![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Då hängde det på min ålder. Jag jobbade redan som lastbilschaufför. De ville att jag skulle vara 20 när jag blev klar med utbildningen, men jag fattades ca ett halvår....
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Ville SJ att du skulle vara 20 när du blev klar med utbildningen? Jag trodde att det var 21 som gällde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Noterbart är att den har en gång i tiden startat normalt direkt när man "trycker på" datorn. Det hela började förmodligen när jag skaffade mobilt bredband med USB-dongle. Det tar ju lite ström av datorn, men är det verkligen problemet? Har kopplat ur den någon gång, med inga framsteg, dvs samma elände. Så här ska det ju inte vara? Någon som har en snabb lösning på det utan att länka till något dataforum?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Kolla inställningarna i BIOS, kan vara något med bootordningen som spökar.
![]() |
#5 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Jahapp! Så har slutaren i min 40D tagit sin sista exponering, antar jag. Ska slå en pling till servicefirman imorgon....
![]() |
#6 |
Exilskånsk lokförare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Låter bekant......
![]() |
#7 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Det jätteroliga i sammanhanget är att slutaren och spegeln fungerar felfritt var för sig. Man kan exempelvis plåta i tyst läge i live view, men så fort spegeln och slutaren ska jobba tillsammans (exempelvis vanlig fotografering eller spegelrengöring), då får jag Err 99 och kameran låser sig.
Trist att kameran inte ska klara mer än 16 000 exponeringar (vilket verkar vara medel). Hur löste du problemet? Bytte du slutare, och vad kostade det?
![]() |
#8 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
En klasskompis till mig blev påkörd av en bil idag på en moppe. Benet blev rätt mosat.. Brutet på flera ställen och skadat knä.
Sen det invecklade är att moppen var inte hans utan ägdes av en kille den andra nian och den var tyvärr trimmad + att den skadades ganska rejält vid påkörningen och startar inte.. Synd om båda killarna.
![]() |
#9 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Tråkigt som sagt men tänk på att inte köra runt trimmat utan ta det lugnt istället. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Snart händer det en olycka! /En som har unga mopedförares missbruksplats som arbetsplats.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Tidigare Ugglan_1
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Det hjälper! Sätt en hög böteslapp så lär aldrig den skyldige trimma sin moppe längre. Dock krävs tätare rutinkontroller av polisen på mopeder i allmänhet.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Usch... Våran katt har slutat äta :/ (läste på internet... inte blir man glad av vad man läser..
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
En av mina bästa vänner hoppade framför tåget i helgen. Man är helt förstörd!
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Jag beklagar verkligen... Finns inte mycket mer att skriva, det är en så stor sak ändå. Alla mina tankar går till dig, och hans/hennes andra anhöriga.