![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#91 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Du är hemskt välkommen tillbaks när du lärt dig acceptera att vi alla har olika åsikter, och att man faktiskt inte kan styra vad andra ska kommentera.
#92 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Eric B skrev..
Som påpekats innan av Fredrik. De fotografer jag träffat personligen har jag en större tendens till att kommentera deras bilder. Då beror det alltså inte på bilden i sig? Utan vilka man umgås med? (hade redan skickat ämnet när jag upptäckte att jag gjorde fel med citatet..) Senast redigerad av Julian den 2008-09-04 klockan 22:58. |
![]() |
![]() |
#93 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag håller med om detta...Jag har själv stor glädje av de bilder som läggs upp här. Jag anser mej som en betraktare av bilder gentemot ett ämne som jag är intresserad av. Sen glädjer det mej ochså att man får se bilder från andra miljöer än de som man har runt knuten. Ganska tråkigt att endast se lila pågatåg dagligen....Vem som lägger upp bilden det bryr jag mej inte ett dugg om det är ideén bakom bilden och motivet som intresserar mej och inget annat. MVH Kenneth
![]() |
#94 | |
Exilskånsk lokförare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]() |
#95 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det verkar som om forumet delas in i två delar av dessa kameramodeller. Det är helt förkastligt! Nybörjare publicerar bilder, de ska ha sin konstruktiva kritik, sällan jag ser något nedlåtande i dessa trådar. Själv har man genomgått denna process, för ett tag sedan investerade jag hela min ena sommarmånadslön på en systemkamera efter ökat intresse. Jag menar, jag köpte inte kameran för att göra någon annan avundsjuk, utan för att utveckla ett otroligt kul intresse i längden. Visst förekommer det perioder där man inte har tid med kameran eller inte har suget kvar, men i längden betyder den jättemycket, eftersom man närsomhelst kan ta fram den och plåta på nytt i samma stil som förut. Teknik är också ett stort intresse, inte minst bildteknik och kamerateknik. Synd att du inte vill dela med dig och lyssna på det konstruktiva, det lönar sig verkligen. Jag försökte få bättre bilder hela tiden, med tiden kom ökat intresse och därigenom fördjupning i tekniken och utveckling har väl skett, även om det inte direkt det jag i längden strävar mot. Foto är ingen tävling för mig, bara mot mig själv, kanske. Annars en väldigt onödig diskussion, ska du börja muta folk för att få kommentarer? Alla kommenterar det de vill, så enkelt är det faktiskt!
![]() |
![]() |
#96 |
Medlem
|
![]()
Jag känner Robert ganska väl. Jag kommenterar inte alltid hans bilder och han kommenterar inte alltid mina. Att man är kompisar gör inte att man måste kommentera varandras bilder
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
![]() |
#98 |
Medlem
|
![]()
Ungefär. Iallafall att om man är kompisar så är de inte konstigt om man kommenterar varandras bilder.
|
![]() |
![]() |
#99 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Schulz:
Vem sa något om yrkesfotografi? Fotograf är du när du tar bilder med en kamera. Förresten, så vet jag att det finns folk här inne som sålt bilder...
#100 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Låt oss inte behöva diskutera definitionen av "fotograf"... igen. Vi tycker olika i den frågan, det har framgått tidigare.
Inget personligt till någon. |
![]() |
![]() |
#101 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
![]() |
#103 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() |
#104 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jo det känns lite konstigt när ni säger att man absolut kommenterar bilden i sig. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
När samme Alexander dessutom gav dig en hel del bra tips och trix angående dina bilder så tyckte du ju att han var hård i sin kritik. Då undrar jag vilken typ av kritik du vill ha? För mig egen högst personliga del så uppskattar jag ärlighet vad det gäller kommentarer angående mina bilder, då jag inte vill sitta och lägga upp bild efter bild som uppvisar samma "nybörjarfel". Ber man om fototekniska kommentarer, ja då får man fototekniska kommentarer. Av just det skälet jag skrev ovan så finns ju den regeln att man måste be om teknikrelaterade tips, eftersom det inte uppskattas av alla. |
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|