![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Hur instalerar man en rutt. Laddade ner Malmö - Helsingör men lyckas
inte att få in den i MSTS ![]() Senast redigerad av Bombardier Train den 2008-11-14 klockan 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Ruben
|
![]()
När jag gör som du skriver så överför den först, sedan ligger rutten under en rubrik som heter: Filer som är redo att skrivas över till CD. Varför inte under rubriken Filer som redan finns på CD?
Tack för svar! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Är det DK2000H du laddade hem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Ja, det var det. Med en del trafik på banan. Man skulle även byta till ett annat tåg i KBH.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Då är det automatiskt installationsprogam som sköter allt åt dig. Det är bara du ska kolla mappträdet skall gå rätt till. Den är danskt och de har annan systemträd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Men rutten kommer inte in i mappträdet. Utan under en rubrik som heter: Filer som är redo att skrivas till skivan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Vad menar du?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Se om banen til trainsimulatoren er riktig.
Om den ikke stemmer med din plassering av Trainsimulatoren forandrer du dette her i det feltet som er merket rødt.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Hur öppnar man den rutan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Hade fel, det var inte DK2000 jag laddade ner, som jag skrev tidigare,
utan Malmö-Helsingör. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har du lyckats installera rutten än? Jag brukar zippa upp rutter jag laddat ner i en ny mapp på skrivbordet med Winrar. Sen kollar jag i mappen, är det en exe-fil så är det bara och dubbelklicka på den (och ev. ändra sökvägen till ROUTES mappen i MSTS). Annars är det bara och flytta rutten mappen (t.ex. om den heter DK2000H) till: Microsoft Games/Train Simulator/ROUTES OBS! Öppna sen rutt mappen och kolla om det ligger en fil i den som heter installme. Gör det det, så dubbelklicka på den! Den måste köras för att kopiera objekten från orginal rutterna (kräver att alla 6 org. rutterna är installerade!).
![]() |
![]() |
#14 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#15 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Mappen är en RAR-fil. Om det inte ligger en fil: Install me där då?
och var hittar man Winrar? Det är som att när man klickar (på ruttmappen) så försöker MSTS att öppna mappen när jag försöker öppna med Microsoft Train Simulator Patch v 1.4 Senast redigerad av Bombardier Train den 2008-11-27 klockan 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|