Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-04, 22:04   #1
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile Idag var det spårvagnens dag och jag...

Gjorde jag nåt jag inte tror många av er förunnats att få göra, jag var in med pappa till spårvägsmuseet på södermalm och tog en Leyland dubbeldäckare till Norrmalmstorg via alla 46:ans hållplatser längs vägen och jag filmade hela resan oavkortat och kan om någon så önskar maila eller försöka lägga upp filmen på nätet, sen tog vi en Veteranspårvagn, en mustangmodell littera 313 byggd 1947 till Waldemarsudde och även detta filmade jag oavkortat på samma film som jag använde till dubbeldäckaren sedan tog videokamerabatteriet slut, så Waldemarsudde-Gröna Lund blev inte med nå mycket av, typ 5 minuter nånting strax efter waldemarsudde vid Bellmansro hette det tror jag, ofilmat åkte vi med samma spårvagn till Gröna Lund och sprang ner till den dagen till ära extraupprättade båtbryggan nedanför Alkärrshallen där låg S/S FRITHIOF i väntan på att ta passagerare till Hammarbykanalen, närmare bestämt till den specialupprättade bryggan Spårvägsmuseet strax nedanför Spårvägsmuseet, detta filmades nån minut av just vid utlägget från Alkärrshallen, det var en trevlig rundtur och här ser ni bilder på samtliga tre fordon:

Leyland 4525 "dubbeldäckaren" svänger strax in till Spårvägsmuseets specialupprättade veteranbusshållplats

Leyland 4525 "dubbeldäckaren" Lämnar Norrmalmstorg

A31 "Mustang" 331 Med Släpvagn B31 615 vid Norrmalmstorg

Släpvagnen B31 "Mustang" 615 vid Gröna Lund

Som en bonus fick jag också två bilder en på Viking Cinderella och en på Gabriella Vid Stadsgården

Inloppet Hammarbykanalen

Spårvägsmuseets brygga

S/s Frithiof vid spårvägsmuseets brygga

S/s Frithiof lägger ut från Spårvägsmuseets brygga

OKEY FOLKS!!! THATS ALL FOR TODAY!

Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:41.