Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-07, 13:20   #136
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _gege
Är det inte typ tredje gången du säger det nu?
Nej, jag säger att jag drar mig ur diskussionen. Annars har jag bara försökt hota att lämna forumet
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu  
Gammal 2008-09-07, 13:52   #137
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L

3/9-2008 Tack för mig, over and out!

3/9-2008 Nej, nu tar jag min paus. Jag har tröttnat på överlägsna attityder osv. Tack för mig!

4/9-2008 Nu skiter jag i om ni missförstår mig eller ej för jag är klar med denhär diskussionen!

7/9-2008 så ni som vill fortsätta diskutera - gör det men jag drar mig ur här!

7/9-2008 ...jag säger att jag drar mig ur diskussionen...

Senast redigerad av Fredrik den 2008-09-07 klockan 13:53.
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2008-09-07, 14:01   #138
alexfaldt
Exilskånsk lokförare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Visst är det tråkigt att inte få några kommentarer på sina bilder ibland men att häva ur sig att det förekommer grupperingar utan att vilja namnge vilka som ingår var och varför osar avundsjuka lång väg.
Exakt! Vräka ur sig at grupperingarna finns går bra, men sen kan man inte förklara vilka eller vem som ingår. Nej, som sagt, det stinker av avundsjuka här inne!
Gammal 2008-09-07, 14:43   #139
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
I see your point

Nu drar jag mig verkligen ur
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu  
Gammal 2008-09-07, 15:15   #140
Julian
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alexfaldt
Exakt! Vräka ur sig at grupperingarna finns går bra, men sen kan man inte förklara vilka eller vem som ingår. Nej, som sagt, det stinker av avundsjuka här inne!

Du har ju verkligen missuppfattat hela diskussionen.. Det handlar inte om avundsjuka. Utan om att det är patetiskt att endel här inne bara kommenterar efter hur duktig fotografen är och ibland vad den jobbar med. Endel får sidor fyllda med skämt och positiv kritik till en bild som inte är bra. Medans andra kämpar för att bli bättre och kanske ber om lite hjälp att utvecklas. Men då får man inte nån hjälp överhuvudtaget.

Som jag redan frågat; vilka sitter i juryn till galleriet?
Julian besöker inte forumet just nu  
Gammal 2008-09-07, 15:22   #141
Julian
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L
I see your point

Nu drar jag mig verkligen ur

Sjätte gången gillt
Gammal 2008-09-07, 15:23   #142
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Jag
Alex F
Farbror Sallad
Olaf Lindström
MrC
Martin
Gammal 2008-09-07, 15:28   #143
Julian
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jag
Alex F
Farbror Sallad
Olaf Lindström
MrC
Martin

Ungefär som jag trodde då..

Tack för svar.
Gammal 2008-09-07, 16:19   #144
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Julian
Ungefär som jag trodde då..

Tack för svar.
Ok. Och vad drar du för slutsatser angående jurymedlemmarna då?
Gammal 2008-09-07, 16:26   #145
Julian
Medlem

Standard

Att jag faktiskt kunde gissa mig till vilka som satt i juryn. Hyser inget agg mot dom personligen.
Gammal 2008-09-07, 16:28   #146
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Citat:
Du har ju verkligen missuppfattat hela diskussionen.. Det handlar inte om avundsjuka. Utan om att det är patetiskt att endel här inne bara kommenterar efter hur duktig fotografen är och ibland vad den jobbar med. Endel får sidor fyllda med skämt och positiv kritik till en bild som inte är bra. Medans andra kämpar för att bli bättre och kanske ber om lite hjälp att utvecklas. Men då får man inte nån hjälp överhuvudtaget.

Har du några bevis mot dessa personer som enligt dig bara kommenterar bilderna efter yrke & kameramodell? Vilka är dessa personer som gör det enligt dig?

Det är faktiskt en anklagelse du kommer med så om du inte har grunder för dina anklagelser så kanske du inte ska göra allt för stor sak av det?

Om du skulle lägga den energin du slösar bort på att gnälla på fotografering istället så kan det nog börja hända saker å ting. (Bara ett tips i all väl mening)
Sparkfot besöker inte forumet just nu  
Gammal 2008-09-07, 16:45   #147
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Att jag faktiskt kunde gissa mig till vilka som satt i juryn. Hyser inget agg mot dom personligen.
Jaha och då vill jag veta varför du "kunde gissa" dig till just dessa personer?

Någonting säger mig att det är dessa personer du syftar på som den här "klubben för inbördes beundran" eller har jag fel? Kom igen nu Julian, stå för din åsikt.
Gammal 2008-09-07, 17:03   #148
_gege
Medlem

Standard

Jag funderar lite på hur galleriet kom in i diskussionen? Trodde det handlade om kommentarer först. Tycker inte det är det minsta konstigt att Fredrik väljer att han en "jury", som avgör vilka bilder som platsar i galleriet. Foto är ju som sagt något som uppfattas olika mellan personer, och då är det ju bäst att få flera personers utlåtande innan man bestämmer sig.

Min egen åiskt är att de bilder som finns i galleriet skall vara riktigt bra, vilket de som finns där nu också är. Detta gör att man i princip måste ha ett antal krav bilden ska uppfylla för att upprätthålla den nivå man vill ha på galleriet. De bilder som refuseras blir ju heller inte sämre precis.
_gege besöker inte forumet just nu  
Gammal 2008-09-07, 17:44   #149
Julian
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _gege
Jag funderar lite på hur galleriet kom in i diskussionen? Trodde det handlade om kommentarer först. Tycker inte det är det minsta konstigt att Fredrik väljer att han en "jury", som avgör vilka bilder som platsar i galleriet. Foto är ju som sagt något som uppfattas olika mellan personer, och då är det ju bäst att få flera personers utlåtande innan man bestämmer sig.

Min egen åiskt är att de bilder som finns i galleriet skall vara riktigt bra, vilket de som finns där nu också är. Detta gör att man i princip måste ha ett antal krav bilden ska uppfylla för att upprätthålla den nivå man vill ha på galleriet. De bilder som refuseras blir ju heller inte sämre precis.
Det handlar om galleriet, kommentarer och attityden vi har mot varandra på detta forum.

Självklart ska man ha en jury som bedömmer. Alla jurymedlammar är bra fotografer, det har jag sett. Men det är ungefär en sån här sak som känns överdriven. Varför är alla utom Olaf och Fredrik lokförare? Det finns andra som kan lika mycket om foto men som inte sitter i juryn. Jag vet inte om dom har blivit tillfrågade men svarat nej eller om dom inte har fått frågan. Men skumt är det iallafall. Jag har ju somsagt bestämt mig för att inte visa fler bilder här. Så ni kan ju ha det hur ni vill, jag slipper ju drabbas av det nu. Det är skönt!

Senast redigerad av Julian den 2008-09-07 klockan 17:47.
Gammal 2008-09-07, 17:44   #150
alexfaldt
Exilskånsk lokförare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Citat:

Ja, men om det nu är så patetiskt varför då inte bara förklara vilka personer som du stör dig så fruktansvärt på?

Jag tror inte en ena sekund på att någon kommenterar en bild bara för att vederbörande råkar vara lokförare! Är du avis på dom som är förare? Skulle du själv vilja ha en systemkamera? Var grundar sig problematiken? Kom ihåg att ingen föds med systemkamera eller föds som förare. Vi ha alla vandrat samma väG!

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:39.