Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-18, 20:12   #31
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard Min recension av Berlin Subway:

Här är min recension av Berlin Subway, ett Add-on från TML Studios. Spelet finns att köpa här: www.aerosoft.com



Bra
  • Installationsprogram, förutom att man inte kan byta "installationsplats" för spelet.
  • att man kan välja språk. (Engelska eller Tyska)
  • Riktigt trevliga ljud i spelet. Som utrop, (på Tyska) bra ljud på tågen, passande ljud på stationerna, i vagnarna, när man stänger dörrarna på tågen m.m andra ljud som i tunnlarna.
  • Snygga objekt och dessutom människor som stillastående objekt både inne och på stationen.
  • Finns två linjer: U8 och U2. Båda är under och över jord till skillnad från World of Subway, där det bara är under jord.
  • Finns en tvätthall (där man kan tvätta tåget) bredvid stationen Olympia Stadion.
Sämre
  • Att Berlin Subway skriver över MSTS så att man måste öppna Berlin Subway via en Berlin Subway ikon och ska man öppna gamla MSTS så trycker man endast på Train Simulator ikonen. Lite svårt att förstå det innan man vet det.
  • att det är ganska svårt att hitta rätt station när man startar utropet. Så man måste ibland trycka fram till rätt station.
Är det några andra som har Berlin Subway? Skriv gärna det då. Även vad ni tycker om Berlin Subway.
__________________
//Bombardier Train



Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-02-18 klockan 20:30.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-18, 20:44   #32
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Tack för en recension! Jag funderade på att köpa Berlin Subway, men nu får det nog bli WoS istället.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-18, 20:46   #33
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Tack för en recension! Jag funderade på att köpa Berlin Subway, men nu får det nog bli WoS istället.
Ok. Är också lite intresserad av WoS när man såg bilderna som Micke visade här på forumet.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-19, 18:17   #34
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Har två frågor om BS. Vilken uppdatering är det man ska ladda ner för att få öppningsbara dörrar på det nya tåget i BS? (Man kan ladda ner en uppdatering här: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....4&postcount=24) Och så undrar jag hur man gör så att tåget smutsas ner under åkningen, och sedan åker man till tvätthallen (se bild ovan) och tvättar tåget. Jag har läst någonstans på forumet att man kan göra så.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-19, 21:07   #35
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg

Sämre
  • att det är ganska svårt att hitta rätt station när man startar utropet. Så man måste ibland trycka fram till rätt station.
Har du tagit dig tid att läsa manualen?
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-19, 21:18   #36
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Har två frågor om BS. Vilken uppdatering är det man ska ladda ner för att få öppningsbara dörrar på det nya tåget i BS? (Man kan ladda ner en uppdatering här: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....4&postcount=24) Och så undrar jag hur man gör så att tåget smutsas ner under åkningen, och sedan åker man till tvätthallen (se bild ovan) och tvättar tåget. Jag har läst någonstans på forumet att man kan göra så.
OM du skall ha ett Berlin Subway som fungerar till 100% så råder jag dig ifrån att pilla i och kring installationen.
Uppdateringen jag tipsade om i länken gäller enbart för Big Benjys freewareversion av U-bahn Berlin och inte Berlin Subway.

Tåget smutsas ner om du väljer "RealModus" i huvudmenyn. Då både slits tåget och smutsas ner. Läs sidan 34 och framåt i manualen "The reality mode"

Senast redigerad av Byggare Bob den 2009-02-19 klockan 21:19.
  Svara med citat
Gammal 2009-02-20, 15:13   #37
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob Visa inlägg
OM du skall ha ett Berlin Subway som fungerar till 100% så råder jag dig ifrån att pilla i och kring installationen.
Uppdateringen jag tipsade om i länken gäller enbart för Big Benjys freewareversion av U-bahn Berlin och inte Berlin Subway.

Tåget smutsas ner om du väljer "RealModus" i huvudmenyn. Då både slits tåget och smutsas ner. Läs sidan 34 och framåt i manualen "The reality mode"
Tack för informationen! Har inte kollat så mycket i manualen ännu.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 18:37   #38
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Snart visar jag fler bilder... På tåg och långt in i de mörka kalla tunnlarna!
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 18:33   #39
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Finns det möjlighet att ha automatiskt utrop i BS eller bara manuelt?
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009