![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Jag har sökt runt på google och här på forumet och jag undrar nu om någon vet vart man skulle kunna hitta/få spårkarta över Stockholm C, Stockholm S och ev. Karlberg. Kartorna skulle i så fall användas till att bygga Stockholms pendeltågsnät!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hitta se har bra 3D fotobilder. Jag använder den mycket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ja, hitta.se är nog den bästa sidan för flygfoton och 3d-bilder. Enirokartan fungerar också.
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Bengan laddade upp en drös med kartor från 80talet ungefär, över de flesta områden. Titta på de med hjälp av ovannämnda hitta.se så får du bra underlag. Beroende på simulator kan man även importera kartor direkt i spelet för att lägga spåren på.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag försöker att inte i första taget använda hitta.se et.c. för att de inte ger perfekt resultat då pendeltåg och fjärrtåg går som ett spår på kartan (vid Stockholm södra) när det egentligen ska vara fyra spår så jag föredrar ritningar som är mer exakta!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Fyra spår finns och även femte spår mot tunneln synns bra. Det är hitta.se 3D bild. Bättre än så här finns inte.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-05-17 klockan 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Joo, har hittat en guldgruva vad gäller spår och stationer och sån´t, Trackmaps.net!
där finns för andra länder också! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Vill bara stämma av och kolla så jag tolkar stockholmskartorna (som finns på sidan i ovan inlägg) rätt!
Svart sträck = spår Mörkgröna bokstäver blir stationbeteckning Gul rektangulär över alla spår = plankorsning Ljusgrå rektangulär mellan spåren (på Stockholmskartorna!) = SL pendeltågsplattform. Mörkgrå rektangulär mellan spår = SJ plattform Brun kvadrat/rektangulär på spåren = depå/vagnhall Nummer bredvid spår = Spårnummer Stämmer allt? Senast redigerad av josu den 2011-05-17 klockan 19:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Den är inte skalenlnig, den saknar spår
Möjligtvis kan du få ett hum om lite hur växlar ligger jag gissar fritt (de färger som inte är med är som du sa): mörkgrön blocksträkans namn(/stationsnamn) gula sträcken blockgränser Brun, vagnhall/spårnära järnvägsanknuten byggnad rosa serviceplattformar
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|