![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... men om vi skall locka nya medlemmar kan vi inte hålla på med;
"och var har du hittat denna plogåker o. dyl". Vi kan väl "för hvete" ägna oss det som tråden rör sig om, eller hur ?
![]() |
#17 |
Veteran
|
![]()
... men det är nästan legio i detta forum att när man postar något nytt, som man är stolt över, så är genast nån "samlare" där och upptäcker nåt i bakgrunden som tydligen är mycket intressantare
![]() Nu till DFo7 igen (har tagit bort "tysken" så jag slipper frågor om den). Nu har texturer och annat kommit på plats, inredningen börjar ta form liksom en "hytt" för att förhöja "körupplevelsen". En texgroup är på G ... OSV. Återstår en nightmesh: Lite bilder (utan tyskar):
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Otroligt Lennart!
Fantastisk vagn på gång. För en gammal postvagnsnörd är det anledning till tårar. Av glädje! Tack för att du bygger för oss!
![]() |
#19 |
Veteran
|
![]()
... bara slutbesiktning kvar
![]() Hytten är den gamla Toahytten från CDF4 med konduktör Åssbon som låst in sig på postkupéns toa och lamenterar över arbetets vedermödor när man putsar den skitiga spegeln. Man kan även "slå en drill" på banvallen genom att "fälla upp båda locken". Vidare Å-lningar leder en runt i och utanför vagnen. Nightmesh finns nu samt en texturegroup så man kan välja i propertyrutan, originalvagn med märkning, en brun omärkt samt en grå och en gul tjänstevagn. Dörrar och fönster öppnas vid stationuppehåll men jag rekommenderar "DriverCommand" Dörrkontroll satt så man kan öppna när och var man vill. Några bilder i väntan på upload ![]()
![]() |
#20 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tackar, Lennart.
![]() ![]() Har precis installerat henne och efter det lilla, som jag har hunnit tittat på. Så ser hon kanonfin ut. Återkommer med gnäll, om jag hittar något att gnälla över ![]()
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Stående ovationer. Kan det va nåt?
Ord finns knappast några ytterligare!
![]() |
#22 |
Veteran
|
![]()
Du är hjärtligt välkommen med vad du hittar, du tillhör de gudabenådade betatestarnas skara
![]()
![]() |
#23 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Nu blev jag kissnödig, får jag låna toan i vagnen?
Va fin vagn du har gjort! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Veteran
|
![]()
Tack Totte,
ja naturligtvis, du kan t.o.m. "skita i toan" - rätt ut på banvallen om du vill - det växer bra - hormoslyr heter motmedlet. ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|