![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() |
#47 | |
Exilskånsk lokförare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
Jag tycker du är ute på djupt vatten när du säger att folk "tänker fel" med kommentarerna. Det finns en regel i detta forum att inte ge kritik om inte vederbörande uttryckligen ber om det. Vi kanske borde ha en regel som förbjuder att man uttrycker uppskattning över en bild också? Att bli duktig är något som kräver övning, övning, övning och så lite mer övning. Ingen här inne tror jag skulle uppfylla kriteriet för "expert" och frågan är om man någonsin kan bli fullärd? Det är inte kommentarerna som driver utvecklingen. Foto är "learning by doing"! Härmed är det förbjudet att kommentera bilder man gillar, bilder som väcker känslor eller bara byta några ord med en god vän! Eller?
![]() |
#48 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]() Citat:
Då förstår jag tyvärr inte riktigt hur du menar. Ibland blir jag väldigt nöjd med bilder som jag tar. Ibland visar jag upp dom, ibland inte ![]() |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
Jag skrev "Jag säger inte att ni måste sluta kommentera bilder ni gillar men ni kan ge kommentarer till nybörjare också" Du vet nog själv att jag inte alls menar att det ska vara förbjudet att kommentera bilder man gillar, så vad är poängen att skriva "Härmed är det förbjudet att kommentera bilder man gillar" Suck!
![]() |
#51 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
Kom ihåg att ingen upplever en bild på samma sätt som grannen. Det är väldigt subjektivt.
![]() |
#52 |
Medlem
|
![]()
Jag förstår inte alls vitsen med den här diskussionen om jag ska vara ärlig.
Du tror väl inte direkt att medlemmarna ur "klubben för invärtes beundran" kommer erkänna att det finns en sådan? Men samtidigt måste jag hålla med lite i det Julian säger, det är ingen slump att det alltid är samma namn som kommer upp när det här "problemet" nämns utanför forumet heller. Sen ser jag inte heller att fota för att få kommentarer som nått fel? Jag kan faktiskt erkänna här och nu att det är därför jag gör det. Hade det inte visat sig att folk faktiskt verkar gilla mina bilder hade jag nog lagt av för länge sen, och för någon med relativt dåligt självförtroende (som jag dårå) kan ett "Snygg bild" också vara viktigt.
#53 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
![]() |
#54 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
#55 | |
Tidigare ssg
|
![]() Citat:
![]() Tycker denna tråd är jävligt intressant att läsa. Man skaffar sig en bild av alla anhängare här på forumet. Tycker mig nu urskilja två skaror. De som "känner sig utanför" och de som ja vad ska man säga, inte alls tycker att det är så. Som påpekats innan av Fredrik. De fotografer jag träffat personligen har jag en större tendens till att kommentera deras bilder. Den dagen då det bestäms vems bilder samt hur/vad jag kommenterar dessa. Den dagen försvinner jag härifrån...
![]() |
#56 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Personligen lägger jag ut bilder med en tanke att folk ska titta(gratis utställningslokal, inte dumt ![]() Senast redigerad av Olaf Lindström den 2008-09-03 klockan 23:05. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
#58 |
Tidigare ssg
|
![]()
Alltså jag får kalla kårar nu, detta börjar påminna alldeles förmycket om diskussionen om "systemkameror eller ej". Då börjades det också diskuterades om en "klubb för inbördes beundran" och någon sådan klubb finns fanimig inte. Däremot tycker jag mig nu, mera än någonsin ana avundsjuka här...
Vill vi gå mot något slags forum där man "kontrollerar" vem som får gå med eller ej baserad på dess fotokunskap, utrustning samt yrke och som helt bestäms av några enstaka personer? Nej tack... (och nej jag syftar absolut inte på galleriet nu!)
http://puggen.deviantart.com/ Senast redigerad av Eric B den 2008-09-03 klockan 23:11. |
![]() |
![]() |
#59 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Nej, nu tar jag min paus. Jag har tröttnat på överlägsna attityder osv.
Tack för mig!
#60 | |
Lokförare
|
![]() Citat:
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|