|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-02-23, 20:09 | #16 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2005
|
Jag lånar tråden lite om ett annan signalproblem om det går bra.
Jag har problem med huvuddvärgarna. Röd och grön signal för tåg fungerar men de vita skenen för växling lyser allihopa samtidigt hela tiden, oavsett vilket läge växeln ligger i. Detta sker bara med DV6 och 7, växlingsdvärgen fungerar klanderfritt. Har provat att sätta länkarna på olika sätt men det verkar inte hjälpa och jag har det senaste scriptet som man kan ladda ner här på forumet. Undrans vad som kan vara fel??
2012-02-24, 01:42 | #17 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
Du har fel version av dvärgarna. Jag råkade också installera den med samma problem som resultat. Som tur var hade jag backup av den version jag redan hade installerad. Tyvärr minns jag inte vilket filpaket som har rätt version, men det kanske nån annan kan svara på.
|
2012-02-24, 11:47 | #18 |
Medlem
|
Ahaa, ja så kan det ju vara, kikade runt lite men hittar inget om vilken verision man ska ha och var man finner den så om någon som vet kan skicka mig i rätt riktning så vore det toppen.
2012-02-24, 12:55 | #19 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Det borde vara signalerna i följande tråd som är de som ska användas: Svenskt innehåll/Swedish content uppdatering - KMW Hoppas att det hjälper. mvh .... Mats EDIT: Eller rättare sagt. Det är uppdateringen till det riktiga signalpaketet som fixar dvärgsignalerna. Senast redigerad av MatsH den 2012-02-24 klockan 13:31. |
|
2012-02-24, 16:03 | #20 |
Medlem
|
Jajamensan, det fixade sig
Tackar allra ödmjukast för hjälpen, att jag kunde missa den uppdateringen...