![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Snygga lok du kommer med vovven, och många har det blivit med tiden. Och med fler och fler implementeringar. Tack för det. Men den sista bilden förrycker tidsaspekten en aning med Biltema i bakgrunden till detta gammeltåg. Snyggt jobbat Vovven!
Stickanw
![]() |
#17 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Intressant att se allt nytt som kommer i takt med att du bygger nya lok (nåja, så nya är dom väl kanske inte, hehe)
![]() SNYGGT JOBBAT, både med modellerna å "skripteriet".
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Tänkte också generalisera skript filen för ångloken till ungefär samma funktionalitet som diesel loken även om
det i detta fall blir lite svårare. Har så smått börjat och då testat ut transport av "kalla" ånglok. Se bild. Framtid: Kanske osynliggöra vissa vevstakar vid transport av kallt ånglok?? Om det går??????? Får undersöka........ Ångloken kommer att stå på "sparlåga" då de startas upp första gången: Lite rökutveckling,förare men inget ljud, mao som Trainz lok normalt gör. Kanske bättre än att starta upp ångloket p.s.s dieselloken. Alternativ: I Surveyor läge välja om maskin på/av vid uppstart. Nedsläckandet "fuskas" nu inte längre med utan jag har special anpassat ljud filen för detta ändamål. Uppstartandet av ångloket är också ändrat avseende ljudet. Liksom volymen på vissa ljud. Tanken är att A5 1546 (vedeldade) blir första objekt med det "nya" skriptet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
När kommer SJ A5 1546 ut i trafik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Hoppas bli klar med nya skriptet till ånglok under mars, så förhoppningsvis kommer A5 1546 till download
under denna månad. Sen så uppdateras och anpassas de övriga ångloken undan för undan til detta nya skript. Nu skall man kunna sätta ångloken i avställt skick från start via Surveyor. Se nedan bild. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Vet inte vad jag ska säga då alla superlativ är utsagda, välanvända och välmenade gällande dina byggen. Vilken energi du har demonstrerat genom mängden av vackra och/eller imponerande ångmaskiner av varierande storlek. God ide detta med att kunna stänga av maskiner som inte är i drift. Jag själv har inte en blekaste aning om hur man gör script så för mig är det som du och SvenOlov diskuterar rena utrikiskan men följer ändå det du gör med intresse med tanke på vad slutresultat kan bli. Men håll ångan oppe ändå.
Stickanw
![]() |
#23 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Skripteriet är intressant även om dokumentationen inte är den bästa. Så länge jag finner det kul kör jag på, men tröttnar man så......... Trots allt är ju detta bara en hobby men fortfarande väldigt stimulerande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|