Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-15, 15:16   #1
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard Svårt att placera "wireholders"

Hej!
Är det någon fler än jag som har svårt att placera "wireholders" i Trainz. Jag sätter ut en brygga över flera spår och sedan vill jag ha typ wireholder för att placera min catenary wire i.
Klickar jag på rälsen under bryggan så kommer inte alltid wireholdern att placeras precis där jag vill..... Den kommer inte alls, men klickar jag lite längre upp eller ner på banan så kommer den. Men det är ju inte där jag vill ha den. Jag försöker sedan flytta den så rör den sig hackigt till vissa ställen, och har jag tur så kommer den till slut ungefär, men inte precis, där jag vill ha den. Alltså under bryggan. Är det fler än jag som upplevt detta? Skall man klicka på något speciellt ställe för att den skall komma upp? På rälsen, slipern eller var?
Hoppas jag förklarat mig tydligt nog. Om inte så gör jag ett nytt försök om någon nu kan svara på ovanstående.
Bifogar en bild så kanske det klarnar.
Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg wireholder.jpg (46.7 KB, 97 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-04-15, 15:32   #2
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

Hej!
Eftersom dessa wireholders är listade som trackside går det inte alltid att få dem på rätt plats, de flyttas i "hack". Däremot finns de högdetaljerade bryggorna (Morabrygga i objects, linjestolpe/bryggstolpe i trackside) där utliggarna (wireholders) kan flyttas mer flexibelt för korrekt placering. Det står lite info om dessa bryggor och stolpar på denna länk
hoppas det hjälper
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 06:23   #3
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard Naken Stolpe

Tack för tipset. Hittar också annat gott. bland annat Linjestolpar som kan kläs med toppkonsol, återledning och mycket mera.
MEN, när jag gjort stolpen och sparat så är den naken när jag öppnar TRS nästa gång ! Vad kan detta bero på?
Bild ett: Stolpen klar. Bild två: Stolpen som den ser ut när jag öppnar spelet nästa gång.
Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Linjestolpe.jpg (46.3 KB, 68 visningar)
Filtyp: jpg Linjestolpe1.jpg (45.7 KB, 68 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 08:12   #4
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg
Tack för tipset. Hittar också annat gott. bland annat Linjestolpar som kan kläs med toppkonsol, återledning och mycket mera.
MEN, när jag gjort stolpen och sparat så är den naken när jag öppnar TRS nästa gång ! Vad kan detta bero på?
Bild ett: Stolpen klar. Bild två: Stolpen som den ser ut när jag öppnar spelet nästa gång.
Hälsningar
Informationen om hur stolpen ser ut sparas i en session och inte bara i rutten. Skapar du en rutt och sedan sparar den skapas även en session, du måste öppna samma session igen för att se dina stolpar i rätt utseende.
__________________

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:47.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009