![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#151 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Känner att idéerna börjar tryta nu, så det skall väl inte bli så många mer baseboards än de drygt 150 rutten består av. Dags kanske att färdigställa och komplettera det som finns för att så småningom kunna få Utopiabanan klar?
Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Så himla Snyggt Håmacon!!!
![]()
![]() |
#153 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Medlem
|
![]()
Tack tackar
![]()
![]() |
#155 |
Medlem
|
![]()
Jag har bara kompletterat och fixat lite småfel på sista tiden.
Städerna är ganska tids- och datorkrävande med alla sina splinespunkter... Fixat en urpårning och framför allt provkört stigningarna med lite tyngre tåg. Det krävs ibland minst tre lok för att forcera motluten och även utförsluten kräver försiktighet med tanke på bromsförmågan. Lokkombinationerna kan ibland bli lite egendomliga eftersom jag gillar lok med häftigt ljud. Elloken, hur fina de än är att titta på, får AI-personalen hantera... När våren kommer, om den nu gör det i år, får Alistar & Co sköta ruljansen själva eftersom jag inte gärna sitter vid datorn då och Utopiabanan blir väl inte klar förrän till hösten/vintern nån gång... Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Medlem
|
![]()
Det blir inte så mycket (=inget) gjort på banan denna tiden på året, men jag kunde inte hålla mig från att testa litegrann efter SP1-installationen.
Jag vet att en del inte tycker att förändringarna var särskilt stora men för mig blev det en mycket positiv upplevelse. Ljudet är nu mycket bra (låt vara att ånglokstjoffarna ännu inte stämmer med hjulvarven riktigt), det klipper nu inte av längre och maskin- och tyfonljud går fram mycket bra, både utanför och inne i hytten samtidigt som dopplereffekten blivit mycket lyckad. Det verkar som om vissa ljudkort inte ger lika bra resultat, men mitt Audigy-kort gör verkligen rättvisa åt uppgraderingen. Sen vet jag inte om det är så att jag bara missat vissa saker tidigare, men nu finns det en ganska lyckad möjlighet att ställa in vädret till växlande som jag gillar och även vehicleperformance-rules som jag tycker verkar mer omfattande än förut. Surveyor känns på min dator mycket stabilare än förut och tillåter nu långa och snabba panoreringar utan att krångla, samtidigt som det tillkommit en autosavefunktion. CMP som jag aldrig riktigt litat på är i alla fall mycket snabbare och stabilare nu och det känns mycket lockande att få fortsätta byggandet till hösten efter denna uppgradering. Jag var så upptagen av ljud och FPS och att ta lite screenshots så jag glömde kolla hastigheten vilket resulterade i den häftigast urspårningen hittills... Sommarhälsningar, Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Medlem
|
![]()
Ååå Skönt att se lite bilder från din fantastiska fina rutt!
Det var länge sen man fick se lite nya screenshot.
Mvh Alexander Senast redigerad av alex den 2006-06-27 klockan 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Medlem
|
![]()
Kul att höra Alex!
Jag försöker bara vara utomhus så mycket det går denna tiden. Jag har en segelbåt som snart är femtio år och den ligger jag ute med så ofta jag kan nu på sommaren. Men till hösten skall det byggas vidare! Du har ju själv mycket fina saker att visa och det skall bli trevligt att få återkomma när det blir dags. MVH, Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Medlem
|
![]()
Jag har börjat ladda hem lite nya objekt inför höstens byggstart.
Det känns inte fel att ha varit borta från byggandet ett tag för att få ny inspiration och lite nya idéer. Har bland annat hittat detta läckra lilla ånglok med animerad eldare och en massa fina detaljer och med sköna gångegenskaper. Byggandet känns mycket lockande med nya 2006, framför allt är jag imponerad av alla som bjuder på så fint rullande material att få ta del av. Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Medlem
|
![]()
Hei fine bilder. Jeg gleder meg til ruten kommer ut. Dette ser bra ut.
![]()
![]() |
#161 |
Medlem
|
![]()
det där rostiga ångloket. var har du hittat det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tidigare hjälpte du mig med en kuid 42:22000 som föreställer ett kalhygge. Jag tror att jag lokaliserat det till TrainzHaven, men den sidan ligger nere och går inte längre att nå. Eftersom jag gärna skulle vilja komma över kalhygget (jag gillar öppna landskap) undrar jag om du har möjlighet att vid tillfälle leta upp den i dina gömmor och kanske maila den till mig? Hälsningar, Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Medlem
|
![]()
Gör jag så gärna. tyvärr är min dator på reperation. så klart du ska få det, så fort den kommer hem igen. sitter på min sons dator nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Har f.ö. precis varit på den polska sidan och hittat ännu mera trevligt material, bl.a. fina tvåaxlade passagerarvagnar och godsfinkor som får duga till mitt lilla lok. Det känns som om det kommer att bli en rolig byggsäsong... Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Medlem
|
![]()
...har det nog blivit inför höstens ruttbyggande med nytt och mycket spännande material att ta tag i.
Jag har en känsla av att det kommer att bli lite mer bergsformationer med branta stup och vattenfall. Har precis smygstartat för att försöka lära mig lite om de nya möjligheterna som öppnats. Får väl se vad som går att trycka in utan att förlora i FPS. Håkan |
![]() |
![]() |