![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Låter hur gott som helst.
Tyvärr, så verkar det som om vi andra aldrig blir nöjda med vad ni gör. Vi bara höjer och höjer ribban för er.
![]() |
#32 |
|
![]()
Har testat med dubbelspår idag.
Triggern för stängning av vägskyddet är satt på maxradie 500 meter och öppningstriggern är satt på 100 meter. Dom båda triggers är satta på övergången. När ett tåg kommer, så aktiveras bommarna 500 meter innan övergången och går upp igen när tåget har passerat 100 meter efter bommarna. Vid tågmöte, så går inte bommarna upp förräns sista tåget har passerat bommarna med 500 meter (Huvudtriggern från motsatt håll). Skulle vilja få till det, så att bommarna även här går ner efter 100 meter när tåget har passerat. Har testat att döpa dom 2 huvudtriggers med samma namn (svs-trig-123)och även som (svs-trig-123-1 & 2) och likadant med öppningstriggern + några olika varianter till. Finns det någon variant vid namngivningen, som jag kan ha missat.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2008-08-07 klockan 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hej jag vill ha en ordentlig munual hur man installera och får i gång STW,s nya o fina vägskydd fungera den manual som var med var svår att fatta
Jag hoppas på ett positivt svar Hälsningar Kenta
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Under lite testkörningar såg jag att blocksignalerna slår om till stopp när v-signalen blir vit. Är jag ensam om detta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Bengan: öppningstriggern fungerar inte som den var tänkt. Undvik den tills det nya kommer som vi planerar för.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Is there going to be english manual, because I don't understand swedish language too well.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
Hej Jag får inte gång på Stw Vägskyddet är det någon som vill visa hur man skriver i skriptet , jag har namngivet alla komponenter till vägskyddet
finns det någon som vill visa hur man ändrar skriptet med hopp om positivtsvar
![]() |
#39 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Dessutom skall det vara ett bindestreck mellan varje teckengrupp, alltså: xxxx-yyy-z Jag kan tyvärr inte förklara det enklare än så. Det enda tips jag kan ge är att läsa igenom hela manualen innan du börjar bygga. Hoppas att det hjälper .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2008-08-11 klockan 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
jag får fan inte det att funka, jag har satt ut allt jag behöver ha, jag har döpta allt till svs-xxx-abc-1 ( 1-9) , har jag gjort något fel eller ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41 | |||
Medlem
|
![]() Citat:
Citat:
Namngivningen är oerhört viktig. Komponenterna skickar kontinuerligt information mellan varandra och man kan säga att namnet är adressen till dem. Fel i namnet innebär att det inte fungerar eller blir skriptfel. Läs noggrant i dokumentationen. Då man byggt nytt eller ändrat måste man spara banan, gå ur Surveyor och sen ladda in igen för att komponenterna skall startas upp korrekt. Det är lätt att glömma det då man labbar. Det kan fungera att gå direkt till Driver med F2 men inte alltid. Citat:
Komponentnumret skall vara 0 till 9 men behöver egentligen inte vara i ordning, men gör det ändå. Om annat så för ordningens skull ![]() Det blir dessvärre svårt att få det att fungera i TRS2004. Mest pga att jag inte har möjlighet att testa i den miljön. Dessutom är det oerhört tidskrävande och komplicerat med flera versioner. Jag vet egentligen inte vad som behöver ändras. /Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Tidigare v10
|
![]()
men jag får det inte att funka i trs 06, jag har en bangård med ett av stickande industri spår, kanske 25 meter efter växeln så har jag placerat övergången, jag har svs-main-abc / svs-road-30m-abc-0 / svs-gate-abc-1 / svs-gate-abc-2 / svs-xsig-abc-3 / svs-xsig-abc-4 / svs-xsig-abc-5 / svs-xsig-abc-6 / svs-trgi-abc-7 / svs-trios-abc-8 / svs-vsig-L-abc-9 / svs-Vsig-Labc-10 placerade vid övergången, det är i alla fall hur jag har förstått det hur det ska vara placerat, men när loket närmar sig övergången häner inte något, jag kan till och med köra över övergången utan att något händer, jag har antagligen gjort en massa fel men det vore bra om någon kunde säga vad
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
Felen jag hittade är markerade i rött
![]() svs-main-abc / svs-road-30m-abc-0 / svs-gate-abc-1 / svs-gate-abc-2 / svs-xsig-abc-3 / svs-xsig-abc-4 / svs-xsig-abc-5 / svs-xsig-abc-6 / svs-trgi-abc-7 / svs-trios-abc-8 / svs-vsig-L-abc-9 / svs-Vsig-Labc-10
svs-main-abc svs-road-abc-0 svs-gate-abc-0 / svs-gate-abc-1 svs-xsig-abc-0 / svs-xsig-abc-1 / svs-xsig-abc-2 / svs-xsig-abc-3 svs-trig-abc-0 svs-tris-abc-0 svs-vsig-abc-0 / svs-vsig-abc-1 /Mats |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
|
![]()
Hej Mats S Din fina vägskydd till Trs-2006 funker fortfarande inte
Jag har gjort dessa ändringar svs-main-abc svs-road-abc-0 svs-gate-abc-0 / svs-gate-abc-1 svs-xsig-abc-0 / svs-xsig-abc-1 / svs-xsig-abc-2 / svs-xsig-abc-3 svs-trig-abc-0 svs-tris-abc-0 svs-vsig-abc-0 / svs-vsig-abc-1 ska man gå in i Edit Script ? eller om du har än bättre manual som går på Trs-2006 med vänliga hälsningar Kenta
![]() |
#45 |
Tidigare v10
|
![]()
ja nu fick jag det att fällas, först fälldes det inte förens att man hade kört över över gången och det funkar ju inte riktigt , så jag la ytterligare två trigers på vadera sida så fick man stanna en 5 meter före övergången för att vänta på att bommarba fälldes och att det slog om till vitt så kunde man köra igen, riktigt snyggt mats, nu kan man äntligen göra trovärdiga snygga industriområden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|