![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... som monterades på Z4p, troligen eftersom kylningen var "klassiskt" usel i de låga hastigheter som detta motorlok for fram i, vi vet ju hur "otroligt" varma svenska sommardagar kan vara
![]()
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Här kommer en närbild jag hittade. Om jag har förstått det rätt så låser man fast "haken" (som är till höger i bilden) med hjälp av en "gaffel" (som dock saknas på detta koppel, annars så sitter den fast i en kedja) Gaffeln går ner i försänkningen som är till vänster i bilden och vad jag vet så har man ingen låsanordning för gaffeln. Storleksmässigt sett så är dom ungefär lika höga och breda som "normala" koppel. Hoppas detta hjälpte
![]()
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() Senast redigerad av legotrainzman den 2013-05-28 klockan 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Nklj hade Hästsko koppel uppåt till slutet på 1950-talet
Hälsningar Kenta978
![]() |
#19 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
EDIT: Hittade väldigt bra texturförlagor på SJ-modell ![]() http://www.kujmf.se/custom/Z4tu%20316%20Kp%20125.jpg http://www.kujmf.se/custom/Z4tu%20316%20Kp%20146.jpg http://www.kujmf.se/custom/Z4tu%20316%20Kp%20054.jpg Dessa är på en Z4tu utan siffror, bara färg. Här är dock en sidobild på 316: http://www.kujmf.se/custom/lokomotor690.jpg Bilderna finns på KUJ Museiföreings hemsida, och jag har bara länkat lite bilder.
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2013-05-28 klockan 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Veteran
|
![]()
... får man välja själv genom att länka till rätt mesh i STL NNG-koppel i lokens config. en ny koppeltyp är tillförd (NKLJ_koppel_2chain.im) och ny version av NG-koppel kommer att läggas upp i ordinarie download-tråd strax.
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Fint
![]()
![]() |
#22 |
Veteran
|
![]()
Jodå, plogar, kylare, slickepinnar, vindskydd skall bli valbara liksom textur! Skicka du gärna bilderna på 318 ! Jag planerar lite olika varianter till Texturegroupen.
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Den växellok litt Z4p nummer som har norrlands plog är TJF Z4p 264 och en som har bara en norrlands z4p 261 som finns i västervik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Hej.
Lan jag vill bara fråga om du kanske också ska göra det vanliga smalspårs koppel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Veteran
|
![]() Citat:
STL NG-koppel är ett koppel och slangbibliotek som gör det möjligt att själv fixa till det man vill ha. I dess config.txt finns namnen på de olika koppel som ingår i biblioteket. Ni får våga experimentera lite själva också, jag kan inte tillfredställa alla smakriktningar samtidigt ![]() NKLJ-loken kommer att utrustas med det nya automatkopplet som standard, vill man ha annat får man byta !
![]() |
![]() |
#28 |
Veteran
|
![]()
... av tillvalen är enkel och "rätt på" via propertyrutan (det enda jag klarar av). Bilderna visar 1:an med och utan alla tillval:
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]()
Lan
![]() Men det ser snyggt ut ![]()
![]() |
#30 |
Veteran
|
![]()
... har blivit till, tack vare legotrainzman som skickat mig goda bilder att göra goda fototexturer av
![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|