![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Hej
Jag har nog en annan version, men för mig finns show layers i View menyn. Sen är frågan om det är samma för dig. Mvh Carlj |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
"Riktiga" Photoshop CS har inte de ikonerna: http://www.adobe.se/products/photoshop/main.html Andreas W: Har du lagt dem som två separata lager ovanpå varandra i Photoshop? Då är det bara att klicka det lilla ögat i menyn för att visa/dölja det lager du vill. Du kan även dra lagren för att bestämma vilken som skall vara överst osv. Har du dock lagt ihop lagren till ett och stängt/öppnat filen så är det kört. Jag brukar alltid ta en kopia på ett lager och sedan dölja originalet och justera på kopian. Då har man alltid originalet kvar i psd-filen och kan lätt gå tillbaka. Ett annat användbart knep är att hålla nere Ctrl och klicka namnet på ett lager i listan för att markera all information i det lagret osv. Finns en massa saker bra funktioner att använda med olika tangentkombinationer.
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej!
Nu på detta forum och ser med stort intresse fram emot att testa att göra kartor mha DEM-SRTM! ![]() Nån som har den nedladdad och kan skicka över? Tack på förhand i så fall! ![]() MVH Stefan N. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Junior Member
|
![]()
...det funkade (såklart) fint!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Junior Member
|
![]()
När jag nu lyckats få ner topografi och karta på burken och in i Trainz, infinner sig nästa spörsmål: hur lägga ihop flera 10x10 km-rutor? Eller vad händer om det bli överlapp mellan två? Går det att fixa direkt i programmet/Surveyor, eller kan man redigera nån fil? Jag antar att det framgår i programhjälp etc., men jag tänkte om det finns nån snabbguide...
![]() EDIT: Det gör man såklart i bildprogrammet, lägger ihop olika skikt... Sorry! ![]() Senast redigerad av Arstuga den 2005-08-29 klockan 15:15. Anledning: Insåg... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Tutorial realistiska landskap | Hinken | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2004-09-17 16:59 |
Installation av CDP-filer | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2004-01-27 18:38 |
Svensk addonCD till TRS2004 ! | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 27 | 2003-12-15 11:59 |
Lista över fixar i SP1 till TRS2004 | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2003-11-20 18:20 |