|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-04-01, 00:09 | #31 |
Tidigare mrdaddydj
|
Tycker att det var en skitkul idé att jämnföra så noga med verkligheten med två bilder nära varandra.
Måste vara första gången jag sett det här på 3D! Keep the images up!
2010-04-01, 09:16 | #32 |
Medlem
|
Detta ser otroligt snyggt ut!
I vilken riktning bygger du?
2010-04-05, 01:03 | #33 |
Tidigare Traindriver94
|
Erik.H: Ser vad i 3D?
Wasso: Tack, jag bygger mot Kristianstad (från Hässleholm)
2010-04-05, 02:41 | #34 |
Tidigare mrdaddydj
|
Tja, alltså i min lilla värld när jag tänker på 3D så tänker jag på forumet och inget annat
2010-04-07, 22:51 | #35 |
Tidigare Traindriver94
|
Jag förstår
Nu är jag tillbaka från påskfirande m.m, och ska så smått börja lite med bygget. Kommer att riva alla spår och perronger vid Hm och platta ut området och sedan lägga ut spår och perronger igen. Gjorde ett snabbt besök i Hm idag på väg till sthlm, och fotade så mycket jag hann. Så i nuläget behöver jag inga bilder från Hm, men om ni har bilder från linjen, hyttbilder, bilder från Vinslöv samt Kristianstad så skicka dom till mig!
2010-04-07, 23:53 | #36 | |
Tidigare mrdaddydj
|
Citat:
Insåg nyss att jag har hängt här för länge. Inte så långt kvar och så är det tvåsiffrigt :O
2010-04-08, 04:00 | #37 |
Tidigare Traindriver94
|
Hmmmmm, norra infarten till Hm ser förj*vlig ut. Eftersom man inte kan göra perrongerna smalare var jag tvungen att göra kurvor i alla spåren för att de ska passa in till bangården senare.
Men nu får det faktiskt bli som det är. Tänker inte riva upp spåren en tredje gång. Nu är dom iaf plana och på samma höjdnivå allihopa. Södra infarten är jag mycket mer nöjd med! Hoppas på att Cr är lite lättare att bygga Spår mot Cr Spår mot Cst Bangård Södra utfarten
2010-04-08, 19:58 | #38 |
Tidigare Traindriver94
|
Om ni undrar varför jag uppdaterar så flitigt så har jag fortfarande lov
Hur som helst så tycker jag det börjar likna något nu Eller vad tycker ni? Vore fint om nån kan måla om bussarna till skånetrafikens målning!
2010-04-08, 20:18 | #39 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Jo, väldigt snyggt! Sitter just nu och laddar hem RW på steam, sen kanske man själv kan försöka bygga nåt... Förutom de tyska bussarna, så ser det unterbart ut! Jag har också lov...
2010-04-08, 20:29 | #40 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
Nej men det finns många goa saker på G till RW nu Kiruna - Narvik och Nockebybanan t.ex
2010-04-08, 21:57 | #41 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Det ser ut som en bra början tycker jag. Nu kanske jag har missförstått dig, men visst kan man väl göra perrongerna smalare(?). Men vi kanske inte menar samma sak. mvh .... Mats |
|
2010-04-08, 22:13 | #42 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
Ja, man kan göra dom smalare, fast man kan inte göra den så att den börjar bred och slutar smalare. Då skulle man behöva flera bitar som blir stegvis smalare fast då blir det inte en jämn kurva utan "hack". Hoppas du förstår mig
2010-04-08, 22:19 | #43 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
Annars kan man gå ifrån översiktskartan lite och ha spårplanen som grund i stället för en karta från Eniro, för att på så sätt få spåren att ligga hyfsat rätt iaf...
2010-04-08, 22:28 | #44 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
Så spårplanen i Hm kommer inte bli enl. verkligheten (alla växlar kommer inte ligga exakt rätt heller). För övrigt kan de nya perrongerna ta ett lok samt 16 vagnar. Men jag bygger på så gott jag kan. Men ni får inte ha för höga förväntningar på att det ska bli exakt som i verkligheten, för det kommer det inte bli, men jag gör mitt bästa för att det ska bli så likt som möjligt Är det för övrigt någon som vet om spåren går på banvall när man kommer ut på fälten efter växeln som kommer efter att man kört under en vägbro på singelspåret? Eller går dom nedsänkt som dom gör hela vägen fram till bron?
2010-04-08, 23:22 | #45 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
mvh .... Mats |
|