag kan ta lika bra bilder med en kompaktkamera som med en systemkamera så kom inte och påstå att den gemensamma nämnaren istället är systemkameror. För såvitt jag vet har vi alla helt olika modeller, vissa några månader gamla, andras flera år och med helt olika uppsättningar av objekttiv, budget för fotoutrustning mm. Jag dementerar starkt att grupperingar i denna form existerar.

//Eric B som börjar bli trött på detta eviga tjafs.
Men jag då! Jag är ju inte med trots att jag är lokis och har systemkamera. Nä, nu blev jag besviken och drar mig ur den här diskussionen!
Stoffe Källström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2008-09-08, 00:38   #162
Erik Götborg
Skånsk användare

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stoffe Källström
Men jag då! Jag är ju inte med trots att jag är lokis och har systemkamera. Nä, nu blev jag besviken och drar mig ur den här diskussionen!
Men du är ju bara trådbusschaffis Räknas inte!
Gammal 2008-09-08, 01:28   #163
Eric B
Tidigare ssg

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stoffe Källström
Skrev "med flera". Tror nog du hamnar i denna kategori så oroa dig inte
Gammal 2008-09-08, 01:33   #164
Erik Götborg
Skånsk användare

Standard

Citat:
Skrev "med flera". Tror nog du hamnar i denna kategori så oroa dig inte
Lite gnutta av oseriösitet ibland, skadar nog inte
Gammal 2008-09-08, 09:25   #165
MartinO
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till MartinO Skicka ett meddelande via MSN till MartinO
Standard

Eller varför inte lite självinsikt i vissa fall?
MartinO besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:09.