Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-01-30, 17:06   #1
DV12
Senior Member

Reg.datum: Apr 2002
Skicka ett meddelande via MSN till DV12
Standard

Hej!

Skall liva upp tråden igen med en bild! Idag när jag var ute och flög, från Helsingfors till Tallin över finska viken så sade ATC att jag skulle meddela om en dash 8 in sight 10 a clock! Jag kollade snabbt efter och såg en liten prick i horrisonten med texten dash 8 ovanför sig. Jag rapporterade den i sikte och fortsatte flyga. Efter en stund tittade jag ut genom vänstra rutan och blev chockad, den var påväg rakt mot mig och jag han väja i sista sekund!! [:0] Såhär såg det ut!!

/Johan
DV12 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-01-30, 17:44   #2
Macley
Senior Member

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Macley Skicka ett meddelande via MSN till Macley
Standard

Vilken tur att du klarade dig DV12!
Det kunde gått illa det där.

MVH Macley

Macley besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-30, 17:49   #3
DV12
Senior Member

Standard

En fråga: Hur sjutton skall jag få bildkvalitèn att inte försämras? jag klistrar in bilderna i paint och spara dom som jpeg filer men ändå blir dom helt kantiga och suddiga!

/Johan
DV12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-30, 18:02   #4
Rogge
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev DV12

En fråga: Hur sjutton skall jag få bildkvalitèn att inte försämras? jag klistrar in bilderna i paint och spara dom som jpeg filer men ändå blir dom helt kantiga och suddiga!

/Johan
Använd ett annat bildbehandlingsprogram än Paint. Att spara till .jpg i paint blir jättedåligt. Prova tex Paint Shop Pro från www.jasc.com

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-30, 18:18   #5
Nicke_123
Senior Member

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Citat:

Hej!

Skall liva upp tråden igen med en bild! Idag när jag var ute och flög, från Helsingfors till Tallin över finska viken så sade ATC att jag skulle meddela om en dash 8 in sight 10 a clock! Jag kollade snabbt efter och såg en liten prick i horrisonten med texten dash 8 ovanför sig. Jag rapporterade den i sikte och fortsatte flyga. Efter en stund tittade jag ut genom vänstra rutan och blev chockad, den var påväg rakt mot mig och jag han väja i sista sekund!! [:0] Såhär såg det ut!!

/Johan
Hehe snacka om när bild på dashen Själv har ja råkat du för samma sak flera gånger då ja har gjort egna flyg rutter.

PS.När man väll har laggat in "riktiga" ai rutter och airlines så känns det bra tråkigt att ha orginal bolagen inne som ex: Landmark Soar Orbit och resten.Eller vad säger ni andra [?]

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-30, 19:15   #6
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Det var ju schysst att skapa en sådan här tråd [}]

Nu var ju även jag tvungen att köpa FS2004 för att se om det var lika bra som det verkade på alla bilder som visats i tråden.
Och det är det, jättekul faktiskt. Tyvärr är det hemst svårt att få till en snygg approach med jetplanen, men jag övar och övar och.....!

Så här kommer tre bilder

På sista bilden syns kondensstrimmor efter planet, ser riktigt snyggt ut på skärmen, lite sämre på bilden tyvärr.

Roger
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-30, 19:35   #7
Nicke_123
Senior Member

Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Fina bilder Rojje

Ja får väll plåga er yterligare en gång med några bilder [}]

Jag håller med om bild kvaliten ser kass ut när man har laggt upp bildern.

M.V.H Nicke!
Gammal 2004-01-30, 23:29   #8
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Var ute en sväng idag till Malta

Mot solen

Snart nere

Touchdown

Problem, vem fegar först

Ändå gjorde jag som tornet sa, ta första taxibanan till höger bara för att möta ett annat plan mot mig. Jag stannade och trodde att det skulle välja taxibanan precis innan ut på startbanan, men icke.
Vem fegade först? Jag med lite fusk, full reverse och sedan back ut på startbanan till nästa taxibana.

Vill ni ha information med allt om svenska flygplatser med "äkta" information riktade mot riktiga piloter? Prova följande länk till Luftfartsverket och även nästa länk med matnyttiga saker från LFV för FS piloter bl.a.

Roger
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-31, 13:56   #9
DV12
Senior Member

Standard

Hej!

Snygga bilder alla![] Särskilt dina Nicke, de ser så jäkla verkliga ut!!! [] På tal om orginal bolagen i FS2004 så finns det en fil som byter ut texturerna på alla boeing 737 plan till riktiga flygbolags färger, tex air france, lufthansa, KLM, british airways tror jag var med! Filen finns nånstans på http://www.avsim.com/ men ja kommer inte ihåg var! Förresten var har du laddat ner planet på dina bilder nicke? de se så jäkla fint ut![]

/Johan
Gammal 2004-01-31, 18:02   #10
tjalle
Medlem

Reg.datum: May 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Snygga bilder allihop .
Bidrar med ett par bilder från en landning i Auckland (NZAA) med 747.

tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-02, 01:52   #11
Nicke_123
Senior Member

Standard

Citat:

Hej!

Snygga bilder alla![] Särskilt dina Nicke, de ser så jäkla verkliga ut!!! [] På tal om orginal bolagen i FS2004 så finns det en fil som byter ut texturerna på alla boeing 737 plan till riktiga flygbolags färger, tex air france, lufthansa, KLM, british airways tror jag var med! Filen finns nånstans på http://www.avsim.com/ men ja kommer inte ihåg var! Förresten var har du laddat ner planet på dina bilder nicke? de se så jäkla fint ut![]

/Johan
Tack DV12 !! Ja juste det planet är väldigt snygg flyger mycket med det nu men tyvärr så kommer ja inte ihåg vart ja laddade ner det [B)] dom som har gjordet är http://www.projectopensky.com/ men planet värkar inte finns på sidan konstigt nog ja ber få åter komma ska kolla runt lite och se om ja finner det.Aprå på orginal planen så vet ja om den/dom där filerna men istället för att lägga in dom så tog ja bort mina orginal plan Har nu bara Ultimate Traffic som ai trafik []

PS.Vilka ur läckra bilder tjalle!!! []

M.V.H Nicke!
Gammal 2004-02-02, 15:37   #12
DV12
Senior Member

Standard

Skulle du kunna säga vad den där filen heter Nicke? Har sökt efter den jävlit länge nu!!

/Johan
Gammal 2004-02-02, 18:58   #13
gec44-9w
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
Standard

tänkte bara fråga hur man sätter på autopiloten för att åka till en annan flygplats skulle någon kunna förklara i steg hur man gör så skulle jag bli jätte glad!!!
gec44-9w besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-02, 19:06   #14
tjalle
Medlem

Reg.datum: May 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Tack Nicke .

Eftersom du själv har postat riktiga läckerheter [] så får man försöka själv.

Alla bilder som alla har postat är kanonfina, det ger inspiration samt idéer vart och vilket plan man ska flyga, så "keep on" [8D].

tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-02, 20:12   #15
DV12
Senior Member

Standard

På vilket plan behöver du hjälp med autopiloten?

/Johan
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
FS2004 och addon FSMetar (bilder) Rojje Off-topic 11 2005-02-22 15:09
Lite nya bilder från L-S Balder Landskapsdesign - Trainz 5 2005-02-19 19:20
Lite blandade bilder med nya kameran... Olaf Lindström Off-topic 1 2005-01-29 19:21
Funderingar kring ruttbygge och lite bilder Daniel R Landskapsdesign - Trainz 5 2003-07-26 09:58
Lite Bilder på X1! Dson Off-topic 1 2003-04-23 20:47

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:37.