Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-17, 15:12   #16
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
Som jag skrev tidigare i 3D-design forumet så är det bara att säga till om man vill ha källfilerna till något jag har gjort. Dock så kommer de i befintligt skick och utan garantier, tillexempel finns det några trasiga ytor i modellen som exporten gnäller på men då jag inte har sett dem så har jag inte brytt mig mera än så.

Självklart har jag alltså inget problem om någon vill använda mina modeller till något, eller förbättra dem. Men jag skulle naturligtvis uppskatta om vi alla fick tillgång till dessa förbättringar, se det lite som GPL. Modifiera hur mycket du vill bara andra får ta del av dina förbättringar på samma villkor.
Sorry, missade infot i den andra tråden om källfilerna.
Lägger upp info om detta, i MSTS och KRS delarna.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-15, 21:25   #17
Hovve
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 95
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
Ändra taggen trainzbuild Trainzbuild config.txt till 2.4 så säger Ekan att det skall fungera, jag har dock inte testat då jag inte kör äldre versioner av trainz själv.
Hej!

Kan någon intelligent förklara lite mer utförligt för ett stackars pucko hur man gör detta för jag vill så gärna få det till att funka

Mvh
__________________
Tobias "Hovve" Hofvander
Hovve besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-16, 16:27   #18
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 717
Standard

Öppna CMP. Letar reda på Z43 contenten. Tryck Ctrl-Shift-E. Nu ska en explorer/utforskaren ruta komma upp. Öppna textfilen "Config.txt". Leta reda på raden:
Trainzbuild 2.9.
Ändra 2.9 till 2.4, eller ta bort hela raden. Spara. Commita.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-16, 17:03   #19
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Fast STW-kopplet vet jag inte om det funkar i trs2004 eller andra. Ganska osäker om detta.
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-16, 20:17   #20
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 717
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2an Visa inlägg
Fast STW-kopplet vet jag inte om det funkar i trs2004 eller andra. Ganska osäker om detta.
Kopplet funkar i Ts2009 och det bör funka i Ts2010 också.
Du kan dock köra själva loken i TRS2004, TRS2006 och TC, men du kommer att få ett felmeddelande i CMP och kopplen kommer inte att fungera i spelet.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-18, 19:59   #21
Hovve
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 95
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Öppna CMP. Letar reda på Z43 contenten. Tryck Ctrl-Shift-E. Nu ska en explorer/utforskaren ruta komma upp. Öppna textfilen "Config.txt". Leta reda på raden:
Trainzbuild 2.9.
Ändra 2.9 till 2.4, eller ta bort hela raden. Spara. Commita.
Hej!

Ni får ursäkta min inkompetens i ämnet........

jag följer dina instruktioner men när jag trycker Ctrl-Shift-E så öppnar sig utforskarn men det verkar som om han inte hittar config filen för han stannar i Mina dokument och dör finns ingen config fil. Finns det någon direkt väg i utforskarn där jag kan hitta filen.

Har försökt att söka på Config.txt i Auran mappen men där finns ingen sån fil.

Tackar för alla hjälp i detta ämne.

Mvh
__________________
Tobias "Hovve" Hofvander
Hovve besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-18, 21:38   #22
Victor S
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 147
Skicka ett meddelande via MSN till Victor S
Standard

Du måste markera Z43 generation 1 eller 3, eller vad det nu står, och sedan trycka på ctrl + shift + E. Då öppnas ett fönster med utforskaren med .cdp filens config fil. Dubbelklicka på den, sedan är det bara att följa Korvens uppgifter.
Victor S besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-19, 23:32   #23
Hovve
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 95
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Victor S Visa inlägg
Du måste markera Z43 generation 1 eller 3, eller vad det nu står, och sedan trycka på ctrl + shift + E. Då öppnas ett fönster med utforskaren med .cdp filens config fil. Dubbelklicka på den, sedan är det bara att följa Korvens uppgifter.
Det är precis så jag gör. men z43 kanske inte funkar i trs2006.

Måste tydligen överge hans fina skapelse, tyvärr för den hade passat bra hos mig
__________________
Tobias "Hovve" Hofvander
Hovve besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-20, 14:02   #24
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Efterssom det verkar vara en massa folk som sitter med gammla versioner av trainz, och det här verkar bli en återkommande supportfråga så lägger jag nu upp en CDP med z43 grejerna med versionstag 2.4.

Den här filen innehåller alltså alla tre varianterna på loket samt bogien, så ni behöver alltså bara ladda ned denna och de dependencies mot LokKalles Z4p som nämnts tidigare.

Det är i övrigt ingen skillnad på dessa och de tidigare versionerna, så för er som redan har lokomotorerna fungerande så finns det ingen anledning att ladda ner dessa.
Bifogade filer
Filtyp: cdp z43.cdp (1.22 MB, 96 visningar)
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009