|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#5251 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2010
Location: Stockholm
Posts: 1,063
|
Snyggt som vanligt Ekan!
baloo406 fin fina bilder! Det är något maffigt med amerikanska tåg. __________________________________ Veteran tåg står och väntar på klar signal. (Varför har folk en tendens att dumpa sitt skrot runt omkring en järnväg?) ![]()
__________________
|
|
|
|
|
|
#5252 |
|
Medlem
Join Date: Apr 2011
Location: Stockholm-Hammarby sjöstad
Posts: 53
|
Några bilder från ett spårvagnsprojekt som jag håller på med just nu. Bilderna är från hållplats Stadsparken.
|
|
|
|
|
|
#5253 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2010
Location: Huddinge, Stockholm
Posts: 50
|
Kan man få fråga vad det är för tåg som du har på din spårvagnsrutt?
Fint tåg.
__________________
Med vänliga hälsningar Johan S |
|
|
|
|
|
#5254 |
|
Medlem
Join Date: Apr 2011
Location: Stockholm-Hammarby sjöstad
Posts: 53
|
Den finns på den här hemsidan http://den.dev.free.fr/
|
|
|
|
|
|
#5255 |
|
Medlem
Join Date: Apr 2011
Location: Stockholm-Hammarby sjöstad
Posts: 53
|
Fler bilder. Den här gången från hållplats Sjukhusvägen¨och hållplats Lindhagen.
|
|
|
|
|
|
#5256 |
|
Medlem
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
|
O Derlict får vara med på ett hörn...
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! |
|
|
|
|
|
#5257 |
|
Medlem
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
|
Spännande bygge du håller på med.. och vattnet är kav lugnt.. skönt för fotgängarna att ta sig via "Path" från båt till rälsbunden trafik.. Kul!
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! |
|
|
|
|
|
#5258 |
|
Veteran
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
|
Ovanligt besök på Hällvattnets station, av Hectorrail & Cargonet (båda loken har fått uppdaterade texturer, + lite annat)
![]() .
__________________
Ekan |
|
|
|
|
|
#5259 |
|
Medlem
Join Date: Apr 2011
Location: Stockholm-Hammarby sjöstad
Posts: 53
|
En bild på en spårvagn mellan lindhags strand och Humlevägen
|
|
|
|
|
|
#5260 |
|
Medlem
Join Date: Apr 2011
Location: Stockholm-Hammarby sjöstad
Posts: 53
|
Oj! glömde lägga ut bilden!
|
|
|
|
|
|
#5261 |
|
Medlem
|
Snyggt byggt antonlb men nu får du konkurrens i spåvägsbranchen.
Här kommer några bilder från rutten Deutch city som jag och GBSF bygger på...1. M31 vid Rathaus Spandau buss&spårvagnsterminal 2. I en annan vinkel 3. Vändslingan vid station Rathaus 4. Vid station Siemens allé 5. Vid (dåvarande) slutstationen Sweden strasse innan färdig ombyggnad! Kommentarer välkomnas... Last edited by josu; 09-04-2011 at 08:03 PM. |
|
|
|
|
|
#5262 |
|
Medlem
Join Date: Jan 2008
Posts: 792
|
Snygga bilder allihopa!
![]() Två bilder från min nya bana
|
|
|
|
|
|
#5263 |
|
Veteran
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
|
Hectorrail med Veolia-tåget (Hector & Veolia, hehe, det låter ju som det vore en gammal gubbe & gumma
![]() ).
__________________
Ekan |
|
|
|
|
|
#5264 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
|
Mycket snyggt alla (sen sist jag skrev/visade något här
). Har hållit på med en bergbana(eller spårväg kanske man kan kalla den) fram tills nyligen, då jag hittade lite 760mm-material på DSL. ---------------- Så detta är vad jag gjort ikväll (senaste timmen), byggt en slänt med ett vattenfall och en mycket stor station vid ett samhälle med 0 invånare ![]() Om ni vill se mer, får ni se massa gråa, tomma tråkiga rutor.Ska fööörsöka göra lite mer detaljerat snart, men har inte så mycket tid över. Går i skolan 8:30-16:00 varje vardag, så tid till Trainz finns tyvärr knappt inte längre.
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|
|
|
#5265 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
|
760mm-bana va inge roligt... och min bergbana är för lång, så börjde med något nytt, en stadspårväg
Får väl försöka börja med svenskt snart igen ![]() Vagnen har precis kört ut ur vagnhallen som ligger intryckt bland alla hus, och ska köra ut till Zentrum för att backa in till depån igen via andra spåret in. Tyvärr gick det inte så bra, växeln var inte uppkörningsbar ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|