![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
Det blir många bilder, men det är lättare än att försöka förklara allt som händer Först så dubbelklickade jag på den gröna filen "37625_to_38017.exe" sedan så ser man på bilderna vad som händer Eftersom jag har TS2009 på disk D:Program, så valde jag det Jag förstår inte heller varför patchen ville lägga sig i C:Program Files Det funkade inte ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-07-08 klockan 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
![]() Men visst,, välkommen dit också. Vi börjar bli fler och fler. Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2010-07-08 klockan 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
|
![]()
Nej Nu vet jag inte vad du gör:
Klicka på Download på sidan jag skickade till dig. Då får du fråga om kör eller spara. Välj spara, på skrivbordet Du får en ikon enligt bilden. Dubbelklicka på den och du får frågan uppdatera från 38869 till 40040. Så långt får jag det, men vågar inte starta utan avbröt.
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]()
Jag ser att du försöker lägga uppdatering på annan plats. Den föreslår ju C:/Program files..... och det är väl där som programmet ligger. Annars strular det till sig. Den skall vara på samma ställe som själva programmet ligger.
Kör om alltsammans och lägg programmet på C:disken som det föreslår från första början så skall det nog lösa sig.
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2010-07-08 klockan 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Veteran
|
![]()
Jag laddae ner filen IGEN och la den på skrivbordet, jag fick en sån grön icon.
Men när jag dubbelklickar på den så vill den installera sig i C: Program Files.!! Jag har inte TS i Program Files, utan på en annan disk, D:Program Men när jag browsar dit så funkar det ju inte.!!
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-07-08 klockan 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jag vill ha de på D: Program, där jag har andra program, typ MSTS
![]() |
![]() |
#38 |
Veteran
|
![]()
Men det är ju det jag gjort, valt D:Program, se sista bilden...
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-07-08 klockan 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
|
![]()
Slutligen. Jag vet inte. Men har du försökt att skriva in hela sökkedjan? Hela vägen fram till mappen TS2009 som mål.
![]() |
#40 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() Jag har SKRIVIT in hela sökvägen till D:\Program\TrainzSimulator2009
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-07-08 klockan 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
du måste ha fulla sökvägen, skriv inte in sökvägen, utan leta fram den manuellt och klicka på .exe filen, så att du får sökvägen hela vägen dit, för det är den som ska patchas, har du inte fulla sökvägen till .exe filen så kommer det inte att fungera.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det kan vara känsligt det där med sökvägen. Ett sista försök jag skulle göra är att skapa nya mappar som "Program Files", "Auran" och "TS2009" så det blir överensstämmande med hur de skulle bli utifall man la in programmet på C-disken. Något i stil med D:\Program Files\Auran\TS2009 och i den mappen TS2009 ligger alltså alla de andra mapparna, dvs hela programmet med Bin, Local, Cash, Libraries och allt vad de heter. SPECIELLT själva programmet. filen "trainz.exe". Det är just .exe som patchen vill uppdatera. Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2010-07-08 klockan 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2010-07-08 klockan 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Trainz.exe ligger ju i mappen TrainzSimulator2009
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-07-08 klockan 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Veteran
|
![]()
Skall man skapa en ny mapp i TrainzSimulator2009 som heter "Trainz.exe" och bara ha filen Trainz.exe där ??
Ärligt talat, jag blir snart tossig..
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-07-08 klockan 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|