|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2020-10-23, 21:43 | #1 |
Medlem
|
TramSim - Wianesiska spårvagnar med bra grafik
En ny simulator är på gång inom någon eller några veckor. Det handlar om en spårvagnssimulator den här gången, nämligen TramSim som utvecklas av Österrikiska ViewApp i samarbete med Aerosoft. ViewApp är baserade i den Österrikiska huvudstaden Wien och har tidigare utvecklat material till Bussimulatorn OMSI. De har alltså goda kunskaper om Wiens trafiksystem vilket skvallrar om att simulatorn kan komma att bli riktigt detaljerad och välgjord, med funktioner som bland annat:
De har också en egen hemsida: https://www.tram-sim.com/ Det här kan bli riktigt intressant tycker jag. Framförallt om man, som jag, älskar Österrike och Wien.
2020-10-24, 15:40 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
Spännande!! Trainz har då fått en rätt stor konkurrent, och Lotus likaså. Ska bli intressant att se vad detta är för något
2020-10-27, 17:03 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Mycket intressant, men hoppas på att det blir mer än bara Wien!
2020-10-29, 14:23 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
Är nog ändå tyvärr lite besviken, man kör spårvagnen 50 minuter enkel väg ungefär, du får poäng för hur bra du stannar vid varje hållplats och om du ankommer enligt tidtabellen. Sen var det inte så mycket mer, började lagga nåt enormt för mig när det kom en massa träd, råkade trycka på fel knapp och grafiken blev jättepixlig, och spårvagnens ände lyckades på nåt sätt vända på sig och hamna i fel riktning? När jag körde free play så lyckades också spårvagnen hamna jättekonstigt...
BTW: Ni kan köpa en Steamkod på Mmoga för 20€ istället för 35€ på Steam, som ett tips.
2020-10-30, 22:00 | #5 |
Medlem
|
Tanken är nog att det ska utvecklas med fler städer i framtiden, det är i alla fall så jag har förstått det hela.
2020-10-30, 22:01 | #6 | |
Medlem
|
Citat: