![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 | ||
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Visserligen har jag skickat en del bilder fram och tillbaks över msn och fått lite feedback, men det är mest "Snyggt!" osv. Dessutom folk som ligger på min egen nivå. Nej, fortsätt plåta och lek! Citat:
Jag vet vilka som av många kan räknas som medlemmar i klubben för inbördes beundran, men ofta är det helt fel. Exempel: Jag känner dig, jag känner Olaf Lindström och jag känner Erik Götborg. Erik Götborg och Olaf Lindström känner varandra någorlunda, medan förmodligen ingen av dem känner dig. Du känner en massa folk i Stockholm som jag inte känner, och jag känner en massa folk som ingen av de tre uppräknade känner. Samtidigt känner Erik en massa folk, bland annat en del lokförare (vilket kan förklaras i att han själv är lokförare), som jag själv i princip bara känner igen namnet på. Att alla skulle ingå en stor klubb för inbördes beundran är bara fel. Folk känner varandra, och då är det ju självklart att man har lite större benägenhet att kommentera. Ofta rör det ju sig om mer än själva bilden, exempelvis: "Hehe, ja den resan var ju rolig!" eller "Ja, det loket känner jag mycket väl igen..."
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av Joel den 2008-09-04 klockan 17:18. |
||
![]() |
![]() |
#62 |
Tidigare ssg
|
![]()
Om vi nu säger såhär att det trotsallt finns diverse "klubbar" här på forumet så ser jag inte riktigt problemet och ärligt talat tror jag inte att merparten här på forumet ser diverse fotopolarklubbar som problem heller. Alltså detta börjar bli seriöst larvigt...
Det är väl bara att erkänna det. Det personer ni syftar på som skulle tillhöra någon "klubb för inbördes beundran" är fotografer ni beundrar? Jag gör iallafall det. Sen ifall dessa personer råkar känna varandra privat och kanske använder samma kamratjargong här på forumet, är väl bara kul?
#63 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Ang. kommentarer på bilder så kan jag bara hålla med HemuleN.
Får man inga kommentarer på det man gör, så kan man bli less på det. Sen att det finns "grupperingar" på detta forum kan jag hålla med om också (min åsikt, och endast min). Nu har jag börjat fota mycket flyg t.ex, bland annat för att det är kul, men också för att på det flygforumet jag sitter på så får man alltid minst en kommentar, jag har aldrig varit med om att jag inte har fått någon kommentar när jag har lagt upp bilder där. Det gör också att man vill åka ut till flygplatsen och fota mer! Den känslan får iallafall inte jag när jag lägger upp bilder på tåg här. Iallafall inte just nu. |
![]() |
![]() |
#64 | |
Tidigare ssg
|
![]() Citat:
//Mvh Eric B
![]() |
#65 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() Klart nybörjarna får konstruktiv kritik, det har väl de alltid fått? Sen är det väl bilden i sig som ska kommenteras och inte den som knäppte av (väljer att inte benämna ordet fotograf, det är ingen här). I slutändan handlar kommentering om prioritering. Jag har varit med här i mer än ett år och jag har kommit underfund med vilka som har fotoskills och erfarenheter genom bra bilder. Eric B har redan förklarat vad en bra bild uppfyller. Dessa brukar jag kommentera, men endast om "fotografen" vill ha det. Det står klart och tydligt i de nya reglerna. Sen är det som Fredrik säger, många känner varandra här och det medför lite skämt här och där.
![]() |
![]() |
#66 | ||
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
Det är nog inga större problem att länka till den bilden. Alla tycker ju inte lika om allting, smaken är ju som baken...delad! Citat:
![]() |
#67 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
![]() |
#68 |
Medlem
|
![]()
Det är väl bara att kolla i den här tråden vilka fötter det är som känner sig trampade på...
Och någon respekt har jag väl aldrig haft? Jag menar, jag kör ju varken tåg eller äger en dyr systemkamera med femtioelva objektiv... ![]()
![]() Kommentera gärna vad och hur ni vill! Senast redigerad av HemuleN den 2008-09-04 klockan 18:08. |
![]() |
![]() |
#69 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() |
#70 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() |
#71 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
Tycker det osar av avund här inne.....
![]() |
#72 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
Jag vet inte om det är avund eller vad det är, men något är det. Senast redigerad av _gege den 2008-09-04 klockan 18:53. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
#74 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007