![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Hej!
Här är mitt försök att göra Veolia-Panoramavagnsmålningen. Den är så pass dåligt mappad att Veolia-loggon inte riktigt syns. De här är det jag kunde åstadkomma, inte så bra. Men vill ni ha den ändå? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Gärna!! Supersnygg
![]() ![]() ![]() Får jag OT-fråga vilket program som du "ställer upp" den så i?
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Nja, försök lite bättre. Fönstren är ju matta. Lyser fönstren i nattetid? Ha inte för bråttom, gör ditt bästa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Wasso: Jag använder Shape Viewer för det.
Totte: Ja, jag ska försöka få till de ännu bättre, men det är jättesvårt. Den är dåligt mappad, och så är det troligtvis något fel med texture-filerna. Ibland blir det vita efter export. Fönsterna lyser tyvärr inte på natten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Ok, är det detsamma som Shape view?
När jag bläddrade igenom tidningen Tåg nr. 8-9 så var det ett antal bilder på denna vagn, enligt de bilderna så sitter loggan på långt ut på långsidan. Är detta något som du har missat eller något som du har gjort medvetet?
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Får jag fråga hur du fick fram den där spårbiten under vagnen?
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Bombardier! Jag hittade bra bilder som du kan ha nytta av. http://trainnews.spaces.live.com/blog/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
Ja, den stora röda loggan sitter på långsidan längst ut, men vagnen är så pass dåligt mappad att det helt enkelt inte går att sätta loggan där. Så är det, men jag hoppas inte att det gör så mycket. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Nu ser den ut såhär: Bättre än så är nog svårt. P.g.a mappningen ni vet. Tycker ni det är okej nu då?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jag kan bidra med en bild på vagnen i orginal också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Hej!
Nu har jag gjort en ny version. Tycker fönsterna blev bättre den här gången. Vad tycker ni? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Det var ett tag sen du höll på med. Hur går det? Du skulle fixa två st. Veolia och den andra vet jag inte vad heter. Jag har fixat Net. Alltså tre st olika.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2010-01-14 klockan 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Jag har tyvärr inte gjort något på dem ännnu. Men jag ska göra det när jag får tid, och har lust med det.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|