![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#346 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Medlem
|
![]()
Finns det någon signalist som kan tipsa om signaler i TANE, som åtminstone har en viss svensk anknytning, framför allt två- och tresken. Gärna dessutom någon med fyra sken.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
Och tack korvtiger för infon om grönsakerna! Då fortsätter jag med Greenery-gräs och hoppas det inte gör så Trainz laggar allt för mkt.
![]() |
![]() |
#349 |
Medlem
|
![]()
Svenska tåg 2004, Swesig_11_STWCD1. Går in med lite gnissel i 2012, men inte TANE (förstås).
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Nog lättfixat, jag återkommer!
Det är fullbordat! Se DL.
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-02-02 klockan 15:32. Anledning: Klart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Veteran
|
![]()
N3v har infört en ny kodning av .texture - filer som inte PEVSoft IM2TGA klarar. Allt på DLS kommer så småningom att ha denna nya kodning och PEVSoft är tveksamma till om de får lov att "knäcka" den! Det är naturligtvis ett sätt av N3V att "keep it in the family". Jag har en svag misstanke att allt vi ev. laddar upp till DLS kommer att texturkodas för då kan endast uppladdaren och N3V ändra något. Det omöjliggör t.ex. ommålningar. Vilken policy N3V väljer kan endast framtiden utvisa
![]() L
![]() |
#352 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Det här är ju lysande sickan!
Tack för det lan! ![]() Om vi nu bara kunde få upp allt svenskt material igen som raderats på diverse servrar. Som återkommande rallare som börjar om från början så är det lite hopplöst när massvis av dependencies saknas. Tror många nya rallare ger upp med pga. detta.
![]() |
#353 | |
Veteran
|
![]() Citat:
En stabilt och varaktigt Webhotell? Ett nytt forum? Ett ettårigt abbonnemang på Dropbox kostar 100 US$ per år (1 TB) och det tänker jag inte lägga ut. Jag hade mycket länkar till min gamla Dropbox (1 GB). Jag var tvungen att radera den för att få in lite nytt. Nu har jag (3,5 GB) Gratis! Men hur länge räcker det. Det fordar debatt och eftertanke!
![]() |
![]() |
#354 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
http://www.banbyggarna.se/trs06/trainz.htm Men då var det inte många, som var intresserade. Vet inte, om erbjudandet fortfarande står kvar.
![]() |
![]() |
#355 |
Medlem
|
![]()
Detta är fantastiskt. Kl. 12.18 skickade jag ett mail till LAn med en hovsam önskan om han kunde analysera en tio år gammal signal (Emges) med tanke på TANE.
Kl. 15.30 kom hans svar ovan: Samtliga 71 signaler från Svenska tåg 2004 klara för TANE! För att fira LAns bravad hissade jag upp en signal i hans ek. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Vad som framförallt skulle behövas är väl en sida som är lättöverskådlig med länkar till alla olika nedladdningsställen, som har avdelningar för olika objekt, har listor över alla inkluderade kuider, bilder på alla saker osv, så att det är lätt att hitta det man letar efter. Jag försökte ju en gång i tiden att göra en pdf med alla länkar, men den är väl inte så gällande längre.
![]() |
#357 |
Medlem
|
![]()
Glömde bilden i vanlig ordning.
N |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Du ska ta bort den delen. Micke har inkluderat den för att robotar inte skall kunna leta runt på nätet efter email-adresser att skicka skräppost till.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|