Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-01-2011, 11:59 PM   #5251
rely
Medlem
 
Join Date: Jul 2010
Location: Stockholm
Posts: 1,063
Default

Snyggt som vanligt Ekan!

baloo406 fin fina bilder! Det är något maffigt med amerikanska tåg.

__________________________________
Veteran tåg står och väntar på klar signal. (Varför har folk en tendens att dumpa sitt skrot runt omkring en järnväg?)



__________________
rely besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-02-2011, 03:38 PM   #5252
antolb
Medlem
 
Join Date: Apr 2011
Location: Stockholm-Hammarby sjöstad
Posts: 53
Default

Några bilder från ett spårvagnsprojekt som jag håller på med just nu. Bilderna är från hållplats Stadsparken.
Attached Images
File Type: jpg TrainzSE_20110902_0013.jpg (135.8 KB, 488 views)
File Type: jpg TrainzSE_20110902_0014.jpg (155.0 KB, 488 views)
antolb besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-02-2011, 08:30 PM   #5253
JohanS
Medlem
 
Join Date: Nov 2010
Location: Huddinge, Stockholm
Posts: 50
Default

Kan man få fråga vad det är för tåg som du har på din spårvagnsrutt?


Fint tåg.
__________________
Med vänliga hälsningar Johan S
JohanS besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-03-2011, 02:41 PM   #5254
antolb
Medlem
 
Join Date: Apr 2011
Location: Stockholm-Hammarby sjöstad
Posts: 53
Default

Den finns på den här hemsidan http://den.dev.free.fr/
antolb besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-03-2011, 04:55 PM   #5255
antolb
Medlem
 
Join Date: Apr 2011
Location: Stockholm-Hammarby sjöstad
Posts: 53
Default

Fler bilder. Den här gången från hållplats Sjukhusvägen¨och hållplats Lindhagen.
Attached Images
File Type: jpg TrainzSE_20110903_0006.jpg (89.0 KB, 435 views)
File Type: jpg TrainzSE_20110903_0009.jpg (127.4 KB, 433 views)
antolb besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-03-2011, 08:19 PM   #5256
stina
Medlem
 
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
Default Instämmer med föregående "inläggsläggare"..

O Derlict får vara med på ett hörn...
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-03-2011, 09:50 PM   #5257
stina
Medlem
 
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
Smile OK antolb..fint byggt..

Spännande bygge du håller på med.. och vattnet är kav lugnt.. skönt för fotgängarna att ta sig via "Path" från båt till rälsbunden trafik.. Kul!
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-04-2011, 02:42 AM   #5258
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Ovanligt besök på Hällvattnets station, av Hectorrail & Cargonet (båda loken har fått uppdaterade texturer, + lite annat) .
Attached Images
File Type: jpg unnamed_20110903_0004.jpg (273.0 KB, 396 views)
File Type: jpg unnamed_20110903_0006.jpg (261.3 KB, 397 views)
File Type: jpg unnamed_20110903_0007.jpg (156.0 KB, 394 views)
File Type: jpg unnamed_20110903_0016.jpg (240.0 KB, 395 views)
File Type: jpg unnamed_20110903_0018.jpg (246.9 KB, 392 views)
File Type: jpg unnamed_20110903_0020.jpg (210.0 KB, 391 views)
File Type: jpg unnamed_20110903_0022.jpg (218.4 KB, 390 views)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-04-2011, 11:44 AM   #5259
antolb
Medlem
 
Join Date: Apr 2011
Location: Stockholm-Hammarby sjöstad
Posts: 53
Default

En bild på en spårvagn mellan lindhags strand och Humlevägen
antolb besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-04-2011, 11:45 AM   #5260
antolb
Medlem
 
Join Date: Apr 2011
Location: Stockholm-Hammarby sjöstad
Posts: 53
Default

Oj! glömde lägga ut bilden!
Attached Images
File Type: jpg TrainzSE_20110903_0013.jpg (115.4 KB, 376 views)
antolb besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-04-2011, 08:00 PM   #5261
josu
Medlem
 
Join Date: Nov 2010
Location: Sverige
Posts: 296
Send a message via Skype™ to josu
Default Deutch city

Snyggt byggt antonlb men nu får du konkurrens i spåvägsbranchen. Här kommer några bilder från rutten Deutch city som jag och GBSF bygger på...
1. M31 vid Rathaus Spandau buss&spårvagnsterminal
2. I en annan vinkel
3. Vändslingan vid station Rathaus
4. Vid station Siemens allé
5. Vid (dåvarande) slutstationen Sweden strasse innan färdig ombyggnad!

Kommentarer välkomnas...
Attached Images
File Type: jpg josu99_20110828_0001.jpg (152.6 KB, 382 views)
File Type: jpg josu99_20110828_0004.jpg (147.1 KB, 381 views)
File Type: jpg josu99_20110828_0010.jpg (140.6 KB, 381 views)
File Type: jpg josu99_20110828_0027.jpg (142.4 KB, 381 views)
File Type: jpg josu99_20110828_0039.jpg (146.2 KB, 380 views)
__________________
Med vänlig hälsning
Josu (hemsida / Steam)

Last edited by josu; 09-04-2011 at 08:03 PM.
josu besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-05-2011, 07:45 AM   #5262
marmar
Medlem
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 792
Default

Snygga bilder allihopa!
Två bilder från min nya bana
Attached Images
File Type: jpg modi_20110905_0000.jpg (132.5 KB, 364 views)
File Type: jpg modi_20110905_0001.jpg (126.7 KB, 363 views)
marmar besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-08-2011, 02:07 AM   #5263
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Hectorrail med Veolia-tåget (Hector & Veolia, hehe, det låter ju som det vore en gammal gubbe & gumma ).
Attached Images
File Type: jpg unnamed_20110907_0021.jpg (188.4 KB, 301 views)
File Type: jpg unnamed_20110907_0023.jpg (158.5 KB, 300 views)
File Type: jpg unnamed_20110907_0026.jpg (175.0 KB, 299 views)
File Type: jpg unnamed_20110907_0030.jpg (255.8 KB, 301 views)
File Type: jpg unnamed_20110907_0032.jpg (222.8 KB, 303 views)
File Type: jpg unnamed_20110907_0028.jpg (256.2 KB, 301 views)
File Type: jpg unnamed_20110907_0033.jpg (263.1 KB, 302 views)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-10-2011, 02:00 AM   #5264
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

Mycket snyggt alla (sen sist jag skrev/visade något här ). Har hållit på med en bergbana(eller spårväg kanske man kan kalla den) fram tills nyligen, då jag hittade lite 760mm-material på DSL.
----------------
Så detta är vad jag gjort ikväll (senaste timmen), byggt en slänt med ett vattenfall och en mycket stor station vid ett samhälle med 0 invånare Om ni vill se mer, får ni se massa gråa, tomma tråkiga rutor.
Ska fööörsöka göra lite mer detaljerat snart, men har inte så mycket tid över. Går i skolan 8:30-16:00 varje vardag, så tid till Trainz finns tyvärr knappt inte längre.
Attached Images
File Type: jpg trs1y.jpg (136.3 KB, 240 views)
File Type: jpg trs2.jpg (156.8 KB, 242 views)
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-10-2011, 11:46 PM   #5265
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

760mm-bana va inge roligt... och min bergbana är för lång, så börjde med något nytt, en stadspårväg Får väl försöka börja med svenskt snart igen

Vagnen har precis kört ut ur vagnhallen som ligger intryckt bland alla hus, och ska köra ut till Zentrum för att backa in till depån igen via andra spåret in. Tyvärr gick det inte så bra, växeln var inte uppkörningsbar
Attached Images
File Type: jpg trs3.jpg (172.0 KB, 207 views)
File Type: jpg trs4.jpg (188.7 KB, 208 views)
File Type: jpg trs5m.jpg (193.9 KB, 206 views)
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 05:46 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009