![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Här är nu första versionen av STW Vägskydd vilket är ett system för att bygga svenska vägskyddsanläggningar i Trainz. Det är uppbyggt runt ett antal komponenter som kommunicerar med varandra via skript. Det går därför att skapa helt unika vägskydd för olika trafiksituationer.
Det hela är ihoppackat i en CDP-fil gjord med TRS2006. Läs den bifoga manualen för att se hur det fungerar! STW_Vägskydd_10.zip STW_Vägskydd_10_missing.cdp xsig_s.jpg gate_s.jpg vsig.jpgfsig.jpgosgn.jpg Begränsningar: I TRS2004/2006 går det antagligen inte att styra vägtrafiken (komponenten road / väggivaren) än så länge. Det finns även ett problem som jag upptäckt i det sista. I TRS2006 (och TRS2004) går det inte att göra egna triggers, dvs triggers med en egen mesh. Eller så är det något i min installation här. Det berör komponenterna trig, trio och tris. Det är dock inte hela världen för man kan använda vanliga triggers med rätt namngivning, men det hela blir inte så tydligt på kartan. I övrigt skall det fungera i TRS2006. TRS2004 har jag inte testat. Senast redigerad av MatsS den 2008-08-03 klockan 23:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Riktigt trevligt, men tyvärr så fungerar det inte i TRS04. Sakerna kommer upp i menyn, men de går inte att sätta ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Fungerar ingen av dem? Jag famlar i mörkret här men prova att ändra trainz-build i config på en av dem till 2.4 och se om det hjälper. Jag tror inte själva spelet bryr sig om det men man vet aldrig. vsig borde exvis fungera oavsett för den är en vanlig signal.
Senast redigerad av MatsS den 2008-08-03 klockan 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! MatsS du ha gjort ett kanon jobba
![]() ![]() ![]() gubben50 --------- John.P |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2007
|
![]()
Mats, du har verkligen gjort ett toppen jobb
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Systemet ser bra ut tycker jag, men varken vägsignalerna eller bommarna har fungerande ljus hos mig heller. Kollade lite i CMP och såg att jag saknar följande saker:
36713:27333 36713:27334 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack, det har varit ett mycket trevligt jobb
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2007
|
![]()
Nu fungerar det utmäkt
![]() Tack på förhand |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Stort tack MatsS!!
![]()
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
De funkar bra, men bommarna går inte ner när tåget kommer?
Vart ställer man in detta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Problemet är väl att skript är väldigt abstrakta för de flesta, men när man gör som MatsS har gjort blir det väldigt konkret.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2008-08-04 klockan 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Skript är för de flesta inte bara abstrakta utan helt obegripliga då man inte är insatt i det. Jag tittade lite på skript då det kom men blev ganska besviken då jag inte kunde göra vad jag ville, samt att jag endast förstod hälften av vad jag gjorde
![]() ![]() Mina signaler som ju är från 2004-tiden och lite föråldrade numera är dock tillgängliga, och jag har inget emot om någon vill sätta skript till dem. Jag vill dock inte ge mig in i det just nu av olika skäl. Jag vet att Tomas varit engagerad i att få sina högdetaljerade signaler att bli klara men jag misstänker att det är tidsbrist som ligger bakom, samma som för de flesta av oss. Sen har ju branschen förändrats en del sista åren, Auran var ju nära konken ett tag och KRS kom som ett alternativ. Nu då TS2009 släpps i november och en öppen testversion inom någon vecka ser det ju helt plötsligt annorlunda ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
SNYGGT JOBBAT !!!!!!
Ett jättetack för insatsen ! Stefan |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Har testat systemet en del nu och måste säga att det är ett väldigt fint arbete!
![]() Senast redigerad av Joel den 2008-08-05 klockan 00:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|