![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
|
![]()
fick för mig att göra ett par till skins...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Medlem
|
![]()
å ytterligare några från tjatte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Mmm, yammi! ![]() Du börjar bli en hejare på ommålningar Tjatte. Hur många gör du per dag? I vilket fall som helst är det jättesnyggt. ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Medlem
|
![]()
finge jag bara kläm på detta me att skapa cdp filer av dem så ska de läggas ut på nätet... vet inte va ja gör fel
![]() några till... apan e ju bra söt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Vad får du för felmeddelande när du försöker att skapa .cdp?
/Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Medlem
|
![]()
när jag kommer så långt att jag hamnat i dialogrutan "add asset" kommer jag inte längre, jag kan inte heller klicka på "trainz custom content".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Medlem
|
![]()
svensk postvagn samt tysk resgodsvagn, längst bort skymtar en närtrafikvagn från sistnämnda land
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kul Tjatte.
Jag ser att du har ett gäng vagnar på gång som jag också hade gett mig in på, men som vanligt har jag inte avslutat det jag har hållit på med. Har tagit vara på lite bilder från Tradera, där vagnar har varit ute på auktion. Som jag sedan har klippt till och lagt in som loggor i paintshed. Har inte blivit riktigt nöjd med vissa av dom och lagt det åt sidan så länge. Om du vill, så kan jag samla ihop dessa bilder i en zip åt dig och skicka över. Det är ju mer fart på dig, än vad det är på mig. Så kanske det blir någonting av det hela istället. Det är väl ungefär 40 olika varianter för Gbs och Gs vagnen som jag har gjort, som bara ligger. ![]() ![]() ![]() ![]() Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Bengan: fick du mitt svar på ditt email? Har inte hört nåt sen och jag behöver lite direktiv om det skall bli nåt efter påsk
![]() Tjatte Ser ju kanon ut detta, du mångdubblar ju utbudet av svenska vagnar i ett nafs. Carry on ![]() /MVH Patrik TRS industrispår för svenska produkter mm.: http://web.telia.com/~u41408022/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem
|
![]()
Bengan: Javisst får du hemskt gärna göra det, så ska jag sätta mig i arbete
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Medlem
|
![]()
I granntråden som Bengan (tror jag)har lagt upp, ser jag ju hur det borde se ut i content dispatcher men får inte upp någon trädstruktur...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citat:
Har bara blivit lite mycket inför påsken. Har väl lite brist på fantasin, på punkten ovan. Men något likvärdigt IKEA var väl tanken. Med både 1 och 2 kajer. Men vilket gods som kan vara lämpligt, så är det väl där som fantasin tar slut. Men jag skulle kunna tänka mig att dessa vagnar skulle vara användbara förrutom dom som du har nu. Oms-vagnen och Kbs:en för plåten. Shimmnsen för större rullar. Och dom som du nu har för färdigt gods. Spårsnuttar för dessa produkter finns, men jag har inte provat dom än. Så jag vet inte om dom är synliga, som med IKEA. Bengan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citat:
Det verkar som om jag har slängt orginalbilderna, hittar dom inte. Dom enda jag hittar är dom som jag har som loggor i Paintshed. Som bilden nedan. ![]() Har packat ihop dessa i 2 winrar och dom ligger på ca: 5MB var. Bilden ovan ligger som Bmp på ca: 150Kb och omgjord till Jpg för att kunna visas här på bara 18Kb. Ska jag ändra format på dom alla till Jpg. För att göra winrarna lite mindre och du själv ändrar tillbaka till Bmp. sedan eller ska jag göra flera winrar och skicka till dig istället. Jag behöver din mail också om jag ska skicka. Du når mig på. bengtljunggren@telia.com EDIT: Jag kan även skicka över dessa som färdiggjorda Main till dig. Så som bilden nedan, men då ligger bilden nedan på nästan 800 Kb som Bmp och som Jpg på ca 80 Kb. ![]() Bengan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Bengan: OK, jag skall se om jag hittar lite mer info sen innan man sätter igång. Får fundera på hur man tex visar en "kö" med stålplåt eller om rullar kanske är bättre (fast de tar nog mer polygoner).
Om du vill får du gärna skicka de 2 rar-filerna till mig med, lite loggor är aldrig fel ![]() Den mailadress du skickade till sist skall klara stora filer. /MVH Patrik TRS industrispår för svenska produkter mm.: http://web.telia.com/~u41408022/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citat:
EDIT: Den andra är på gång. Kommer den inte fram, så hör av dig. Bengan. |
|
![]() |
![]() |