Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-14, 13:29   #1
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard Är det verkligen sant att Vista ger MSTS problem?

Hej!
Jag har läst många av forummets inlägg om att Vista ger MSTS problem. Är det VERKLIGEN sant? Jag börjar undra om det är verkligen värt att fortsätta bygga rutt, eftersom fler och fler skaffar nya datorer.
Är tacksam för diskution i den här tråden.
Totte besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 13:36   #2
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Jag har läst många av forummets inlägg om att Vista ger MSTS problem. Är det VERKLIGEN sant? Jag börjar undra om det är verkligen värt att fortsätta bygga rutt, eftersom fler och fler skaffar nya datorer.
Är tacksam för diskution i den här tråden.
När jag kör msts blir det ju dock mest Berlin Subway med vista så funkar det klockrent, jag har iallafall inte stött på några problem än. Men alla nya operativsystem medför ju vissa barnsjukdommar.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 13:53   #3
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Snurrade lite kort runt på UKtrainsim och det förefaller inte vara några problem med MSTS under Vista. De problem som diskuterats har antingen varit favoriter i repris (typ inte ha senaste tsection.dat) eller annat relaterat till drivrutiner, sbs eller annat.

Så, min uppfattning är att det är inga problem med Vista och MSTS.

Samtidigt kan man om man ser sanningen i vitögat, konstatera att i datorsammanhang ÄR MSTS väldigt gammal. Än så länge är bakåtkompatibiliteten utmärkt vad gäller OS, men för hur länge? Den enda som har svaret är egentligen du själv och vad du vill med ditt byggande. Jag hoppas att du bygger primärt för att det väldans skoj och med ett sån orsak är det isåfall inte hela världen om det antingen blir svårt att köra programmet på nya datorer eller om många bytt till nyare simulator-plattformar.

Bygger man däremot en rutt, som man hoppas ska nå ut till många användare och leva länge och dessutom kanske en lång byggtid innan den är klar, då skulle nog jag fundera en stund på vad man vill göra. (vilket jag ju även gjort förvisso, även om mina skäl att lämna MSTS operativt kanske var lite annorlunda)

Så, svaret på din fråga är nog att MSTS fungerar fint på Vista iallafall.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 14:00   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Tack Mazz för ordentligt svar!
Ni andra då? Komentera gärna!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 17:55   #5
ante
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Mörbylånga, Sweden.
Inlägg: 269
Standard

Hej!

Jag har Windows XP så jag hoppas att du fortsätter på rutten.

Hälsar
Ante
ante besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 18:36   #6
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Jag kör på vista men jag ahr ej haft några problem , men för säkerhets skull kör jag det som administratör
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 22:51   #7
mjtag
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Stockholm, Sweden.
Inlägg: 51
Standard

Hej!
Har ny dator sedan några månader tillbaka med Vista home premium och jag kan säga att det har inte gått problemfritt med MSTS. Det märke jag direkt efter första installationen efter att jag kört i väg med ett tåg och sedan insett att jag inte kunde bromsa. Har varit lite strul med inställninagrna för vilka tangenter man använder för körreglagen så jag fått gå in och ändra om lite själv bland inställningarna. Väljer också alltid numera "kör som administratör" efter tips här på forumet. I övrigt funkar det bra.
__________________
Hälsningar från Martin.

Besök gärna min blogg eller hemsida
mjtag besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-16, 12:10   #8
mattiasb
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Knäred
Inlägg: 155
Standard

JAg har dock haft vissa problem men det ær nog bara før att jag har missat att installera något.

JAg har oftast problem med de danska rutter som jag blir mer intresserad av då jag bor i danmark och kænner till deras tåggång nu och vad de kør med før tågset
mattiasb besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:11.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009