![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Lite stämningsbilder från ett grannforum:
http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=80325
![]() |
#32 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Kul med helt aktuella bilder av det man bygger!! Nu får väl Ekan och Bengan "blodad pensel" kan tänka. Det finns ju många olika målningar på X9, den överlevde ju till privatiseringsvågen kom.
![]() |
#33 |
Medlem
|
![]()
Ser mycket bra ut! Spännande fortsättning..
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Där passar tågen utmärkt till min rutt Trollhättan_2 och det är bara till MSTS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Veteran
|
![]()
Plockat på det mesta, och separerat det som skall bli inredning och sparat (innerväggar, innertak, innergolv och innerfront). Gjort en panto med hjälp av Korvtigers och Lokkalles till X16 som jag lyckades få över till 3Dmax. Takattiraljer, underredsdetaljer m.m. på plats.
Återstår att göra inredningen, justera alla attachments, bakgavel, bälg, brygga och så boggier med koppel á là Y6 och med roterande kardan från motorn. Mycket att hålla reda på och nåt glömmer jag väl säkert. Bilder"for show", den sista på "myriader" av dummies och attachmentpoints: (Kul att ni är med och kommenterar, kom gärna med synpunkter på det ni ser, jag är ju halvblind ibland!)
![]() |
#36 |
Medlem
|
![]()
Snyggt lan! Det är alltid kul att du bygger mera gamla tåg eftersom jag aldrig har sett tåget förut (är ju bara 11år så man ser inte så gamla tåg)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
|
![]()
snyggt, jag har sett det övertäkta av något tyg och utan tyg
![]() |
#38 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Mästerligt är det ord som jag tänker på!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
|
![]()
Kul att eltrasslet från gmax-tiden kommer till användning (än en gång...)
![]() Flera färgbilder på X9, även färgbild på interiören: http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=80413
![]() |
#40 | |
Veteran
|
![]() Citat:
den bilden från hytten blir guld värd den dagen det beger sig! Har jobbat lite i sommarvärmen och fått X9A på spåret! Skickat upp en tidig Alfa till er Betatestare! Testade din engine-spec till X9A och jag tror den fungerar bra (jag har bara en rundbana med radie 300m att köra runt i, men det verkar OK. Provekipaget ser kanske något töntigt ut men vad gör man inte för att testa dina engine-specar, som hade en leveranstid på ung. 0 minuter! En bild på det "oegentliga ekipaget", som bevis på att X9A faktiskt är på spåret:
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
|
![]()
S*itsnyggt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
I mitt tycke är det väl inte riktigt vackert, snarare på svengelska lite underful med sitt uderbett och märkliga arangemang med pantografen men ett måste för många hembyggda banor. Härligt bygge Lan.
Stickanw
![]() |
#43 |
Veteran
|
![]()
Av misstag lär man sig nåt nytt! Hade råkat fippla bort högersidan på X9A och det var bra för det blev mycket lättare att skärskåda inredningen. I fortsättningen kommer jag att göra höger-, vänster sida och gavlar som separata element som man kan "glömma" vid inspektion av inredningar! Bild 1:
Hytten ligger på planeringsstadiet och bilden visar en X9A-hytt. Rött skall bort (modernt krafs) grönt vet jag men det blåa får ni gärna hjälpa mig med!!!! Bild 2.
![]() |
#44 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
De nere till höger i bild, är vridreglagen till kokplattan/orna. Det syns om man tittar ordentligt på lappen bredvid, och det är dessutom precis samma arrangemang på Y1 som jag har ganska bra koll på.
![]()
![]() |
#45 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Lan! Har du prövat med vit text i hytten? Skulle tro att texten blir mer lättläst - åtminstone för mina gamla ögon.
Häftig paprika. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|