![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Jag har ett litet problem, jag målade om ett lok men vet inte vilket littera jag ska ge det. Det är inte likt en K4 och något mer SJ 0-6-0 lok känner jag inte till. Har ni några förslag?
![]() Det okända SJ loket.[8] Jag funderar på att ge det något påhittat men då blir väl säkert någon arg på mig...[xx(] /Jonatan ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
*Putta knuffa putta* Någon?
/Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
nää, asså, jag hann tyvärr inte kolla idag, ska se om jag hittar någon passande littera.....
//Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
![]() Varför inte kalla det för PytteLoket ![]() Mellan Klippan och Ängelholm fanns det en järnvägslinje som trafikerades av ånglok och senare tid med diesellok. Den linjen kallades allmänt för Pyttebanan. Och jag bodde i närheten av banan som på början av 1950-talet revs upp. Min farfar var lokförare på den banan. Hoppas att du tycker om förslaget. ![]() mvh bengt |
![]() |
![]() |
#5 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() SJ hade bara ett enda 6 axligt tanklok med eldstad bakom sista axeln och kolförrådet framför hytten, Litt K24 nummer 1776 . Det övertogs från NOJ och skrotades så sent som 1964. Annars kan du alltid kalla det för K27 nummer 1945 (det är ju första lediga nummret efter de lok som SJ hade i verkligheten). Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Bengt,
Nja, snarare ett littera en ett namn. Exempel: Litt. pytteloket #864, passar inte så bra[8]. Men, jag skulle kunna döpa ett annat lok till "Pytteloket" senare. ![]() Kenny, Jomen, ja varför inte? Tack för det. ![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Oct 2001
|
![]() Citat:
/Jocke ![]() C16 2919, 1987-2001 http://www.saltsjobanan.tk |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Jocke, det stämmer att det är 3 axligt. Fast Kenny kanske menade "6-hjuligt" eller så?
MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för UBOPGE |
![]() |
![]() |
#9 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Jomenvisst menade jag 3 axligt. Får skylla på att jag tänkte 0-6-0 och C samtidigt. Jag har bara en bild som visar högersidan med kolförråd och utan omkastningsstång vilket tyder på att loket var vänsterkört som de flesta SJ lok. Jag kan inte se hur långa tankarna är på "ditt" lok men K24 hade mycket korta tankar. Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Tankarna går längsmed HELA pannan. Från hytten till sotskåpsluckan
Äh, vad tusan, jag ger det en egen littera. "Litt JG #864" (JG är mina initsialer). ![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Ett MYCKET fint lok, med bra ljud desutom!
//Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Det glädjer mig att du tycker om det.[8D]
/Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Behöver hjälp med skalan. | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 19 | 2004-10-06 12:58 |
Svenska ånglok | G-Klav | Off-topic | 4 | 2004-04-08 17:30 |
SVENSKA ånglok till msts? | Srj28 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 12 | 2002-12-10 18:37 |
Håller på med en rutt och behöver lite hjälp | Yzerman | Trainz - Allmänt om Trainz | 12 | 2002-06-24 14:14 |