Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-01, 21:51   #421
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Ska du skaffa bredband, skaffa aldrig och jag menar _ALDRIG_!!!111one Comhem. Maken till usel leverantör finns inte. Nätet går ner konstant och när man ringer till kundservice så säger de "Har du kollat modemet/routern/insert valfritt dåligt tips här". Ja det har jag, och den är kopplad och fungerar precis så som den gjorde senast internet fungerade.

Jag är ingen nätverkstekniker men jag är heller ingen idiot. Ska säga upp skiten när jag flyttar i januari. Kommer de dragandes med nån bindningstid blir det ARN eller liknande.
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-01, 22:05   #422
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _gege Visa inlägg
Ska du skaffa bredband, skaffa aldrig och jag menar _ALDRIG_!!!111one Comhem. Maken till usel leverantör finns inte. Nätet går ner konstant och när man ringer till kundservice så säger de "Har du kollat modemet/routern/insert valfritt dåligt tips här". Ja det har jag, och den är kopplad och fungerar precis så som den gjorde senast internet fungerade.

Jag är ingen nätverkstekniker men jag är heller ingen idiot. Ska säga upp skiten när jag flyttar i januari. Kommer de dragandes med nån bindningstid blir det ARN eller liknande.
Du är verkligen inte den enda med problem med deras usla internet och kundservice. Jag och flera polare har precis samma problem och bemöts på samma usla sätt av dem. Idiotiskt nog har ju styrelsen i min samfällighet skrivit på nåt idiotiskt monopolavtal med dem, vi är alltså tvingade till att gilla läget...
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-01, 22:41   #423
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Dessvärre är väl om du har tecknat ett abonnemang med bindningstid så kan du ej säga upp denna före bindningstidens slut. Surt är det!
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-02, 12:45   #424
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Dessvärre är väl om du har tecknat ett abonnemang med bindningstid så kan du ej säga upp denna före bindningstidens slut. Surt är det!
Jo visst, men de har ju lovat mig 50mbit/s 24/7 vilket är långt ifrån vad jag har fått. Total downtime skulle jag uppskatta till säkert 30% de senaste månaderna vilket är uselt. När det väl fungerar så kommer det små härliga fryslagg ett par gånger i minuten också.
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-02, 14:24   #425
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slash2 Visa inlägg
Du är verkligen inte den enda med problem med deras usla internet och kundservice. Jag och flera polare har precis samma problem och bemöts på samma usla sätt av dem. Idiotiskt nog har ju styrelsen i min samfällighet skrivit på nåt idiotiskt monopolavtal med dem, vi är alltså tvingade till att gilla läget...
Kan du inte skaffa ADSL eller något?
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-02, 15:22   #426
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson Visa inlägg
Kan du inte skaffa ADSL eller något?
Lär nog inte gå eftersom Comhem ordnat med monopol på telefonin också, det vanliga tele-jacket är avaktiverat och enbart IP-telefoni fungerar i grannskapet.
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-02, 16:30   #427
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slash2 Visa inlägg
Lär nog inte gå eftersom Comhem ordnat med monopol på telefonin också, det vanliga tele-jacket är avaktiverat och enbart IP-telefoni fungerar i grannskapet.
Så pass.... Får man göra så?

//Simon som har 24 mbit genom lokala kabel-tv-operatören och ibland hamnar på högre bitrate.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-02, 22:14   #428
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _gege Visa inlägg
Jo visst, men de har ju lovat mig 50mbit/s 24/7 vilket är långt ifrån vad jag har fått. Total downtime skulle jag uppskatta till säkert 30% de senaste månaderna vilket är uselt. När det väl fungerar så kommer det små härliga fryslagg ett par gånger i minuten också.
Då skall du absolut rapportera det till högre makter. ARN är väl rätt myndighet, men räknas det som brott mot marknadsföringslagen eller hur är det med den biten? Du lovades 50 Mbit men du fick en betydligt lägre eller ingen hastighet alls. Du ska ju iaf få igen summan du har betalat i onödan och därefter få bättre service samt någon form av plåster på såren. Dåligt!
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-02, 23:16   #429
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

En klasskompis till mig blev påkörd av en bil idag på en moppe. Benet blev rätt mosat.. Brutet på flera ställen och skadat knä.

Sen det invecklade är att moppen var inte hans utan ägdes av en kille den andra nian och den var tyvärr trimmad + att den skadades ganska rejält vid påkörningen och startar inte..

Synd om båda killarna.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 01:32   #430
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
En klasskompis till mig blev påkörd av en bil idag på en moppe. Benet blev rätt mosat.. Brutet på flera ställen och skadat knä.

Sen det invecklade är att moppen var inte hans utan ägdes av en kille den andra nian och den var tyvärr trimmad + att den skadades ganska rejält vid påkörningen och startar inte..

Synd om båda killarna.
Lätt att predika om i efterhand men det är ett stort skäl till att inte trimma en moped, den som kör är vanligtvis inte mogen nog att köra runt i sådan hastighet det lätt blir vid trimning och framförallt så kör man ju utan något vidare skydd vilket lätt leder till onödiga skador vid olyckor.

Tråkigt som sagt men tänk på att inte köra runt trimmat utan ta det lugnt istället.(och ja, det går att köra otrimmat, tro mig)
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 09:57   #431
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olaf Lindström Visa inlägg
Lätt att predika om i efterhand men det är ett stort skäl till att inte trimma en moped, den som kör är vanligtvis inte mogen nog att köra runt i sådan hastighet det lätt blir vid trimning och framförallt så kör man ju utan något vidare skydd vilket lätt leder till onödiga skador vid olyckor.

Tråkigt som sagt men tänk på att inte köra runt trimmat utan ta det lugnt istället.(och ja, det går att köra otrimmat, tro mig)
En rejäl utbildning på även 30-moppar skulle vara lämplig då olyckor och missbruk av mopeder ökar. En utbildning som innehåller någon form av vett och etikett som tillrättavisar trafikreglerna samt konsekvenserna av att trimma mopederna vore att föredra. Det missbrukas rätt friskt här i södra Småland på den punkten. Det körs på gångutrymmen och andra ställen där de är förbjudna. En höjning av åldersgräns hade dock förmodligen inte hjälpt, höja till 18 är ju inte lönt precis.

Snart händer det en olycka!

/En som har unga mopedförares missbruksplats som arbetsplats.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 18:45   #432
Jared
Tidigare Ugglan_1
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Jönköping
Inlägg: 427
Skicka ett meddelande via MSN till Jared
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
En rejäl utbildning på även 30-moppar skulle vara lämplig då olyckor och missbruk av mopeder ökar. En utbildning som innehåller någon form av vett och etikett som tillrättavisar trafikreglerna samt konsekvenserna av att trimma mopederna vore att föredra. Det missbrukas rätt friskt här i södra Småland på den punkten. Det körs på gångutrymmen och andra ställen där de är förbjudna. En höjning av åldersgräns hade dock förmodligen inte hjälpt, höja till 18 är ju inte lönt precis.

Snart händer det en olycka!

/En som har unga mopedförares missbruksplats som arbetsplats.
Jag är rädd att hårdare regler inte hjälper speciellt mycket och det är trots allt redan förbjudet att trimma mopeder och det är höga straff på det men vad hjälper det?
__________________
Jag vill ha all form av kritik, både teknisk och konstruktiv kritik
Jared besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 23:04   #433
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jared Visa inlägg
Jag är rädd att hårdare regler inte hjälper speciellt mycket och det är trots allt redan förbjudet att trimma mopeder och det är höga straff på det men vad hjälper det?
Det hjälper! Sätt en hög böteslapp så lär aldrig den skyldige trimma sin moppe längre. Dock krävs tätare rutinkontroller av polisen på mopeder i allmänhet.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-04, 00:02   #434
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Min moped är också trimmad, dock inte jag som trimmade och jag ska ta bort trimmet.. Dock vet jag inte hur jag gör själv och det blir nog dyrt att göra det på verkstad Trimmet sliter också mer på moppens olika delar.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-04, 11:09   #435
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Men fråga den som fixade trimmet, den personen borde ju veta.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009