Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-07, 21:13   #1
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 786
Standard Växeln lägger om själv...

Hej!
Jag lyckas inte finna felet om växeln som lägger om själv vid körning på 155 km/h. Tåget passerar VF-signal som blinkar vit och HD-signal 1 km efter VF-signal, däremellan så händer växelomläggningen till sidospår som ska vara 40km/h och tåget välter och kraschar.
Vad tror ni vad det kan vara orsaken till? Tacksam för svar.
Totte besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-10-07, 21:47   #2
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

har haft problemet själv... dessutom den mittersta av 3 växlar... händer bara om jag kör över 80 km/h, då sträckan där växeln ligger är en 80-sträcka (innan är det 160).

Problemet försvann när jag tog bort den och la dit en ny växel. Iofs. försvann den första växeln, men jag funderar på att sätta dit den igen.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-07, 23:50   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 786
Standard

Nå´n annan som vet hur?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-08, 18:36   #4
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Händer mig med men bara om jag provkör direkt från rutteditorn, stänger jag den och kör från ett scenario funkat allt fint. Ska tilläggas att jag har ej hunnit uppdatera till 2014 än
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 10:33   #5
Erich
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Usa
Inlägg: 237
Skicka ett meddelande via ICQ till Erich Skicka ett meddelande via AIM till Erich Skicka ett meddelande via MSN till Erich Skicka ett meddelande via Yahoo till Erich Skicka ett meddelande via Skype™ till Erich
Standard

Hej Totte

Hvis du kikke på 2D kortet, og her ser på sporskifterne, så vil du se at "Sporlinjen" er tykkere igennem sporskiftet. Min erfaring er, at hvis de tykke linjer overlapper hinanden, så kører togene den vej de selv vil uanset hastighedsgrænser.

PS. Det er kun ved brug af automatiske sporskifter at problemet opstår, aldrig ved brug af manuelle sporskifter.
__________________
Verified Ladies
Erich besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 21:47   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 786
Standard

Hej!
Det hjälpte inte! Växeln och spåren i området är lite i lutning. 6.6 gradient. Till sidospåret finns hastighettavla 40km/h nära växeln.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 23:20   #7
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Ta bort växeln, och lägg dit en ny. Så gjorde jag och det löste sig.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 23:59   #8
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 786
Standard

Ja, jag gjorde det också nu ikväll i två timmar. Icke löst! Ruttbygge stannar p.g.a. det.

Senast redigerad av Totte den 2013-10-10 klockan 00:01.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 13:04   #9
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 786
Standard

Hej!
Jag har gått igenom spåren och signalerna så att det ska bli rätt, men icke! Envisa RW! Jag vet nu inte hur jag ska göra´t. Jag behöver experthjälp.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-12, 12:12   #10
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 786
Standard

Va det är omöjligt att få den rätt! Jag tog bort spåren och växlarna och återplacerade dem igen. Fortfarande samma veva!
Upptäcke att rakt spår blev 1000m lång istället för 500m som max. Kan det vara som spökar?

Senast redigerad av Totte den 2013-10-12 klockan 12:14.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 21:53   #12
newS
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ostfreesland/Tyskland
Inlägg: 580
Standard

I had the same problem in Abisko-Östra.

I had to remove the main rail and make new. Also the railway switch (Växeln).

This problem appears only during the free drive mode. If you make a train schedule, then it functions.
__________________

Senast redigerad av newS den 2013-10-14 klockan 21:57.
newS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 23:42   #13
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Problemet uppstår på London-Faversham-rutten i freeroam. i stationen mellan St Pancras och ebbsfleet (som jag har glömt bort.), I riktning mot St. Pancras... kör jag i full fart så läggs växeln om så jag kör in mot ett plattformsspår...

Men bara för det problemet behöver du inte stanna upp, totte. Jag brukar lösa mina problem efteråt. (Praktiskt taget, så går jag igenom hela bergspasset för att fixa till allting... är en jädrans jobb egentligen, men det är värt det.)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:20.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009